Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
En ny värld utav mutationer då. Han säger faktisk i demot att hans armeer ska sprida sig som en pest på jorden

"It is time you saw the future, while you still have human eyes." - Kane

"It is more important for us to employ intelligent combined-arms tactics than it is for GDI because it is the Pen that is mightier than the Sword. And we are both the Pen and the Sword when skilled modern armies are commanded by intelligent strategies brought upon by a true military strategist...” - Nod Commander Anton Slavik

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
"It is time you saw the future, while you still have human eyes." - Kane

"It is more important for us to employ intelligent combined-arms tactics than it is for GDI because it is the Pen that is mightier than the Sword. And we are both the Pen and the Sword when skilled modern armies are commanded by intelligent strategies brought upon by a true military strategist...” - Nod Commander Anton Slavik

Ah, min käre broder av NOD, visa ord

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Inaktiv

Fan vad jag älskar det här spelet, speciellt med nod <3

Byggde upp en fin bas först,sen satte jag outposts på båda dom två tiberiumställena i hörnen av kartorna, byggde upp mindra baser där med war factories och hand of nods. Sen stealtha baserna.

Så kul när gdi börjar få slut på pengar ch bygger tiberium refinery utanför min bas, sånt slöseri på pengar

Sen är det bar att byga 10 avatar warmechs med beam cannon vid dom två sidobaserna sen ett gäng helikoptrer vif huvudbasen.

Sen den underbara funktionen där man kan sätta ut waypoints, bye bye gdi, mosade från alla håll

UNderbart spel <3

Permalänk
Medlem

En mycket mycket vacker man ,-)

Näh måste sluta spamma nu.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

http://youtube.com/watch?v=kIS9Ca3nx7Y&

"I want you to have the privelge of starting the Third Tiberium war, a war to end all wars. Go ahead my son, push the button. Inscribe you place in history with the blood of GDI." - Kane

Ett litet smakprov på vad som komma skall

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
http://youtube.com/watch?v=kIS9Ca3nx7Y&

"I want you to have the privelge of starting the Third Tiberium war, a war to end all wars. Go ahead my son, push the button. Inscribe you place in history with the blood of GDI." - Kane

Ett litet smakprov på vad som komma skall

*sweet* Men sätt en spolier varning på det där tycker jag.

Som några av youtube människorna skrev:

"i swear Command and Conquer is the only game that can pull of Live Action cut-scenes"

"Sawyer! Caprica! Lando! Boomer! (aka Athena) Best of all worlds!:D"

Jag skulle vilja se några från Stargate Sg-1 och kanske Star Trek Kanske en skotte som engineer i spelet *asg*

Lite kul att "Sawyer" verkligen är en redneck, jag trodde att det bara var en dialekt för Lost

På det här sättet är det ingen nackdel med att EA köpte Westwood (även om jag avskyr EA in till märgen), det märks verkligen att spelindustrin gått om filmindustrin när vi får såna här namn i ett spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

(Spoilervarning på den här också);

Ni kanske inte har sett den här videon:
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=34682

10 min gameplay, man får se en del från Scrin också

Permalänk

Snälla sluta, jag klarar inte mer. Det är för långt till den 28/3e, jag vill ha räddningen nu!

@Gambit2_K Självklart ska du raka huvudet, har du inte redan gjort det din förrädare?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Snälla sluta, jag klarar inte mer. Det är för långt till den 28/3e, jag vill ha räddningen nu!

@Gambit2_K Självklart ska du raka huvudet, har du inte redan gjort det din förrädare?

Haha tyst med dig, jag sitter här och ser över ekonomin så jag kan få råd med en NOD symbol nånstans på min kropp

Edit: GDI har försökt döda Kane i 2 spel nu och inte lyckats, vad får er att tro att ni kommer göra det nu. Vi är starkare än någonsin! Och våra kvinnor är snyggare än era

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Googlade efter Scrin, och kom på, det är ju inte första gången vi sett Scrin.

Ta en titt på det här från Tiberian sun:

Kanske bara jag som är efterbliven som aldrig tänkt på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.cncworld.org/games/tiberiansun/scrinshot.jpg

Wikipedia har faktiskt listat att NOD använt Scrin teknologi i flera år. Att de skulle vara motståndare (vän i NOD's fall ) var ingen överraskning (iaf inte för mig). SAmt att det alltid varit hintat att Timberium var skickat för att terraforma jorden att passa en ny ras. Och Tiberian Sun bekräftade bara detta.

Men som sagt, det är bara en intressant disktraktion för NOD. The Scrin are our friends people. Jag undrar dock hur FMV scenerna ser ut när man spelar dem. Är de på engelska? Skådespelare? *asg*

Visa signatur

Permalänk
Citat:

http://www.cncworld.org/games/tiberiansun/scrinshot.jpg

Kanske bara jag som är efterbliven som aldrig tänkt på det

För att spinna vidare på ditt fynd:

http://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_factions_of_Comman...

Wikipedia har lite intressant information om "the Scrin".

