Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Medlem

return to castle wolfenstein, battlefield 1942 ( fortfarande det bästa spelet någonsinn, enligt mig. även om jag inte kör det så mycket längre.)

Permalänk
Inaktiv

Street of Rage 2!

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

rFactor och Battlefield2

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Silent Hill
Thief 1/2
Legend of Zelda - OoT
Legend of Zelda - ALttP
Final Fantasy 5
Wolfenstein 3d
Super Mario 3
Super Mario 64
Grim Fandango
Ducktales 1/2
Diablo
Outcast
Mega Man (1)
Goldeneye
Ice Climber
Excite Bike
Metroid
Metal Gear Solid (1)
Resident Evil (1)
Myst
Atlantis
Duke Nukem 3d
Shadow Warrior
Blood 1
Interstate '76
Silver
Parasite Eve
Kingdom Hearts
Cannon Fodder
Tomb Raider 2
Pizza Tycoon
Broken Sword 1/2
Banjo Kazooie
GTA (1)
Sonic The Hedgehog
Twisted Metal
Pilot Wings
Tales of Phantasia
Beyond Good & Evil
Donkey Kong Country
Ghosts 'n Ghoblins / Ghouls 'n Ghosts
Super Punch Out

Nej, nu får det fan räcka. Läst igenom halva tråden och listan blir bara längre. Dessutom har jag glömt bort hälften av alla SNES-spel. Nya spel suger hårt i de flesta fall, kan någon kasta mig tillbaka till '96? Just ja, får inte glömma världens bästa spel!

Dink Smallwood

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Lirat mycket förr med SimCity, Civ3, bara dessa 2 spel på hela halvåret, tiden bara flyter fort. Men nu spelar jag varierande, KingKong, Civ4, TonyHawk project8, Test Drive Unlimited...

Men mest under 90 talet var väl supermario 3 och supermario 64...

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem

dark age of camelot
spelade extermt mycket. Var arbetslös å gjorde inget annat på jäkla lång tid. Aldrig att jag fastnar så hårt igen

Permalänk
Medlem

Diablo, Diablo 2, Total Annihilation och Counterstrike.

Permalänk
Medlem

Armadillo Run, galet beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem

När jag köpte Baldur's Gate II spelade jag det 19 timmar i sträck (tog mat-och toapauser givetvis).
Diablo II, WoW och CS har man nog lagt ner en del tid på också..

Edit: Glömde Fallout 1 och 2, tröttnar aldrig på dom spelen

Permalänk
Inaktiv

Fallout 2 är ett av dom bästa spelen nånsin enligt min åsikt.
Har spelat det av och till sen typ när det kom

Permalänk
Medlem

SoF 1 (framförallt multiplayer då, vet inte hur mycket tid jag lagt ner på det, slutade dock för nåt år sedan)

Annars måste jag säga att Morrowind fängslade mig väldigt mycket ett tag. Mer än vad Oblivion gjorde.

Får ju inte glömma de gamla klassiska lucasarts äventyren. Kommer ihåg när jag var mindre och spelade Monkey Island 1 & 2 + Day of the tentacle, Indiana jones and the fate of atlantis och Sam & Max. Finns till denna dag inget bättre äventyrsspel än MI 2 imo.

Sedan var ju Super Mario Bros 3 till Nes otroligt facinerande på den tiden =P

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Bland dem första spelen jag lirade var Leisure Suit Larry.

Jag var inte gammal och jag måste vara ärlig att jag inte förstod mycket - inte mer än att jag inte borde spela det, vilket i sin tur gjorde spelet väldigt attraktivt antar jag.

Det första FPS jag någonsin lirade och som verkligen lurade in mig på spel var Wolfenstein 3d.

Jag och min dåvarande vän, som nu för tiden sitter häktad - förhoppningsvis inte på grund av spelandet, satt i timtal var eviga dag och sköt nazister och kamphundar.

Några år senare så var det Command & Conquer som var den heta potatisen bland nära och kära.

