Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Uno, Geometry Wars, UMK3.

Glöm inte Contra och Street Fighter 2

Geometry Wars är grymt beroendeframkallande så passa dig

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon annna som håller med mig att Gears Of wars är ENDAST ett

Springa, skjuta, ducka, skjuta -spel

Typ Quake i människo-miljö?

Det är inte dåligt, ganska bra, men förväntade mig lite mer än endast Quake-gameplay (givitvist inte lika snabbt men) hmmm...

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Någon annna som håller med mig att Gears Of wars är ENDAST ett

Springa, skjuta, ducka, skjuta -spel

Typ Quake i människo-miljö?

Det är inte dåligt, ganska bra, men förväntade mig lite mer än endast Quake-gameplay (givitvist inte lika snabbt men) hmmm...

mjo,det är för monotomt för att jag personligen ska tycka om det.

"spring en bit,ett hål med fiender öppnas i marken,ta skydd,skjut,fienden död...spring vidare,nytt hål öppnas,huka sej,skjut,fienden död...spring vidare" osv osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

örhm de går väl ändåså inte att jämföra quake-gameplayet med gow's gameplay? i min mening är dom inte specielt lika någonstans..

visst gow kanske är lite enformigt men jämför det inte med quake?! doc är quake ett riktigt bra spel också ... men dom är fasen inte lika någonstans!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Alltså Gears of War var en sjuhelvetes upplevelse på 120" 720p Coop och 5.1 surround. Det var ett tag sen jag hade så roligt. Men tyvärr så har det inte så stort replay-value för att det är just som ni säger, enformigt. Och då talar jag bara om SP. Har aldrig spelat MP så jagvill inte yttra mig.

Mina favoritbanor var när man var i grottorna och på tåget. Så jävla roligt och snyggt. Och vissa säger att grafiken inte är viktig...bah!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Gears singleplayer var väl som väntat helt okej och med co-op blev de bra mycket roligare, men det är i multiplayer det skiner helt klart. (map-pack pls!)

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Tja grabbar!

Hade en fråga:

Min 360 är flashad, så därför kör jag mycket på importspel (brännda), dock endast regionsfria.

När jag startar spelet FEAR så står detta:

THIS ORGINAL XBOX GAME IS NOT SUPPORTED ON Your XBOX 360 CONSOLE. AN UPDATE TO SUPPORT THIS GAME MAY BE AVAIBLE. FOR MORE INFO GO TO WWW.XBOX.COM/GAMES.

VERSION. 1.0

Någon som varit med om samma problem eller vet hur man löser detta? Det är inte ingen regionsproblem för då hade detta stått.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hio
Finns det något arkadspel ute som är värd nerladdning?

ZUMA!! Sjukt beroendeframkallande spel.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Big_ali låter som om du bränt xbox 1 versionen, om det nu finns en sån av det spelet.

Jag håller absolut med om att GoW endast är ett ta skydd-döda-spring-ta skydd spel, givetvis! Det är också så det marknadsfördes
Det har dock inget med att göra hur Bra spelet är, jag tycker det är löjligt bra för vad det är.

Det är som Doom 3 till pc'n, nästan alla klagade som fan för att det inte hade en story värdig en rysk romanförfattare, medans spelet i sig alltid "bara" va Doom, och aldrig försökte vara mer än just Doom, vilket helt enkelt handlar om att slakta monster från helvetet!
Doom 3 var ett riktigt bra slaktspel, och det är det enda man skulle ta det som, för det va aldrig meningen att det skulle bli nåt annat.

Samma med GoW, det är ett riktigt bra cover/skjuta spel med fullt ös och blod som skvätter, det är det poängen är med spelet.
Det är ju så, många tror mer om ett spel än vad det egentligen är, GoW är ett cover/skjuta spel, thats is. Ville man ha något djupare får man ta nåt annat

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Inget snack om flashade burkar och/eller brända spel är tillåtet, läs §7 -> http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Permalänk
Medlem

Fasen läst om lite olika release datum för Forza Motorsport 2, allt från 2007 januari till maj-juni, nån som har lite mer koll på detta?

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Är det bättre att 360:in står upp eller ligger ned, med tanke på bästa kylegenskaper?

Någon snubbe hade pajjat sin 360 då han spelat call of duty 3, den hade visserligen blivit överhettad ....

Spelar det någon roll ifall man trycker på power knappen när man vill stänga av medan spelet fortfarande rullar? eller borde man signa ut och sedan trycka på powerknappen?

Stor amatör när det gäller 360:in hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexave
Fasen läst om lite olika release datum för Forza Motorsport 2, allt från 2007 januari till maj-juni, nån som har lite mer koll på detta?

Februari har jag hört.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Stor grafikjämförelse mellan PS3 och Xbox360:

Citat:

The Xbox 360 had better graphics in almost all the games we examined.

Länk till jämförelse

(fick tipset via xbox-scene)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexave

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16247

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16247

Hoff nu vart jag bitter, riktigt bitter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Stor grafikjämförelse mellan PS3 och Xbox360:

Länk till jämförelse

(fick tipset via xbox-scene)

seriöst,det enda jag kan se är att xbox360 har mörkare bild medans PS3 har ljusare samt att xbox360 har lite mer "levande" grafik.
thats it.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar det att köpa live kort i USA och annvända koden här om man signat upp sitt konto på sverige?
Eller har de olika koder för olika ställen?

