Hej!
Jag har flyttat den här tråden till feedbackdelen eftersom den hör hemma där, se § 11 i reglerna.
När ett regelbrott har skett gör vi alltid en noggrann avvägning för att komma fram till vilken åtgärd som är lämplig. När det gäller frågan om ett inlägg ska behållas eller inte är det viktigt vilka konsekvenser det skulle få att låta inlägget stå kvar. Innehöll inlägget exempelvis en uppmaning till brott, är det naturligt att ta bort det, för att undvika att fler tar del av uppmaningen. Om det var fråga om ett helt meningslöst inlägg i en i övrigt seriös tråd, kan det också vara rimligt att radera det, för att man som medlem ska slippa att läsa det meningslösa inlägget när man läser igenom tråden, eller för att undvika att tråden spårar ur.
Naturligtvis har alla medlemmar rätt att ha sina egna åsikter, men det betyder inte automatiskt att de har rätt att framföra dem i vårt forum. När vi tar bort ett inlägg är det naturligtvis alltid för att det bryter mot reglerna, och vi eftersträvar att alltid skriva ett inlägg där vi berättar om varför tråden rensades. Tas hela trådar av någon anledning bort, kontaktar vi alltid trådskaparen.
Jag hoppas att du kan förstå varför vi gör som vi gör och jag önskar dig en fortsatt trevlig tid här på SweClockers.
Med vänlig hälsning
Albert Pettersson