Det var här någonstans vi tog med spelet till skolan i verbal mening och satt i timtal och bara pratade om det - frågan är dock om vi var heta bland tjejerna på den tiden?

Command & Conquer byttes kvickt ut till Duke Nuke'em 3D, mycket tack vare multiplayerstödet via modem.

..men kanske mer tack vare bitvis nakenhet och one-liners att dö för.

Där är min speluppväxt i stora drag och det är de spelen som har klamrat sig fast mest i minnet. Spelen var mycket mer beroendeframkallande förr i tiden!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Första tanken går mot Mafia. Minns att hela avslutningssekvensen från att man klarade sista uppdraget var en enda lång rysning av behaglighet, väldigt kraftfullt. Det säger väl ett och annat om datorspel som medium

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd

hehe då måste jag fånigt nog säga maplestory XD
ett socialt gulligt evighetsspel som desutom är gratisXD

men utöver det så står alien vs predator 2 och primal hunt överst på min lista. finns inga som slår dom i underhållning på topnivå

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Spel som jag fastnat för... hmm...

1. Zelda 3 - A Link to the Past.

2. HL2.

3. Wow såklart, borde inte ens ha en plats i min lista

4. Knights of the Old Republic, definitivt ett svårt spel att ens pausa.

5. Warcraft 3.

6. Megaman X Det kunde jag lira om och om och om och om och om igen.

Permalänk
Medlem

LOLO till nintendo 8 bitars, var liten och tyckte att alla puzzel var skit svåra.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det spel som fångade mig mest måste nog nästan vara Super Mario Bros 1 till NES. Det var första gången jag provade tvspel och jag var 10 år. Nu 15 år senare har jag lite svårt att hitta något annat spel, men spel som lost vikings till snes, doom, quake, starcraft, diablo 1 & 2, och inte minst wow. Är dom spel som fångat mig mest skulle jag tro.

Nu generaliserar jag lite men spel idag kan jämföras med paris hilton kanske, dom är rätt snygga och underhållande ett tag, men inget som håller i längden, om ni förstår vad jag menar

Final Fantasy 7 skal också få en bit av kakan kom jag på !

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion
The Last Ninja
på Commodore C64

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Fallout 2
Thief2/3
Maniac Mansion
Half-life(!!!!!!!!!)
Dungeon Keeper 2

kan nog skriva ett par tiotal till utan problem, men stannar här

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron II (+ Doomsday)
överlägset bästa spel som hittils gjorts (iaf tills immorn 26/1 då EU III släpps, men tror inte att det slår HoI)

Permalänk
Medlem

Max Payne 2
Legend of Zelda: Twilight Princess

Permalänk
Medlem

STARCRAFT BW och d2 LOD, vet inte hur många timmar jag spenderat framför dessa spel, låg faktiskt top13 i hela sverige på BWladdern ^^,

Permalänk
Medlem

BF1942, utan tvekan det bästa liret enligt mig. Men WoW har ju tagit sin tid det med.

Permalänk
Medlem

Half Life!!!!!
Red Faction (grymt underskattat!)

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Gothic serien helt klart.
Underbara spel !

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

css ftw!

Permalänk
Medlem

DiabloII har nog fått flest speltimmar... måste vara tusentals... fy fan
WoW hamnar en bit efter men 500-1k timmar lär det blivigt iaf.
Max Payne 2 lär har rekordet för felst antal genomspelningar, säkert 10-15 stycken... var dock ett tag sedan nu...
Zelda: LttP spelades ganska jätte mycket för en 13-14 år sedan
FF VII har man då plöjt ner många hundra timmar på
FF IV - X har väl tagit en anselig del av mitt liv dom med

Också outsidern, ett SNES spel som heter Zombies Ate My Neighbours det spelades ganska firskt det med för över 12 år sedan

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Indiana Jones: The infernal machine, var underbart, spännande fina miljöer mm.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 lätt!