Köpte ny dator för 9000 men går bara upp i max 20 FPS på WoW Snälla behöver hjälp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Det märks tydligt att trådskaparen inte är medlem här på sweclockers utan han reggade sig direkt när han hade problem, om han hade reggat sig innan datorköpet och frågat om vi tyckte att det vore köpvärt hade han ihaft en bättre dator. Man kan inte kalla honom lurad, men om han hade vetat bättre om onoff, sibas och elgigantens märkesdatorer så hade han troligen inte köpt en dator därifrån.

Nog är datorn ur budgetsegmentet, något annat kan man inte påstå...
Datorn borde kunna ge mer än 20fps, så där har du en poäng.

Hjälp han istället för att sitta och snacka om varför hur och när han reggade sig på swe clockers. Han vill ha en bra dator men fick det inte, jag tycker han blev lurad. Vet precis hur det känns, har blivit lurad minst 3 gånger vid köp av dator.

Försök lämna tillbaka och köpa aldrig mer på varuhus som elgiganten, onoff, siba, Coop Forum osv. Ta reda på vad du ska innan du köper, lita aldrig på försäljare.

Permalänk
Medlem

Hej nu är jag tillbaka, jag har varit bortrest ett tag nu och har inte haft någon tillgång till varken dator eller internet. Det är såhär att jag försökt söka upp min dator på nätet, men hittar ingen av den modellen, alltså kan jag inte se exakt var det är för saker i den. Jag har gett den informationen jag vet om datorn, mer än så kan jag inte, det ända jag kan säga är att när jag kör på 1280 x 1024 så går den upp i max 20-23 FPS, 800 x 600 går den upp i ungefär 50 FPS, har ni några förslag på vad jag mer skall skriva? Tack för alla seriösa svar!! HÄR HAR NI EN BILD PÅ MINA INSTÄLLNINGAR PÅ WORLD OF WARCRAFT! http://s156.photobucket.com/albums/t13/Turock3/?action=view&c...

Permalänk
Permalänk
Medlem

kryssa ur "Enable all shader effects" och kolla fps'en stiga.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Nu verkar det flyta på bra, 50 fps ungefär, men ska det behövas att ha sånna här dåliga inställningar för att spela?

Permalänk
Medlem

svar

Köp aldrig en pc på onoff. Men av erfarenhet så ska din dator lungt palla wow på högsta grafik inställningarna. Det som kanske kan vara anledningen är dina drivrutiner. Jag hade förut glömt att installera drivrutinerna till mitt agp memory som man var tvungen att installera på Asus a8v-deluxe.
Men du har iåfs ett PCI-E. Men kolla alla drivrutiner som du fick med och ladda hem dom på nytt och installera, det lär fungera.

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk

Re: svar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amo13
Men av erfarenhet så ska din dator lungt palla wow på högsta grafik inställningarna.

Verkligen inte. Du säger att du har spelat WoW? vart är det mest krävande stället i Wow där typ "alla" hänger? Det får ett G80 kort att gå på knäna i upplösning om 1600 1200. Hans kort är inget bra spelkort och klart det hackar i Wow i dom högsta upplösning med max ingame.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turock3
Hej nu är jag tillbaka, jag har varit bortrest ett tag nu och har inte haft någon tillgång till varken dator eller internet. Det är såhär att jag försökt söka upp min dator på nätet, men hittar ingen av den modellen, alltså kan jag inte se exakt var det är för saker i den. Jag har gett den informationen jag vet om datorn, mer än så kan jag inte, det ända jag kan säga är att när jag kör på 1280 x 1024 så går den upp i max 20-23 FPS, 800 x 600 går den upp i ungefär 50 FPS, har ni några förslag på vad jag mer skall skriva? Tack för alla seriösa svar!! HÄR HAR NI EN BILD PÅ MINA INSTÄLLNINGAR PÅ WORLD OF WARCRAFT! http://s156.photobucket.com/albums/t13/Turock3/?action=view&c...

Tryck på Start-kör-dxdiag

Sedan skriver du av informationen för processor och minne som står under fliken System.

Sedan skriver du av det som står under fliken bildskärm.

Nu vet vi vad du har för dator och kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är detta kort du har:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331623&view=detailed

Igen höjdare. Det är lite sämmre än X1650PRO.

Central klockhastighet, X1650PRO/X1650: 600/500Mhz
Minne för klockfrekvens, X1650PRO/X1650:800/780Mhz

Här är en bra lista, där man rangordnar grafikkort i prestanda. Där finns dock bara X1650PRO med:
http://www.tomshardware.se/grafikkort/20070328/grafikkortsgui...

Men jag tycker det är skumt att du får så dålig FPS. Men jag är ganska säker på att det är problem med drivrutinerna.
Du borde i alla fall kunna spela i 1024x768 med höga inställningar utan problem.

