Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Jag hittar ingen riktigt bra information angående Bluray och PS3 men det har säkert skrivits i tråden tidigare (en sökning hittade dock inget). Kommer PS3 vara kompatibel med 50-200GB samt både single och dual layer Bluray-skivor?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

föresten, vad tror ni om dessa prishöjningar dom snackar om till EU releasen?
Vore trist om dom höjde launch priset ännu mer ;/

Permalänk
Medlem

Kan du posta någon källa på det, för det senaste jag hörde var eventuella prissänkningar till EU releasen.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

http://ps3.ign.com/articles/755/755953p1.html
http://www.psu.com/node/6981
samma info dock, hur detta påverkar sverige vet jag inte men iaf.
Det behöver ju inte ens vara sant så, men iaf
Trist om det visar sig vara sant dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
UT2007

Detta ser mysigt ut!

http://www.gamereactor.se/beta/9451/Unreal+Tournament+2007/

"Tekniskt sett spelar Epic för ögonblicket i en helt egen division. Enligt utsago ska ett enda vapen innehålla mer polygoner än hela banor hade i det förra spelet, och med tanke på att 2004 års upplaga fortfarande är riktigt snyggt, då kan man börja bli imponerad på riktigt."

WOW

EDIT: "The spokesperson added that a specific date and pricing would be announced at the beginning of next week."

Verkar som om vi får reda på mera om releasen i början på nästa vecka

Källa: http://www.gamespot.com/news/6164264.html?tag=latestnews;titl...

Citerar mitt eget inlägg som svar på release frågan

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Skulle inte UT2007 komma till 360 också eller är det bara PC/PS3 som gäller? Isåfall så varför epic? varför? Ja man får väl vara nöjd med Gears då.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Ut lirar man på pc ändå
Mindre fps skit på konsoller imo ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ut lirar man på pc ändå
Mindre fps skit på konsoller imo ;>

Man kan spela UT2007 med mus och tangentbord på PS3.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

"PS3 price points for UK and Ireland revealed"
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=71929

Citat:

Sony has confirmed to our sister site GamesIndustry.biz that the 60GB PS3 will cost EUR 629.99 in Ireland, as suggested on the official website.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Ps3 behöver verkligen ut2007 tycker jag. 360 fick Gear of wars PS3 ska ha Ut2007 ^^. Vill ha ut2007 nu efter att ha kollat på bilderna

Visa signatur

8D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
"PS3 price points for UK and Ireland revealed"
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=71929

Aja ser ju bara ut att vara där så Så länge det inte höjs i sverige bryr jag mig inte
Konstigt att irland har så hög moms/skatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Ps3 behöver verkligen ut2007 tycker jag. 360 fick Gear of wars PS3 ska ha Ut2007 ^^. Vill ha ut2007 nu efter att ha kollat på bilderna

Bättre om båda konsollerna får alla sepl så slipper man vara missnöjd med att man inte får spelet till sin konsoll

Är nästan ett krav att ha mus+tangetbord för UT 2007

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Ajdå om det nu stämmer med €630 i Irland då vi har högre moms än så. Det blir väl till att kolla upp några sidor ifall att det blir en prishöjning, finns det någon bra förutom dvdboxoffice som exporterar till Sverige? För mig spelar det egentligen ingen roll om det är EU/US eller 60/20 maskin så det borde ju finnas några att välja på i alla fall.

Vad blev slutsatsen om 110V PSU till PS3 egentligen, bara att plugga in i svenska uttag eller behöver man konverter?

Förresten, hur är ljudnivån på PS3 jämfört med Xbox(1) vilket jag för tillfället använder som mediacenter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra sida för spel: http://www.videogamesplus.ca/

Slutsatsen med 110V: Det är multiagg i alla PS3:or så det är bara att fixa rätt kabel och köra!

OBS!!! DETTA ÄR VAD JAG TYCKER OCH JAG UTGÅR INTE, OBS INTE FRÅN NÅGRA DUMMA TEST WHAT SO EVER! OBS!!!
Ljudnivån på en PS3 och en Xbox(1) är ungefär samma på idle och load, dock vet jag inte hur mkt en xbox(1) låter när man startar en skiva, har inte tänkt på det när min kompis gjort det, PS3:an knakar litegrann men det är ej störande och när man väl är igång med filmtittandet/spelandet så låter den nada, endast fläktarna som låter lite, men på 2 meters håll hör man den inte alls enligt mig och jag är riktigt kräsen när det gäller ljud ska jag säga

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Det verkar dock inte finnas några konsoler på videogamesplus.

Tack i alla fall för jämförelsen med Xbox, blir lite lättare för mig då jag inte har någon 360 eller Wii hemma att jämföra med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde precis resistance - fall of man från http://www.videogamesplus.ca/, ska bli kul att se hur lång tid det tar.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte var jag som ahde tur med leveranstiden :S, får la hoppas det alltid går fort

Shad0w--> missade att du ville ha konsoler!

