Blåst på 1750kr (Blocket)

Permalänk
Sötast

... sent ute kanske?

Permalänk
Medlem

Jag var bara nyfiken hur det hade gått, om någon har fått reda på något mer osv.

Permalänk
Medlem

Tycker det är alltid så att när någon blivit blåst så har personen betalat i förskott. Varför kan ni inte lägga av med det. Ibland kan det vara värt att lägga några hundra extra för va på den säkra sidan. Jag personligen tappar intresset direkt om ja ser att säljaren inte finns i stockholm. Man ska mötas och kolla på varan och betala kontakt. På så sätt kan man inte bli blåst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bastuman
Jag var bara nyfiken hur det hade gått, om någon har fått reda på något mer osv.

hehehe.. var inne på min gamla sur mail och såg att det hade kommit svar på Blåst på 1750kr (Blocket) tråden..

Historian slutade så här..

Efter anmälan hos polisen så gick det några veckor och en konstapel ringde upp mig för att säga att anmälan var avskriven. Jag frågade vad det hade gjort i ehummm.. "utredningen". Jo de hade ringt Stephans pappa som berättade att han inte var hemma och han visste inte var han fanns, ungefär samma sak som jag har gjort. Genom att han inte kunde få tags på så las fallet helt enkelt ned.

Jag har jo detta som hobby numera sp jag gör jämna uppdateringar hos skatteverket, och tro det eller inte han har inte skaffa sig någon adress ännu..

Denna kille har ju inte bara blåst mig men en massa andra människor också, polisen gjorde intenting..

Det enda som har hänt med denna grej är att jag har börjat hata poliser, hur ska man kunna lita på sveriges poliskår när de inte ens kan binda en sådan här småhandlare. Jag sitter ju på all möjlig bevis kontoutdrag, Email kommunikationen, hans fullständiga namn, hans banknummer, personnummer. Har till och med tagit ett ut drag ur pass registret på han!!!!

177 cm kort..

bastuman vad vill du ha för info?

Permalänk
Medlem

knaust: Om du har listat den info du sitter på ovan så har jag ugefär densamma själv. Tack ialla fall!

Permalänk
Medlem

Ja då vet man vad man kan göra som arbetslös. Lura folk på blocket, låter nice.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Såg om det här tidningen, verkar ju rätt vanligt faktiskt...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,935550,00....

Permalänk
Medlem

Hoppas ni lärt er att man ALDRIG betalar till någon i förskott för varor på blocket, speciellt inte till Ali-baba. (Jag är inte rasist men dock realist)
Använd extratjänsterna som finns för att minska riskerna.
Verkar det för bra för att vara sant är det det också.

Enda gången jag gjort affär på blocket bytte pengarna och varorna ägare samtidigt.
Annars fungerar traderas auktioner mycket bra, att kunna se omdömen från tidigare affärer är visserligen inte vattentätt men bra mycket tryggare än blocket där det inte finns något incitament alls för att vara ärlig egentligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Såg om det här tidningen, verkar ju rätt vanligt faktiskt...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,935550,00....

Har redan en tråd om detta med en bättre källa.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Borde du isåfall inte kunna stämma personen i fråga, antingen gå ihop med flera och lämna in en stämningsansökan och om han då inte svarar på den eller visar sig vid behandlingen av den så kommer du automatiskt att vinna, frågan är om de dömer dig att få tillbaka pengarna för isåfall är det nog bara att ta tag på kronofogden efteråt.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Avstängd

Lite positiva nyheter kommer här!

Jag råkade ut för en likadan sak. Betalade i förskott för en Xbox 360 i Mars i år. 2400kr förlorade jag då, men idioten till bedrägerska lämnade nog mycket information bakom sig för att tillåta mig spåra henne. Fick hennes passbild, adress, personnummer, hemnummer, mobilnummer, samt kontonummer som jag redan hade. "Bröt" mig så småningom in på hennes hotmail-konto (inte rekomenderat ) genom att hon idiotiskt nog lämnat ut sitt lösenord till mig och fick tag i e-postadresser till andra som hon lurat, samordnade en hel massa polisanmälningar mot henne och i dagsläget har hon erkänt till åtminstone mitt fall av bedrägeri (kunde inte få reda på mer, go fig) och tja, så mycket mer har inte hänt. Visst, jag kanske snuddade gränsen på att sjunka till hennes nivå, men i slutändan är jag stolt över vad jag åstadkom.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drexon
Lite positiva nyheter kommer här!

