Thunderbird i bakgrunden?

Permalänk

Thunderbird i bakgrunden?

Är det möjligt att med senaste Mozilla Thunderbird låta programmet ligga i bakgrunden och vara igång (inte i listen men i trayen) och konstant (med en viss intervall) kolla av ev. nya meddelanden? Precis som Apple Mail m.fl. kan, menar jag.

Nån som har koll? Att bara ha programmet igång nere i listen för aktiva program "räknas" inte, det ska vara i bakgrunden, i trayen.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Jag sökte länge efter något addon till Thunderbird som klarade detta men hittade inget, jag hittade dock ett fristående program som du kan köra med.

TBTray heter det, fungerar tillfredsställande.
Angående intervallerna den skall kolla mailen på så ställer du in det i Thunderbird någonstans, jag har satt min på 5 Min.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Finns ett plugin som heter Minimize to Tray som fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem

Oooh, skall omedelbart testas.

Edit: Fungerade utmärkt med Thunderbird 1.5, men då jag fick se att 2.0 Beta 1 fanns ute så installerade jag det och då fungerade inte addonet.

Men om man läser comments till addonet: https://addons.mozilla.org/firefox/2110/ så kan man läsa att det går att redigera installern så att den accepterar 2.0 Beta 1.

Gjorde detta och det fungerar nu även utmärkt med min installation av Mozilla Thunderbird 2.0 Beta 1, Im so happy.

Visa signatur

Permalänk

Tror inte jag är lika rutinerad som dig - skulle man kunna få ta del av din redigerade installer? Vore väldigt schysst.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Jag använder mig utav Thunderbird Tray. Fungerar tillfredställande.
http://www.softpedia.com/get/Internet/E-mail/Mail-Utilities/T...

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Oooh, skall omedelbart testas.

Edit: Fungerade utmärkt med Thunderbird 1.5, men då jag fick se att 2.0 Beta 1 fanns ute så installerade jag det och då fungerade inte addonet.

Men om man läser comments till addonet: https://addons.mozilla.org/firefox/2110/ så kan man läsa att det går att redigera installern så att den accepterar 2.0 Beta 1.

Gjorde detta och det fungerar nu även utmärkt med min installation av Mozilla Thunderbird 2.0 Beta 1, Im so happy.

Tja!
Hur gör man med filen sen då...har aldrig sett en xpi-fil förr. Hur installerar jag skiten?

Visa signatur

henrik

Permalänk

Ladda ner .xip-filen.
Gå in i Thunderbird > Tools/Verktyg >Extensions(Add-Ons)/Tilläg > Install/Installera > Leta reda på xpi-filen.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

tack!

Visa signatur

henrik