Permalänk
Medlem

Routerval

Tjena

Då jag får 100/100 via Bredband2 inom kort har jag fått ett litet problem.
Som jag förstått så får jag enbart 1 ip-adress och behöver därför en router.
Dett låter ju inte så svårt eller hur...problemet är bara att o hitta en router som släpper 100/100 mellan WAN och LAN som inte koster 8 tusen är inte alls kul....

Så jag får väl försöka med er

Nån som kan tipsa om en router med 100/100 genomströmnnig och som inte kostar 8 kilo kronor

Permalänk
Medlem

får man rabatt om man är bög?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnemoth

nej.

Borde det inte gå att sätta upp en liten linux-burk som router?

Nån admin som har varit rolig? Vad jag vet går det inte att posta 2 inlägg efter varann

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Behöver också tips på en router som klarar detta fast min behöver även WLAN-funktion, dock inte 100mbit genomströmmning på WLANet.

Har tittat lite på Asus router: ASUS WL-500g Premium dock vet jag inte vad den har för genomströmmning.

Permalänk
Medlem

sök!

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk

Fixa en dator (inte allt för seg) med några justa nätverkskort och kör in pfSense på den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnemoth

nej

men du bumpade tråden med ett dumt inlägg så du får en låst tråd

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||