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Ok, behöver hjälp med lite frågor från er som har importerat PS3 eller andra kunniga:

Japansk PS3:a går bort eller?
Amerikansk kan spela europa spel samt filmer?
Vad kommer skilja den europeiska från amerikanska PS3?
Är vi säkra på att nätagget i PS3 stödjer 230V?
Är det något mer man bör tänka på?
Gäller garantin om man köper den i "andra hand"?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Japansk PS3:a går bort eller: Jag vet ej vad som skiljer sig mellan den och usa verisonen tyvärr

Amerikansk kan spela europa spel samt filmer: endast ps3 spel dessvärre Pal spel till Ps2 samt 1 går ej, filmer spelar bara region 1 ALLA filmer.

Vad kommer skilja den europeiska från amerikanska PS3: Endast att du inte kan spela vissa spel(se ovan) och inte se region 2 filmer fören de skaffat crack så det blir regionsfria! USA: NTSC Europa: PAL, annars ingen skillnad

Är vi säkra på att nätagget i PS3 stödjer 230V: Ja jag har kört mitt i flera dagar nu och inget har hänt Kör utan transformator, kan posta lite mer bilder om du är osäker. Alla PS3:0r har multiagg.

Är det något mer man bör tänka på: Att du måste importera FILM samt PS2 och 1 spel om du vill ha dem tills en patch/crack har släppts som fixar det

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Xans: Hur har du gjort med adress. Har du skrivit in dig på en USA adress för att få tillgång till material för nerladdning?

Kan vara bra att veta, vi kan kanske lira något över nätet nästa vecka

Permalänk
Medlem

Jo det måste han ha gjort då de kollar din zip code med landet...Jag prövade att slänga in hittepå siffror men det funkade inte så jag fick ta farsans huvudkontor i usa...

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Japansk PS3:a går bort eller: Jag vet ej vad som skiljer sig mellan den och usa verisonen tyvärr

Amerikansk kan spela europa spel samt filmer: endast ps3 spel dessvärre Pal spel till Ps2 samt 1 går ej, filmer spelar bara region 1 ALLA filmer.

Vad kommer skilja den europeiska från amerikanska PS3: Endast att du inte kan spela vissa spel(se ovan) och inte se region 2 filmer fören de skaffat crack så det blir regionsfria! USA: NTSC Europa: PAL, annars ingen skillnad

Är vi säkra på att nätagget i PS3 stödjer 230V: Ja jag har kört mitt i flera dagar nu och inget har hänt Kör utan transformator, kan posta lite mer bilder om du är osäker. Alla PS3:0r har multiagg.

Är det något mer man bör tänka på: Att du måste importera FILM samt PS2 och 1 spel om du vill ha dem tills en patch/crack har släppts som fixar det

Är PS3 mer "öppen" än 360:n kommer det komma nåt liknande XBMC till PS3 eller?

Kan man ändra mellan PAL/NTSC på PS3 eller hur funkar det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

angående tgb så har logitech detta http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=111555
ute. har för mig att det är kompatibelt med ps3 utan att stoppa en blåtandsadapter.

edit: priserna är bekräftade
http://threespeech.com/blog/?p=249
Ireland - €629 (60GB) 5,714.44 SEK
Europe - €499 (20GB) / €599 (60GB) 4,533.39/5,441.90
UK - £425 (60GB) 5,880.95
nuffrorna till höger är vad priserna skulle vara direkt växlade till sek.
verkar också som om 23e mars är det officiella releasedatumet nu.

warhawk ryktades bli nerlagt. så är det inte.
http://threespeech.com/blog/?p=251

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Jo det måste han ha gjort då de kollar din zip code med landet...Jag prövade att slänga in hittepå siffror men det funkade inte så jag fick ta farsans huvudkontor i usa...

Låter bra, har adress i USA att använda, boddde där ett tag för några år sedan.

Finns det någon sida där man kan se vad vilka demos som finns för nerladdning osv...

Permalänk
Medlem

thewall--> Ja jag reggade med en adress i USA(demos hittar du genom PSN, vet ej en riktigt sida på nätet men googla lite bara), lätt att vi ska spela nästa vecka behöver hjälp med Resistance: fall of men!

anderna--> är inte så high på det men vad jag förstår ska den vara "mer öppen" än 360 då både Sony har gjort det enklare och fler arbetar på det

Cleesox--> Någon som vet om det tangentbordet är bra eller inte, ser rätt roligt ut

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Spelar det nån roll om man köper 60 eller 20 gb?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Spelar det nån roll om man köper 60 eller 20 gb?

Det du itne får med i 20GB-versionen, förutom den större hårddisken, är WLAN och ingångar för diverse minneskort... om jag inte minns helt fel dvs

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Det du itne får med i 20GB-versionen, förutom den större hårddisken, är WLAN och ingångar för diverse minneskort... om jag inte minns helt fel dvs

Får man inte med WLAN? wtf! Måste kolla!

EDIT: Stämmer, står på förpackningen

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Xans: har inte testat detta tgb men de omdömen det hade på prisjakt var genomgående postivt. folk tyckte att det var en gedigen design på den. det var dock någon som tyckte att touchpaden var lite väl känslig. (vet inte om det framgick av länken men tgbt som jag hänvisar till har en touchpad och scrollbar liknande sådana som återfinns på bärbara datorer.)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Någon som har jämfört ethernet och wifi i PS3 gällande accesstid samt överföringshastighet?
Skulle vara kul att se vilket skillnad det gör speciellt vid onlinespel. Hur stora är de demos som finns att ladda hem, wifi känns inte som en bra lösning vid många och framförallt större filer.

Visa signatur