Jag råkade ut för en likadan sak. Betalade i förskott för en Xbox 360 i Mars i år. 2400kr förlorade jag då, men idioten till bedrägerska lämnade nog mycket information bakom sig för att tillåta mig spåra henne. Fick hennes passbild, adress, personnummer, hemnummer, mobilnummer, samt kontonummer som jag redan hade. "Bröt" mig så småningom in på hennes hotmail-konto (inte rekomenderat ) genom att hon idiotiskt nog lämnat ut sitt lösenord till mig och fick tag i e-postadresser till andra som hon lurat, samordnade en hel massa polisanmälningar mot henne och i dagsläget har hon erkänt till åtminstone mitt fall av bedrägeri (kunde inte få reda på mer, go fig) och tja, så mycket mer har inte hänt. Visst, jag kanske snuddade gränsen på att sjunka till hennes nivå, men i slutändan är jag stolt över vad jag åstadkom.

Hur får man egentligen tag på all den informationen om folk? jag menar tex passbild, vart vänder man sig då? Och vilken information utgår du ifrån?

Permalänk
Medlem

Passbild kan du få ut på i princip vem du vill från polisen har jag för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag följde mer eller mindre en bra tråd på flashbacks forum. Massor med information om hur du, helt lagligt, kan få tag i olika typer av information. Ringde t.ex. hennes syster och pratade med henne (bara för att klargöra, Pratade, inte hotade ) om vad som hänt.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk
Medlem

Sen är det olagligt att bryta sig in i andras mail-konton. (dataintrång)
Så frågan är om du inte sjönk lika lågt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Sen är det olagligt att bryta sig in i andras mail-konton. (dataintrång)
Så frågan är om du inte sjönk lika lågt i alla fall.

men hon förlorade inte 2400:- på intrånget i hennes dator!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har blivit blåst på 6, resp 4k. det sög
har inga planer på att göra om det

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Blåst på 1750kr (Blocket)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Lever tråden fortfarande?!
Ser att du har mycket information om killen, själv så fick jag inget tillbaka och Polisen la ner utredningen för lääänge sedan med svaret att han nu bor i Tyskland och de kan ändå inte göra något. Så jävla dåligt av polisen att inte kunna lösa något sånt här när personen inte ens döljer sitt namn eller lurar folk istort sätt helt öppet.

hatar såna personer

Permalänk
Medlem

Tråden har fyllt 2år, hur går det med stephan ? bartendrar han fortfarande eller kör han med nya scams?

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är mot PUL men hade jag blivit blåst av någon, och hade så mycket information som du har, så hade jag definitivt lagt upp en sida på nätet med all den här informationen, och spridit så mycket skit jag kunde om honom. Givetvis lägger du sidan i Ryssland eller liknande, och laddar upp allting från ett internetcafé, så kan du inte bli straffad och sidan kommer inte att tas ner. Om det rör sig om riktigt mycket pengar han blåst en på så kan man ju göra sidan så att den "varnar" för en pedofil osv... alltid kul för honom när han söker jobb sen och arbetsgivaren googlar honom...

En annan grej är ju att i flera års tid beställa åtminstone 1-2 grejer om dagen i hans namn hem till honom... bäst är porrgrejer. Givetvis gör du även detta från internetcaféer.

