Hjälp med Audiograbber

Permalänk
Medlem

Hjälp med Audiograbber

Hej!

Jag gör en chansning. Kanske att det finns någon här som använder Audiograbber för att spela in via line-in på ljudkortet.

Jag kan spela in från min usb webbkameramikrofon. Men jag hittar inte hur man ställer in programmet så att det spelar in från line-in på ljudkortet.

Permalänk
Hedersmedlem

Har använt Audiograbber i många år. Dock bara använt det för sitt rätta ändamål, CD-rippning. Nu tittade jag lite närmre på det och visst kan man spela in från ljudkortet också. Det var helt nytt för mig. Kolla under 'General settings', fliken 'more misc.' vad du har för ljudkortsinställning.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Kolla under 'General settings', fliken 'more misc.' vad du har för ljudkortsinställning.

Tack videfix för tipset!

I inställningarna i Audiograbber är mitt ljudkort valt. Min usb-mikrofon finns inte med som val här. Ändå är det den som Audiograbber spelar in ifrån. Underligt.

Jag kan spela in via ljudkortets line-in-ingång med andra program. Audacity och JetAudio, men som sagt, jag får det inte att fungera i Audiograbber.

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat i CD-ROM Access method? Under analog-fliken finns nåt om 'input soundcard'

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Kollat i CD-ROM Access method? Under analog-fliken finns nåt om 'input soundcard'

Det är inställt på mitt ljudkort här.