Ursprungligen inskrivet av InAction
Åh nej, upplevde inte hypen din dröm? Trodde folk hade slutat tro blint på vad hypen säger och försöka tänka realistiskt. Sedan kan jag inte förstå grejen med att behöva köra 1920x1200 + maxad grafik hela tiden och dessutom förvänta sig att köra konstant max fps. Personligen så klarar jag mig mer än väl med 1024 + AA.
Snälla människor, detta spel är en av de som är snyggast grafiskt sett i nuläget, en av de första DX10-spelen som utvecklats och som inte ens släppts. Hur ska ni förvänta er att spelet ska vara fullt optimerat, ha drivrutiner som utnyttjar motorns kapacitet, grafikkort som inte är en alpha/beta modifikation från hårdvarutillverkaren o.s.v. (ja, utvecklarna kör inte med RC-versioner av hårdvara från början)
Se bara på hur folk gnällde som fan på att Gears of War till X360 hade dålig FPS och sade att det var patetiskt o.s.v. Vad hände när vi till slut fick spelet? Konstant flöde i 95% av situationerna och ett döläckert spel. Och då snackar jag gameplay i all ära.
Ni kan nog räkna med att ni ska kunna maxa spelet på minst 60fps ett halvår efter det har släppts och med nyaste patchen. (beror såklart på när spelet släpps och hur mycket pengar du har att lägga ut på en ny rigg)
Spel blir dåliga för att ni litar blint på hypen varje gång. Så bli inte så upphetsad nu och gå och sucka och stöna efter det här spelet oavbrutet. Hur tror ni att Duke Nukem-fans har stått ut med att vänta på DNF? Jo, de väntar och tar det lungt. (förutom vissa idioter på 3drealms-forumet....)
Så ta ett djupt andetag nu, andas ut, och gör något annat. Ni vet gott och väl att tiden går fortare när man har roligt.
wörd