CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Jag tror folk är på tok för insatt på att Crysis kommer att vara omöjligt att köra. De som köper en bra dator idag kommer knappast behöva vara oroliga ur min synvinkel.

Bara för att man inte kan köra 1600x1200 @ 16x AF & 6x AA så betyder det ju inte att spelet kommer att vara fult för det.

Folk är för uppkörda med att man inte ska kunna se skillnad på två pixlar..... Det bryr man sig inte om om spelet är bra.

Det är fullkomligt sant det du säger, men samtidigt, tänk att när du startar spelet för första gången och du har vad som krävs för att ge all kraft som Crysis behöver för att visa sin fulla potential - den känslan är väldigt svår att slå. Jag kan tänka mig med Crysis att det känns ungefär som första gången man lirade Nintendo 64 och var van vid 16-bitars, "jäklar - detta är det vackraste jag sett" var min första tanke och samtidigt blev jag fylld av en varm känsla.

Att inte gå miste om det där första intrycket när man själv får ratta kan vara värt sina tusenlappar för många tror jag, därför vill folk verkligen veta i förväg om det kommer flyta eller inte.

Men, så länge man sitter på en relativt ny burk, ett Dx10-kort och Vista så kan man verkligen vara lugn, det är ett tag kvar tills spelet finns tillgängligt, dessförinnan släpps multiplayerbetan, vilket kommer vara perfekt för folk att testa om deras burkar kommer klara utmaningen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jag tippar det blir ungefär som när Doom3 släpptes, alla blev ju helt förvånad att kort som GF4 klarade ju spelet galant och även på LOW så spelet okej ut så jag tror inte crysis blir att bara monsterriggar klarar spelet hyffsat, det är utvecklaren väl medveten om att alla har inte råd att uppgradera hela tiden.

Permalänk
Medlem

Att inte släppa ett spel som klarar av att spelas på lower middle-enddatorer är idiotiskt. Kolla bara på vad Epic säger i en av deras intervjuer angående UT3. Ingen skulle klara sig ekonomiskt om de släpper spel där knappt 10% kan spela det.

Angående Mario så håller jag med. Dessutom, 64an har väldigt låg upplösning men hur många märkte det första gången de satte sig ned och spelade? ;P

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Men mitt grafikkort klarar inte ens minimumkraven.
X800GTO/x1300 eller senare är minimum.

Permalänk
Medlem

CryTek har antagligen försökt att anpassa spelet så bra det går för mid/low-end burkar, det som många utvecklare strävar efter idag är att göra en så pass stark produkt så dagens kraftfullare datorer vid spelsläppet klarar av (med råge) att maxa dess funktioner. Detta är för att produkten då förhoppningsvis ska hålla längre och kunna utvecklas med tiden, den mest uppenbara utvecklaren här är Bethesda som med Morrowind och Oblivion lyckats hålla en ganska bra balans med inställningar som passar för de flesta datorer.

Bara för att klargöra vad jag menar:
http://www.bit-tech.net/content_images/elder_scrolls_oblivion...

Men det var inte det som jag egentligen argumenterade för, det var känslan i att vid första upplevelsen kunna tokmaxa spelet. Det finns lite av en kultur kring det också, den som vid release kan maxa spelet och få det så snyggt det kan bli får hem alla polare på uppesittarkväll samt posta vackra dumpar på forum och göra alla andra avundsjuka etc. - det är fånigt, men så är det lite med människan tror jag.

Sedan så sitter inte själva spelet i grafiken ett dugg, men däremot att kunna uppleva möjligen det snyggaste spelet hittills - vid release, det ligger lite charm i det.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

Det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
CryTek har antagligen försökt att anpassa spelet så bra det går för mid/low-end burkar, det som många utvecklare strävar efter idag är att göra en så pass stark produkt så dagens kraftfullare datorer vid spelsläppet klarar av (med råge) att maxa dess funktioner. Detta är för att produkten då förhoppningsvis ska hålla längre och kunna utvecklas med tiden, den mest uppenbara utvecklaren här är Bethesda som med Morrowind och Oblivion lyckats hålla en ganska bra balans med inställningar som passar för de flesta datorer.

Bara för att klargöra vad jag menar:

Men det var inte det som jag egentligen argumenterade för, det var känslan i att vid första upplevelsen kunna tokmaxa spelet. Det finns lite av en kultur kring det också, den som vid release kan maxa spelet och få det så snyggt det kan bli får hem alla polare på uppesittarkväll samt posta vackra dumpar på forum och göra alla andra avundsjuka etc. - det är fånigt, men så är det lite med människan tror jag.

Sedan så sitter inte själva spelet i grafiken ett dugg, men däremot att kunna uppleva möjligen det snyggaste spelet hittills - vid release, det ligger lite charm i det.

Det angående med oblivion kan ja inte hålla med om. Då jag tycker att det spelet är MINST lika dåligt optimerat som morrowind var. Menar, sitter man med 30 FPS MAX med ett 8800GTX med allt på high och allt som har med skuggor att göra på off/low så är det nåt som är fel. Största anledningen till att ja slutade spela oblivion var för dess jävla hackade oavsett inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Det angående med oblivion kan ja inte hålla med om. Då jag tycker att det spelet är MINST lika dåligt optimerat som morrowind var. Menar, sitter man med 30 FPS MAX med ett 8800GTX med allt på high och allt som har med skuggor att göra på off/low så är det nåt som är fel. Största anledningen till att ja slutade spela oblivion var för dess jävla hackade oavsett inställningar.

