Permalänk
Medlem

ny dator, skumt lagg

konstigt problem, jag har 100fps stabilt och pingar typ 15 på serverar, men ibland så känns det som jag har typ 100ping och 40fps fast fpsen och pingen fortfarande ligger stabilt? har geforce 7500LE,windows vista, 2gb ram minne , har core2duo prolle. köpte datorn för 2dagar sedan

Permalänk
Medlem

Det finns många olika applikationer för nätverksklienter som slänger sig med uttryck så som FPS och ping.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Kan helt enkelt vara för att du inte disablat en kärna, en del spel får spunk (T.ex. alla source baserade spel.) om man kör med bägga kränorna igång. Det visar sig i att det rycker lite hela tiden, känns som att man har väldigt dålig ping.

Permalänk
Entusiast

Skulle kanske hjälpa lite om du skrev vilket spel det gällde?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Sejmonov, jag har provat att stänga av den ena processorn, men den ändras automatisk tillbaks satt den sätts på igen. :S

Permalänk
Medlem

http://www16.brinkster.com/salvage/thief/darkengine.htm

Testat att göra som de skriver i denna guide (fast det är för annat spel)? Vet att du skrev att du testat slå av ena kärnan, men från är när du gjort det?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

så blir det när jag använder mitt interna nätverkskort + överklockning.
Hade också stabil fps och ping men det lagga skit mycket på varenda server.
Skaffade mig ett pci nätverkskort och vips så var det problemet löst.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara vista som spökar lite, har för mig att nvidias drivrutiner+vista kunde spöka lite i cs, tror att jag läste det i någon annan tråd här på sc men är inte helt säker dock.

Sen är de helt onödigt att disabla en kärna, cs funkar alldeles utmärkt utan att man gör det.
Spelet i fråga är cs va?:p