Permalänk
Hedersmedlem

Fick min Nokia E65 idag

här e några bilder

Permalänk

Klämmde på den för 2 veckor sen... Så jäkla go mobil, grattis till ett bra köp

Permalänk
Medlem

Det värsta med e65:an tycker jag är att den är så lik 6280:an. Får ju bara hoppas att den inte liknar 6280:an kvallitetsmässigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No_Jah
Det värsta med e65:an tycker jag är att den är så lik 6280:an. Får ju bara hoppas att den inte liknar 6280:an kvallitetsmässigt.

kvalitetsmässigt så är den inte lika dåligt byggd som 6280 o 6288.. E65 glappar inte alls vilket jag tycker att det e skönt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
kvalitetsmässigt så är den inte lika dåligt byggd som 6280 o 6288.. E65 glappar inte alls vilket jag tycker att det e skönt

Och inget knak och knarr när man klämmer på den?
Återstå att se hur dammsäker den är...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No_Jah
Och inget knak och knarr när man klämmer på den?
Återstå att se hur dammsäker den är...

nope, den e hur fast hom helst, dock kan inte säga hur den kommer o vara efter några månder ^^

Permalänk

Har du märkt några uppenbara nackdelar ännu? Är sugen på en sån, testat surfa på vanliga sidor mha WLAN?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

wlan VS 3G

största nackdelen e att man inte kan använda sig av 2st bluetooth anslutningar på samma gång

Permalänk

Några snabba frågor:

1) a2dp ? har precis börjat gilla detta väldigt mycket...
2) Radio
3) Bluetooth 1.2 ?

Är så otroligt sugen på denna lur....

Permalänk
Hedersmedlem

1: nej
2: nej
3:ja

har även WLAN

lite fler spec: http://www.gsmarena.com/nokia_e65-1860.php

Permalänk

Är ramen runt tangentbordet i aluminium eller plast?

Permalänk
Medlem

Något som jag har undrat när det gäller WLAN-mobiler är om man kan använda dom som ett externt WLAN-nic till datorn?

Alltså, koppla mobilen till datorn via USB och tex. surfa på datorn med hjälp av telefonens WLAN.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Är ramen runt tangentbordet i aluminium eller plast?

ser ut som alminium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
ser ut som alminium

Det borde kännas Metall blir svalare mot fingrarna än plast. Eller om man knackar med annan metall mot den lite försiktigt. Nokia kommer börja med ett nytt material som påminner om diamant i hårdhet. Fast det är plast men yttersta lagret är det nya. De har patenterat detta och snart får vi nog se det

Permalänk

Hur känns den nu när du haft den några dagar? Några + och - att komma med?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på ming tidigare fråga, om det går att använda mobilen som ett externt WLAN-nic till en dator?

Permalänk
Medlem

Vad är det för adress till den där siten du gör hastighetstestet på? Här ska testas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygenic
Vad är det för adress till den där siten du gör hastighetstestet på? Här ska testas!

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1

Permalänk
Medlem

Tjena!

Någon som testat lite olika kartor till denna lur.
Finns det någon speciell som är gjord för S60 ver 3 eller får man nöja sig med de gamla som är gjorda för ver 2?

Tänkte köpa mig någon bra karta, fick hem gps modulen http://www.nokia.se/phones/enhancements/ld-1w/ idag så nu vill jag ha en riktigt bra karta.

Visa signatur

Ohälsosamt intresserad av all teknik

Permalänk
Hedersmedlem

jag använder mig av wayfinder, annars så fungerar smart2go.com också

Permalänk
Medlem

Oki, jag vill ha en karta som ligger i luren, har inte alltid möjlighet till uppkoppling. Har kikat på route 66 men den känns lite gammal.
Hur är det med smart2go, är det något man har i luren lokalt?

Edit, smart2go är av samma typ som wayfinder. Det verkar som om det får bli att köpa route 66.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anditt
Tjena!

Någon som testat lite olika kartor till denna lur.
Finns det någon speciell som är gjord för S60 ver 3 eller får man nöja sig med de gamla som är gjorda för ver 2?

Tänkte köpa mig någon bra karta, fick hem gps modulen http://www.nokia.se/phones/enhancements/ld-1w/ idag så nu vill jag ha en riktigt bra karta.

Fungerar GPSen till E65:an? Nånting verkar blivit fel när Nokia listade fungerande tillbehör på sin hemsida. Nästan inget ska ju fungera enligt "jämför telefon" (http://www.nokia.se/phones/models/compare.php?phones=2978041%...).

Är riktigt intresserad av denna telefon. Ett krav för att jag ska köpa den är dock att det här: http://www.vikinggames.hu/product.php?id=7 programmet fungerar. Nån som har lust att testa? Det står att det ska fungera med E60 så det känns som det skulle fungera med E65 även om den inte står på listan över kompatibla telefoner.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Programmet gick bra att installera och allt ser rätt ut.
Har dessvärre min GPS mottagare hemma (är på arb nu) så jag kan inte testa fullt ut.

Gör det i kväll....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anditt
Oki, jag vill ha en karta som ligger i luren, har inte alltid möjlighet till uppkoppling. Har kikat på route 66 men den känns lite gammal.
Hur är det med smart2go, är det något man har i luren lokalt?

Edit, smart2go är av samma typ som wayfinder. Det verkar som om det får bli att köpa route 66.

Vet inte om det är det här du letar efter men på smart2go's websida:

----
Download the world.

Are data costs an issue for you? No problem. MapLoader is a quick, uncomplicated PC solution that allows you to download maps from the Internet and install them onto your mobile end device. Just select the region you want, download the maps, transfer them onto your memory card or mobile device and start exploring the world!
----

Kommer smart2go alltid att vara gratis för Nokiamobiler? Skall köpa en N95 och det hade varit kul...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

det går att ladda ner alla kartor till minneskortet me smart2go så att man slipper ladda ner dem via gsm nätet....

smart2gå är gratis men kostar om du ska använda dig av röstvägledning

Permalänk
Medlem

Hur är battertiden på E65:an? Hur många dagar klarar den sig utan laddning vid normal användning?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Någon som har några åsikter om den nu när den varit ute ett tag?
3 har ********** mig i mina försök att få X-Series på ett företagsabb, så det verkar som att jag kommer bli tvungen att byta till en E65.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med min, den perfekta telefonen för mig.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Har också en, den är väldigt trevlig att ha och göra med. Den är snabb, bra batteri. Trevlig storlek. Wlanet är inte jättestarkt men helt funktionsdugligt. Den klarar minneskort på 2gb, minst.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Är den mycket snabbare i OS än N70n? Sitter på den nu nämligne men ska byta antingen till denna eller till en SE W880? Det jag stör mig mest på är att N70 (Symbian) känns något seg jämfört med "vanliga" telefoner.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/