Fult, men bedragare förtjänar det, helt klart.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag har sj blivit blåst på 3700kr för några dagar sedan. Jag ville ha en Wii och tänkte att det ända sättet att få tag på en var på nätet. Så jag gick in på tradera men tycke att de var för dyra, så jag gick vidare till blocket.se. där hitta jag en för ett hyfsat pris 3500kr. Det lät bra tyckte jag så jag ringde upp och prata med honom. Han var väldigt trevlig och sånt. Men det som gjorde att allt kändes bra var att han ville att jag skulle hämta varan. Men eftersom det var så långt bort. Så sa jag att jag kan tänka mig att betala i förskott. (dumt dumt dumt tänker ni nu då) Så vi kom överens eftersom han behövde pengar snabbt. Så jag skicka de utan att tänka mig för. Japp sedan händer det som händer alla andra han lovar att höra av sig men han ringer inte när jag ringer har han inte igång telefonen. Jag har hans namn adress personnr och så vidare. Men det hjälper ju inte tyvär. Sånt är livet la in denna berättelse för att jag var tvungen att skriva av mig lite. Ha de bra alla på sweclockers

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robb
Jag har sj blivit blåst på 3700kr för några dagar sedan. Jag ville ha en Wii och tänkte att det ända sättet att få tag på en var på nätet. Så jag gick in på tradera men tycke att de var för dyra, så jag gick vidare till blocket.se. där hitta jag en för ett hyfsat pris 3500kr. Det lät bra tyckte jag så jag ringde upp och prata med honom. Han var väldigt trevlig och sånt. Men det som gjorde att allt kändes bra var att han ville att jag skulle hämta varan. Men eftersom det var så långt bort. Så sa jag att jag kan tänka mig att betala i förskott. (dumt dumt dumt tänker ni nu då) Så vi kom överens eftersom han behövde pengar snabbt. Så jag skicka de utan att tänka mig för. Japp sedan händer det som händer alla andra han lovar att höra av sig men han ringer inte när jag ringer har han inte igång telefonen. Jag har hans namn adress personnr och så vidare. Men det hjälper ju inte tyvär. Sånt är livet la in denna berättelse för att jag var tvungen att skriva av mig lite. Ha de bra alla på sweclockers

Ja det är faktiskt väldigt trist men oavsett hur det går så betala aldrig stora summor i förskott till någon såvida du inte bor nära och kan hälsa på bedragaren ifall han lurar dig.

Permalänk
Medlem

jupp ska tänka på de i framtiden

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Man blir mörkrädd när man ser hur ofta bedragare lurar folk. Går liksom inte lita på folk längre. Lider med dig robb. Ifall man kör Postförskott så kan man få en tegelsten, men om man löser ut det med ett Visakort så kan man ju hävda att man blev lurad och transaktionen avbryts.

Permalänk
Medlem

robb > jag har råkat ut för exakt samma lurendrejare som dig. ringde också på den Wii-annonsen, fick personnumer, adress och rubbet.
Hans mobil är avstängde hela tiden och det är helt omöjligt att få tag på honom.

Permalänk
Medlem

det var den 10e den kom ut på blocket Wii+ Zelda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, då är det exakt samma annons! Jag tänker göra en polisanmälan snarast. Kanske det går att spåra honom via bankkontot? Clearnr tillhör Stockholmstrakten iallafall. Har även kontaktat blocket och dom har information som de kan lämna ut till polisen.

Permalänk
Medlem

okey som jag har läst tidigare här så känns det rätt meningslöst att göra en polisanmälan. men jag gjorde lite efterforskningar på hans person nr ratsit och där står det att han är bosat i Bålsta. Mansängsstigen 7. då hitta jag inget om det på hitta.se. Men när jag sökte på adressen på google då hitta jag ett annat mobil nr på den adrerssen som jag slogg in på hitta.se och där kom det upp 3mobil nr och ett hem nr som går till Sthlm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hittade också Mansängsstigen 7, ringde till nummret som fanns på den adressen och killen som bodde där visste ingenting om någon annons på blocket. Jag kände inte igen rösten heller, så det var nog inte han iaf...

har du provat att ringa till någon av de numrena du hittade?

Permalänk
Medlem

Vem är smartast och vem är dummast?
Personen som sätter in en annons i hopp om att nån ska sätta in gratis pengar på hans/hennes konto elller personen som sätter in pengarna?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••