Haha, va? o-optimerat, ett 8800GTX ska klara över 60FPS med allt maxxat på 1600x1200, kanske dags att felsöka ditt system ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

När kommer crysis? Jag längtar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lpe_91
När kommer crysis? Jag längtar!

Mars är det väl.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

ja mars april väl om inget händer som det brukar i spelvärlden - att det blir uppskjutet igen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja mars april väl om inget händer som det brukar i spelvärlden - att det blir uppskjutet igen..

Har för mig att jag läste om att dem redan skjutit upp det till slutet av 2007, eller va det Alan Wake måntro, vore fint om nån kunde bekräfta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cevat har sagt andra kvartalet 2007 (Q2) och en annan från Crytek sagt att dom vill så gärna släppa de under 2007.. så troligen någon gång iår men hoppas själv vår/sommar tidig höst som senast

/northrider

Permalänk
Medlem

Lääängtar också sjuuukt mkt. Har lagt denna fetebild som skrivbordsunderlägg:

http://www3.incrysis.com/screenshots/061108-4.jpg

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

decemeber 2007 european realese på Crysis så vänta längta ett tag till med andra ord

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Ta den tid det tar.
Crytek vill ju att det här spelet ska bli en riktig pärla.
De får gärna släppa den 2008 om de vill.
Då kommer de garanterat ha upgraderat allt.
Men det kommer nog släppas 2007 som alla säger
Blir lite rädd nu när EA har att göra med crysis om ni vet vad jag menar

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det underliga är varför inte EA gör som de brukar...... Stressa utvecklarna för att få ut skiten så tidigt som möjligt och sälja ton på hypen, sedan släpper de 78 uppföljare tills varumärket är dött. Sedan köper de upp något annat och fortsätter så.

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker dom har visat tråkigt lite djup-djungelbilder och paradisbilder. Vi har ju typ bara fått se massa action. :s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Lääängtar också sjuuukt mkt. Har lagt denna fetebild som skrivbordsunderlägg:

http://www3.incrysis.com/screenshots/061108-4.jpg

läckert.
det kommer nog krävas ett kärnkraftverk för att få fart på den där grafiken
ett 8800GTX kommer inte att räcka det kan jag säga redan nu.
man börjar se en tendens till vad FPSen hamnar på i nyare spel och det där är så jäkla mycket snyggare än dagens spel så en halvering av FPSen är nog at räkna med.
skulle tippa på att ett 8800GTX klarar det där i 25-30FPS max

fan kan dom inte släppa ett demo så man åtminstonde ser hur grejorna står sig om man måste skaffa ett till kort eller inte

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

nja vänta på GF 9000 eller nå sånt i SLI så ska det nog funka

vet iof inte vad som kommer efter 8900 men det verkar bli 8seriens 7950 x2

tror jag

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Ser gosigt ut. Problemet är att det kommer nog vara ungefär lika segt som Far Cry var när jag spelade det för första gången.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade en ny video med crysis. Dom visar en spelbar version på vista
med DX10 och en med xp o DX9.

Finns att ladda ner här: http://media.tomshardware.com/video/twitchguru/crysis.wmv

Blir nog ett riktigt bra spel !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Worexon
Hittade en ny video med crysis. Dom visar en spelbar version på vista
med DX10 och en med xp o DX9.

Finns att ladda ner här: http://media.tomshardware.com/video/twitchguru/crysis.wmv

Blir nog ett riktigt bra spel !

Nu blev man ju inte mindre sugen iaf.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Crysis Release Date: (US) June, 2007 | (UK) June, 2007| (AU) June, 2007
Developer: Crytek
Publisher: Electronic Arts
Genre: SCI-FI FPS
Platform: PC Exclusive

vad tror ni kan man lita på det eller december 07 europe på IGN.com om jag inte kommer ihåg fel

fan vad ja längtar nu när ja har ett DX10 som väntar på att bli torterad hehehehe

Visa signatur

Permalänk

Ni vet att det ryktas om att Crysis inte blir klar förens till nästa årsskifte...
Då spelet bara är i pre-alpha fas så har den en lång väg att vandra.

Permalänk

ooohh fan ny S.T.A.L.K.E.R eller DNF på gång för Crysis har flyttats nu ett par gånger

men nån ny DNF får vi hoppas det inte blir

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Ni vet att det ryktas om att Crysis inte blir klar förens till nästa årsskifte...
Då spelet bara är i pre-alpha fas så har den en lång väg att vandra.

Vem har sagt att spelet är i pre-alpha fas? Bara undrar, om det är nåt man ska lite på eller inte.

Permalänk
Medlem

pre-alpha? Holabandola jörgenmos?

Förstår du ens innebörden av "pre-alpha"? För det första är alpha en intern version där man precis har fått till något spelbart. Vad vi sett hittils så är det en bra bit in på beta. Beta betyder inte public version heller...........

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla på http://www.crysis-online.com/ en bit ner på menyn till vänster.. står Pre-Alpha och visst Cevat Yerli sa det själv under CES2007 mässan här för en månad sedan att dom är i "Pre/Mid-Alpha" så visst stämmer det.
Och det kommer komma ett multiplayer demo av crysis.. men när och hur mm vet ingen.. utan bara att det skall komma ett.. skall väl hålla möte eller något ang just public demo nu i mars tror jag det var om jag inte misstar mig, så lär dröja ett litet tag innan de finns ett demo ute.. typ mot sommarn kanske.

notera att http://www.crysis-online.com/ har direkt kontakt med Crytek (Cevat och teamet) där bland annat dom själva är reggade på deras forum så minsta som man får reda på läggs direkt ut på denna hemsida var så säker!

/northrider