Permalänk

Paket under 3000? Vettigt?

Förmodligen är nedanstående kombination helt kass enligt de flesta här men dt är en kompis jag sätter ihop det åt och behöver lite feedback på det hela. Budgeten är stram, 3000 max, och datorn ska främst användas till spel.

http://www.shg.biz/kundecenter/cart_ext.asp?id=INHN071QOM

Oder was?

Permalänk
Medlem

Vad för spel hade din vän tänkt spela? Det är ju inte direkt några heta delar överhuvudtaget.
3000 är inte direkt något man bygger en speldator med, jag skulle rekommendera att kolla in marknadsdelen här eller någonannanstans istället.

Permalänk

jadu.. det är ju inte jag som satt budgeten...men det mesta lär göra deras situation bättre

huvudsaken är inte att kunna lira allt i maxupplösning för honom, men att få hyggliga saker räcker gott. kanske för att kunna bygga vidare på om något år t ex.

Permalänk
Avstängd

Det positiva är att det inte är ett VIA-baserat moderkort. Problemet med moderkortet är att det inte stödjer core 2 duo och att du då inte kan uppgradera processorn nämnvärt i framtiden.

Grafikkortet är trött, men uppgraderingsbart.

Så även minnet.

Försök hitta något annat moderkort som klarar av modernare processorer så får det väl duga. Exempelvis asrockkortet med artikelnummer 311246.

Permalänk
Medlem

Har man 3000 kr som ska räcka till cpu, minne, moderkort och grafikkort så skulle jag nog tittat på en cpu till AM2.

Tips, titta på komplett.se demoprodukter. Jag lyckades plocka ihop ett paket med:
1 st 3500+ AM2 CPU
1 st MSI K9N Ultra 2f moderkort DEMO
1 st Gainward 7600GS DEMO
1 st Crucial 512MB PC5300
Totalt: 2894:-

Sen tillkommer självklart frakt.
Det här tycker faktiskt jag är ett riktigt bra paket. Lite mer minne så är man med i matchen.