cs-banor till 3d studio max? hur får jag med texturerna?

Permalänk
Medlem

cs-banor till 3d studio max? hur får jag med texturerna?

hej. jag försöker få in en cs-map i 3d studio max 8. jag konverterar banan(.BSP) med hjälp av BSPviewer till formatet .3ds. men när jag öppnar banan i 3d max så saknar den ju alla texturerna, banan är helt grå. så jag har letat lite och tror att jag ska konvertera den till (.FBX) och sen till (.3ds). har hört att den ska fungera så att man får med alla texturerna och att de sätter sig på plats. då undrar jag: hur konverterar jag från .BSP till .FBX?? om nån har gjort detta för så skulle det vara gött med en förklaring nån som kan hjälpa lite?

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

använd valve hammer till ca mappning, helt klart det lättaste att jobba med.
+ att konvertering från .bsp till annat blir aldrig bra.

www.leveldesign.nu

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

ahh joo jag vet att hammer är bäst för mapping:P, men jag ska ju föra över en färdig bana till 3d max. jag ska inte bygga den i 3d max:P, bara föra över, med texturer o allt.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Mappen innehåller bara info om vilka texturer som ska sitta var. Texturerna ligger i .wad filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Mappen innehåller bara info om vilka texturer som ska sitta var. Texturerna ligger i .wad filer.

ja, jag vet. jag har lagt alla .wad filer man behöver i samma mapp som cs-banan ligger i och öppnat både .wad filerna och .bsp filen. på så sett så följer alla texturer med i BSPviewer.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore