Permalänk
Medlem

Artefakter... Eller?

Min kompis har precis fått tillbaka ett likadant graffe som han hade innan från Dustinhome och när han satte i det i datorn har det krånglat ganska hårt. Det ser ut som om det vore artefakter men jag vet inte, det brukar väl inte komma på skrivbordet? haha.

Det är ett radeon x300 och han kör på XP Home.
Provat att installera nya drivrutiner och mjukvara men det funkar inte. han provade systemåterställning av ren frustration men det gick inte heller. Någon som har några tips? jag postar en screenshot på den här.

tack för snabba svar

Permalänk

Kass drivrutin kanske?

Visa signatur

Asus TUF Gaming B650 PLUS WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Arctic Liquid Freezer II 420
32 Gb DDR5 6000 MHz CL30
Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persekarva
Kass drivrutin kanske?

Tvekar på att både drivrutinerna på skivan OCH drivrutinerna från Guru3d inte funkar som dom ska.

Permalänk
Medlem

Okej han fick tillbaka ett Nytt grafikkort från dustin?
Vad vare för fel på första?.
Om det var samma fel eller åtminstone liknande så är det nog inte fel på grafikkortet, tyvärr.

//_S_

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syn7e7ik
Okej han fick tillbaka ett Nytt grafikkort från dustin?
Vad vare för fel på första?.
Om det var samma fel eller åtminstone liknande så är det nog inte fel på grafikkortet, tyvärr.

//_S_

Han skickade in det för att tv-out porten glappade. Inte i närheten av samma fel. funkade perfa innan bortsett från tv-ut:en då.
Värt att nämna är att han provat 4 olika drivrutiner nu och det blir inte bättre =/

Permalänk
Medlem

Testat att kolla om grafikkortet verkligen sitter i sloten? Vet en kompis som fick lila bild för att kortet inte satt fast ordentligt.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Tror att jag fixat det nu. Startade om cmos och drog ur den ur pci-e slotten och satte i det igen. funkar änsålänge. Men jag tror det var cmos som gjorde det för det satte i ordentligt vad jag märkte innan.

Men tack för alla svar!