Permalänk
Medlem

Allt går i slowmotion ?

Hej jag har stött på ett problem med min dator, det är nämligen så att jag satt och spelade för fullt härom dagarna och sen fick jag snilleblixten att installera om datorn då jag inte orkade med alla virus jag hade.

Så jag började installera om datorn "Windows XP64" sen installerade kag alla drivrutiner så som det ska göras på en nyinstallerad dator.....

När jag sedan startar första spelet "RACE" så går spelet i slowmotion så jag pillade lite i grafikinställningar men inget hjälpte.

Sedan startade jag upp TDU-betan och samma sak här allt går i slowmo(låg FPS?)

och nu sitter jag på tredje ominstallationen och har fortfarande samma problem, jag installerade atitool denna gång nu för att kolla om den snurrande kuben också snurrar i slowmo och om fpsen är låg, och självklart snurrar den i slowmo men jag har 350-360fps står det ändå.

jag har provat diverse saker som att installera om drivrutiner till grafikkortet(x800pro) men inget tycks hjälpa.

Så då har jag frågan till er, vad har hänt ? och hur fixar jag detta ?..

Tack på förhande \\Andreas

Visa signatur

:Dator1-:P4 3ghz|PSU450W|512DDR |Abit X800pro|800-BUS|Skärm:HDTV

:Dator2-:AMD64-3200+(1mb cache)|CORSAIR 1024mb ram 400mhz CL2.0|Soundblaster audigy 2|ASUS 9800XT 256mb|5 chassi fläktar|Skärm:HDTV

Permalänk
Medlem

Ett tipps installera inte om datorn innan du tagit reda på problemet.
Du kanske kör på dåliga drivrutiner då spelar det ingen roll hur mycket du ominstallerar.
Sen hoppas jag att du drar ut nätvärks sladden medans du ominstallerar och direkt efter installerar antivirus?

Sen en till sak, finns virus som inte går bart av en enkel ominstallation heller.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jo jag vet men jag har letat och sokt losning pa problemet ett tag nu.

Men nu sitter jag pa en ny installation pa 2 HDDs jag hade liggande som jag forovrigt kor i RAID0 ocksa och nu hoppas jag att problemet ar lost, om inte sa aterkommer jag.

SRY for ickkke svenska bokstaver jag har inte andrat spraket annu//Andreas

Visa signatur

:Dator1-:P4 3ghz|PSU450W|512DDR |Abit X800pro|800-BUS|Skärm:HDTV

:Dator2-:AMD64-3200+(1mb cache)|CORSAIR 1024mb ram 400mhz CL2.0|Soundblaster audigy 2|ASUS 9800XT 256mb|5 chassi fläktar|Skärm:HDTV

Permalänk
Medlem

Om det är din dator med AMD-prolle, så ladda ner senaste drivisarna från amds hemsida. Jag hade samma problem med min bärbara när jag installerade xp64, och det löste sig med senaste drivrutinerna till processorn.

Permalänk
Medlem

Du kanske borde kolla så ditt nerladdade windows inte innehåller en massa skit?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR