Permalänk
Medlem

Jag är fiffig och drar upp en gammal tråd istället för att göra en ny, nu blir alla glada va?

Jag funderar på att skaffa en iPod Video 30GB. Vad får jag för begränsningar om jag inte använder iTunes? Funkar iTunes bra i CrossOver Office eller Wine?
Kör Kubuntu, senaste versionen.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jag är fiffig och drar upp en gammal tråd istället för att göra en ny, nu blir alla glada va?

Jag funderar på att skaffa en iPod Video 30GB. Vad får jag för begränsningar om jag inte använder iTunes? Funkar iTunes bra i CrossOver Office eller Wine?
Kör Kubuntu, senaste versionen.

nja..

begränsningen blir nog just video då ..och foto. jag försökte dra in iTunes med Wine, gick inget bra. först ville det ha QT, sen ville det ha IE, då gav jag upp. Crossover har jag kört en gammal ver i, men tror inte det vill synka till podden likförbannat då. stöd på andra prog hänger på att mjukvaran i podden har stöd, kan dröja mao. innan Nanon funkade gick det la ett halvår innan det funkade av sig självt, tankar man programen manuellet utanför Ubuntus reps kanske det går fortae dock..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Men fan då. Hur blir det om man kör någon osmidiglösning som QEMU då? Klarar den USB-skiten? Fast då kommer jag inte åt mina filer från Linux va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att istället använda något annat program, som AmaroK eller gtkpod?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LMX
Är det inte bättre att istället använda något annat program, som AmaroK eller gtkpod?

Men alla säger ju att databasen fuckar då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om hur det är med de nya, men jag har aldirg haft några problem med min svart/vita 4g med gtkpod. Däremot fuckade den sig med winamp-plugin:et när jag prövade det men det var inte värre än att installera om mjukvaran i ipoden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Men alla säger ju att databasen fuckar då?

jo det gör dom ju iom att katalogstrukturen och databasen som läggs i podden är en helt annan med dem. men det är ju inget problem om man använder bara det programet och inte hoppar fram och tillbaka mellan det och iTunes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att lägga in film och bilder på den med gtkpod/amaroK då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte alls vad jag vet, men det kanske hänt nått på sistone..

men vad är poängen med video och bilder i den egentligen, orkar man sitta och se en film på den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
inte alls vad jag vet, men det kanske hänt nått på sistone..

men vad är poängen med video och bilder i den egentligen, orkar man sitta och se en film på den?

Du har inte så lång åkväg till skolan eller så antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nä, dessvärre var inte iPodden uppfunnen när jag hade det heller..

du kan ju slänga in Linux på den så måste det gå att kolla bilder, försämrar säkert batteritiden åas. så är det långt att åka blir det lika illa kanske..

Visa signatur