Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Agnitum Outpost Firewall Pro

Permalänk
Medlem

Agnitum Outpost Firewall Pro

Hejsan, jag har problem med brandväggen, när jag använder t ex utorrent och dc++ så stängs anslutningen och internet fungerar inte. Vad är det för inställning jag bör ändra?
Någon som har nån idé?

/Rolf

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk
Medlem

Varför blockas de av Outpost då? Kolla det först.

Permalänk
Medlem

De blockades pga IP Spoofing

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Agnitum Outpost Firewall Pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolfius
Hejsan, jag har problem med brandväggen, när jag använder t ex utorrent och dc++ så stängs anslutningen och internet fungerar inte. Vad är det för inställning jag bör ändra?
Någon som har nån idé?

/Rolf

Disabla "Attack detection"-pluginet i Outpost och testa igen.

BTW, jag kommer ta bort ditt inlägg i tråden "Vilken brandvägg är bäst? [2006]" för att minska spridningen.

Permalänk
Medlem

ja det fungerar jättebra när jag stoppade Attack Detection, vad kan det vara man ska ändra där då?

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ja det fungerar jättebra när jag stoppade Attack Detection, vad kan det vara man ska ändra där då?

Jag använder aldrig detta plug-in, så jag vet inte vilka inställningar du kan göra i det. Kolla runt lite i inställningarna för det eller kör med det avaktiverat. Du är lika säker med avaktiverat plug-in, det är bara notifieringarna om intrångsförsök du missar/slipper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jag använder aldrig detta plug-in, så jag vet inte vilka inställningar du kan göra i det. Kolla runt lite i inställningarna för det eller kör med det avaktiverat. Du är lika säker med avaktiverat plug-in, det är bara notifieringarna om intrångsförsök du missar/slipper.

Okej, så du menar att man kan lika gärna avaktivera alla andra plugin också?
Det är alltså lika säkert, men men får inte reda på vad som händer typ?

Vilka har du aktiverade?

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Okej, så du menar att man kan lika gärna avaktivera alla andra plugin också?
Det är alltså lika säkert, men men får inte reda på vad som händer typ?

Vilka har du aktiverade?

Precis.
Jag har faktiskt inte ett enda plug-in aktiverat eller ens med i listan (gjort en "remove" på allihop, för att minimera resursanvändning och startupptid).
Jag använder andra program istället för Outposts annonsfiltrering, mailsäkerhet, antispyware etc eftersom jag tycker de (andra) fungerar bättre.

Permalänk

Men kan man verkligen stänga av alla plug-ins? Funkar brandväggen ändå?
Attack detection verkar ju ha nåt med själva branväggen att göra?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Om man läser ovanstående inlägg låter det ju som att den slutar blockera vissa anslutningar om man inaktiverar ad pluginet. Sen står det också i help filen att just det pluginet förhindrar attacker mot datorn, så att man vore lika säker med avaktiverat plugin tycker jag låter väldigt konstigt.

Själv har jag ett liknande problem med utorrent fast för mig står det "Packet to closed port" "OUT REFUSED" och då blockerar den bara anslutningen genom torrentfilen. Trots detta ligger utorrent under "Trusted applications" och jag har även testat att lägga till trackerns adress under "Trusted hosts" och porten som jag använder för utorrent ska också vara öppen enligt utorrent. Dock är det inte samma port som blockas av outpost utan någon på 3xxx. Det märkliga är att det har fungerat tidigare med exakt samma inställningar, men innan jag hade outpost hade jag inga problem med det alls.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som du, lumi.

Även jag har alla plug-ins avstängda. Det enda som jag kan tänka mig ha igång är Anti-Spyware.