@Gambit_2k
Du är ingen äkta följare av Kane. Spion!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Wikipedia har faktiskt listat att NOD använt Scrin teknologi i flera år. Att de skulle vara motståndare (vän i NOD's fall ) var ingen överraskning (iaf inte för mig). SAmt att det alltid varit hintat att Timberium var skickat för att terraforma jorden att passa en ny ras. Och Tiberian Sun bekräftade bara detta.

Men som sagt, det är bara en intressant disktraktion för NOD. The Scrin are our friends people. Jag undrar dock hur FMV scenerna ser ut när man spelar dem. Är de på engelska? Skådespelare? *asg*

Ah ok, aldrig tänkt på det innan. Var iofs. liten snorunge under tiden jag spelade Tiberian Sun, så gav aldrig tanke på själva storyn.

Där ser man

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah ok, aldrig tänkt på det innan. Var iofs. liten snorunge under tiden jag spelade Tiberian Sun, så gav aldrig tanke på själva storyn.

Där ser man

Kane behöver unga visionärer som dig själv

Hmm en polare kallar mig NOD fanatiker tidigare ikväll, jag säger iaf bara att jag är ett hängivet fan ,-)

"I would let the Scrin probe me any wich way if Kane gave the word.

One vision! One Purpose! Probes for every man, woman and child!" - Gambit_2K

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför pratar alla om tiberian sun?
Orginalet är det som varit bäst och alltid kommer vara tiberian sun är skräp jämfört med da orginale
Det är där alla minnen kommer ifrån, inte ett skitspel som tiberian sun
Sen såklart RA, long live sovjet

Permalänk
Medlem

Hah Ska bli kul att fajtas mot dig Gambit

Spelade precis som GDI mot en medium NOD och det blev en helsikes fight.. Givetvis vann GDI

Däremot måste jag säga att det var väldigt kul när datorn tagit över byggnader i staden, och attackerade enheter i mitten.. Blev arg och så blev det juggernauts och bombplan.. åh! Jag älskar bombplan!

Det här kommer bli sjukt kul!

Permalänk
Medlem

Ingen som har klarat av Nod på Hard i Skrimish (utan handikapp osv)? Har försökt flera gånger men det är ju helt omöjligt..

Permalänk
Medlem

Testade igen GDI mot NOD i skirmish, men nu hade datorn lagt om strategi helt.. Blev lite förvånad när det fanns femtio SAM-sites när han förra gången inte hade en enda.. Verkar vara varierande i alla fall - kul!

Någon som råkat ut för något roligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Testade igen GDI mot NOD i skirmish, men nu hade datorn lagt om strategi helt.. Blev lite förvånad när det fanns femtio SAM-sites när han förra gången inte hade en enda.. Verkar vara varierande i alla fall - kul!

Någon som råkat ut för något roligt?

Jag körde mot en medium GDI satt i Turtle läget. Efter ja anfallit hans bas 2 ggr och lämnat hans refinery, powerplant och conyard bara för att han skulle återbygga så började han plötsligt bygga 30+ powerplants, innan han byggde upp ngt annat. Vet inte om datorn lärde sig av att jag brukade slå ut hans powerplants först eller om A.I bara buggade.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Ingen som har klarat av Nod på Hard i Skrimish (utan handikapp osv)? Har försökt flera gånger men det är ju helt omöjligt..

Jag har klarat det. Men lätt var det inte.

Börja på hyffsat högt handikapp. Sen sänker du tills du vunnit utan.

Permalänk
Medlem

Sitter och kör demot till C&C soundtracket + Tiberian Sun soundtracket. Helt underbart! Läste att det inte är Frank Klepacki som gjort soundtracket till Timberium War =/ Men att musiken skulle vara i äkta C&C anda.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fan, är jag ensam här som håller på GDI eller?

Permalänk
Medlem

nej jag är på GDI denna gång. så kane kan ta sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nej jag är på GDI denna gång. så kane kan ta sig

Ta sig hur långt som helst that is muhahahahahahaha!!! *gud jag har så lite att göra* =/

Visa signatur

Permalänk

Okej, jag kan ha missat någonting här men går det att spela som NOD på skirmishen? Jag kan då bara välja GDI.

Visa signatur

Permalänk

håll inne N och tryck på nod så går det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Okej, jag kan ha missat någonting här men går det att spela som NOD på skirmishen? Jag kan då bara välja GDI.

Det står lite tidigare i tråden hur du ska göra för att spela som NOD.
Håll ner N och tryck på NOD när du ska välja det.

Permalänk
Medlem

Letade reda på gamla C&C soundtracket nu.. Spelade till "Act on instinct", "Prepare for battle, "Just do it up", och andra klassiker - så sjukt mycket nostalgi!

Permalänk
Medlem

Lite OffT speciellt med tanke på att det är Red Alert, men detta introt var oslagbart på sin tid (minns det som igår men vad var det, 9 år sen?) och väcker verkligen nostalgi hos mig

http://www.youtube.com/watch?v=85tMFIA6Dy0

Apropå musiken så är det synd att det inte är Frank som gjort den...han är riktigt duktig på stämningsfull musik till spel. Får hoppas att den är någorlunda samma stil iaf.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Sötast

Måste säga att demot är helt sinnesjukt underbart, även om något obalanserat men fan alltså... EA har lyckats för... första gången?

Fan... WUNDERBAUM