Tänker på att be min brorsa dra till walmart och köpa 12månaders kort och sen maila koden, 12+1 månad för 338kr, 26kr/månaden. Hälften av vad det kostar på webhallen...

Edit: Såg nu att webhallen har någon sort Premium Gold pack (US import), så borde nog gå. Bra nu då dollarn är svag.
Ska nog passa på att be han köpa lite live points också...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
seriöst,det enda jag kan se är att xbox360 har mörkare bild medans PS3 har ljusare samt att xbox360 har lite mer "levande" grafik.
thats it.

COD3 såg klart bättre ut på 360 än PS3 om man ska gå efter dessa bilder.
Främst skuggorna är det stor skillnad på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
COD3 såg klart bättre ut på 360 än PS3 om man ska gå efter dessa bilder.
Främst skuggorna är det stor skillnad på.

det är just det jag menar med att det ser mer "levande" ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en 360 premium med extra handkontroll och GoW, blev bara tvungen efter en polare var här med sin krysslåda och ovan nämnda lir plus Lost Planet-demot. Blir min första konsol sedan Dreamcast, har inte varit det minsta imponerad av varken XBOX eller PS2, Wii är för klent och PS3 för dyrt, men nu jävlar!

Hur är Oblivion på 360? Har läst lite recensioner men de är alla från releasetiden och det klagas en hel del på hack och buggar, är spelet patchat?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Oblicion hackar på rätt så friskt såfort det laddar in nya områden. Ibland kan det tom frysa till i 2 sekunder när man rider på hästar då spelet inte hinner streama all data.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ungefär så är det ja, men det är också bara då enligt mina upplevelser. Det är enligt mig fullt acceptabelt för det spelet som i övrigt är riktigt, riktigt trevligt. Spelet är även patchat ett par gånger :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Ah ok, om spelet hackar till ibland kan jag leva med. Har Oblivion till PC men tycker inte att min gamla dator gör det rättvisa, så det blir nog att inhandla det så fort boxen kommer. Jag beställde via Elgiganten, så jag hoppas de pillar iväg mitt paket snarast.

Finns det något annat "måste-ha" ute just nu? Jag är inte så förtjust i sportspel, annars gillar jag det mesta. Vilket bilspel är att satsa på? NFS-Carbon behöver inte nämnas, det är bara fjantigt!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
thats it.

sen nämnde dom ju också att ps3 har mer framedrops än 360.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Ah ok, om spelet hackar till ibland kan jag leva med. Har Oblivion till PC men tycker inte att min gamla dator gör det rättvisa, så det blir nog att inhandla det så fort boxen kommer. Jag beställde via Elgiganten, så jag hoppas de pillar iväg mitt paket snarast.

Finns det något annat "måste-ha" ute just nu? Jag är inte så förtjust i sportspel, annars gillar jag det mesta. Vilket bilspel är att satsa på? NFS-Carbon behöver inte nämnas, det är bara fjantigt!

PGR3, utan tvekan. Gillade du inte NFS Carbon så behöver jag väl inte heller nämna NFS Most Wanted, men det är riktigt kul :), finns även ganska billigt nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
sen nämnde dom ju också att ps3 har mer framedrops än 360.

Man bör också ha i åtanke att Xbox 360 funnits ute i ett år och utvecklare har haft mer tid på sig att lära sig systemet, medans PS3 funnits ute i ett par veckor och många utvecklare har haft devkits som inte haft den PS3 vi ser idag. Om ett år eller så kan vi nog börja jämföra grafiken ordentligt :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
PGR3, utan tvekan. Gillade du inte NFS Carbon så behöver jag väl inte heller nämna NFS Most Wanted, men det är riktigt kul :), finns även ganska billigt nu.

Ska kolla in PGR3 då, Most Wanted har jag provat på PC och gillade inte det heller - jag är nog lite mer inne på simulatorstuket än arkad skulle jag tro!

Hur är ratten till 360? Jag har inga överdrivna krav när det gäller ratt, kör en gammal Sidewinder FF till PC och tycker den är kanon. Det finns ingen möjlighet att få den ratten att funka 360?

EDIT: Sorry om detta redan blivit avhandlat tidigare i tråden, men 291 sidor tråd har jag tyvärr dåligt med tid att läsa igenom.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited också! Köp båda

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

PGR3 finns som demo på live om du vill testa, själv tycker jag att det är ett av de bästa bilspel som gjorts, slår till och med Forza i ren känsla.

Jag är inte riktigt säker på om ratten släpts än men det finns ju en force-feedback ratt till 360, som oxå funkar med den uppdaterade versionen av PGR3 (som släpptes som en patch) som nu alltså stödjer FF. Det blir nog ärligt inte mycket bättre än så.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
PGR3 finns som demo på live om du vill testa, själv tycker jag att det är ett av de bästa bilspel som gjorts, slår till och med Forza i ren känsla.

Jag är inte riktigt säker på om ratten släpts än men det finns ju en force-feedback ratt till 360, som oxå funkar med den uppdaterade versionen av PGR3 (som släpptes som en patch) som nu alltså stödjer FF. Det blir nog ärligt inte mycket bättre än så.

Låter härligt, kanske får gå och köpa pgr3 i väntan på forza 2

Visa signatur