Permalänk
Medlem

Re: Re: svar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Verkligen inte. Du säger att du har spelat WoW? vart är det mest krävande stället i Wow där typ "alla" hänger? Det får ett G80 kort att gå på knäna i upplösning om 1600 1200. Hans kort är inget bra spelkort och klart det hackar i Wow i dom högsta upplösning med max ingame.

Ofta jag spelar wow på högsta grafikinställningarna och min FPS ligger aldrig under 50-60 och jag har ett x800xt

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk
Hjälpsam

Hej och välkommen tillbaka till forumet
Jag ser att William fortfarande retar stackars Donna.
Att få höga fps i Stormwind är nog omöjligt vad får du i Elfswood?
Och spelet kan som sagt i bland lagga oberoende hur vass maskin man har, kanske pga AI:n, nätverket eller att servern inte orkar med.
För att testa ut grafiken kan du springa omkring på ställen där det inte är för mycket folk.
Jag skulle klicka i Vertical Sync och Tripple buffering.
ATI brukar ha lite problem med Skuggor så var försiktig med dom.
Ansitropisk filtrering är en stark sida hos ATI så där kan du testa att höja.
Tror också att Trilinjär filtrering inte kostar mycket fps testa att kryssa i det.
Testa också att köra samma upplösning som din bildskärm har (1280x1024?) brukar se mycket snyggare ut.
Om jag minns rätt kan du heller inte få mer än 60 fps i WoW.
Jag säger det igen, jag tycker 9000:- för en dator som din med skärm absolut inte är något överpris, 2GB minne är tex guld om man skall spela WoW.
Att ha köpt en färdigbyggd dator hos en handlare på orten är också otroligt skönt om något skulle krångla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=190&card2=504
Där har du en jämförelse mellan ditt gamla kort och ditt nya kort.
Som du ser så är de rätt lika rent teoretiskt. Vad hade du för inställningar på den gamla?

Är det problem i några andra spel? Testa att köra 3d mark 05 och skriv ner resultatet så kan vi jämföra med andra med liknande rigg. Får du normala poäng där så är det antingen din installation av wow som är konstig eller har för höga inställningar när du spelar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=190&card2=504
Där har du en jämförelse mellan ditt gamla kort och ditt nya kort.
Som du ser så är de rätt lika rent teoretiskt. Vad hade du för inställningar på den gamla?

Den infon fins redan i tråden, dock inte i form av en länk. Jag stoppade iofs in PCI-E versionen av 6600GT kortet, vilket ger marginellt högre bandbredd, för övrigt identisk spec.

Det lite lustiga i sammanhanget är väll att hårdvarukravet specificerar någonting i stil med 800Mhz Cpu, 32 MB gfx med hårdvaru T/L, och 512 MB ram.

Alltså, P3 1Ghz, 768Mb ram, och Radeon 9500Pro ska driva det med god marginal. Nu sitter killen på en helsikes massa mer, och får inte prestanda han är nöjd med. Det är ju löjligt. Vid det här laget hade jag haft installerat om burken efter en formatering, stoppat in XP, SP2, och alla uppdateringar, snyggat till med de senaste drivrutinerna till all hårdvara, och därefter installerat mitt spel, och förmodligen aldrig mer behövt fundera på om det hackar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Den infon fins redan i tråden, dock inte i form av en länk. Jag stoppade iofs in PCI-E versionen av 6600GT kortet, vilket ger marginellt högre bandbredd, för övrigt identisk spec.

Det lite lustiga i sammanhanget är väll att hårdvarukravet specificerar någonting i stil med 800Mhz Cpu, 32 MB gfx med hårdvaru T/L, och 512 MB ram.

Alltså, P3 1Ghz, 768Mb ram, och Radeon 9500Pro ska driva det med god marginal. Nu sitter killen på en helsikes massa mer, och får inte prestanda han är nöjd med. Det är ju löjligt. Vid det här laget hade jag haft installerat om burken efter en formatering, stoppat in XP, SP2, och alla uppdateringar, snyggat till med de senaste drivrutinerna till all hårdvara, och därefter installerat mitt spel, och förmodligen aldrig mer behövt fundera på om det hackar.
B!

Specen är minimumkravet du ska kunna starta spelet med, alltså den lägsta upplösningen, sämsta grafikinställningarna och inte på något sätt vara ett riktmärke för vad du ska ha för dator för att kunna spela laggfritt på.

Visa signatur

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steps
Specen är minimumkravet du ska kunna starta spelet med, alltså den lägsta upplösningen, sämsta grafikinställningarna och inte på något sätt vara ett riktmärke för vad du ska ha för dator för att kunna spela laggfritt på.

Du missade poängen. Eller snarare, det var just det som var poängen, men du kopplade inte det.

Det är helt enkelt så otroligt olika från person till person vad som är spelbart, eller inte. På en 1Ghz P3'a , 768Mb ram, och ett Radeon 9500Pro är det fullt möjligt att spela WoW med upplösning och grafikinställningar så att det ser (relativt) snyggt ut, och flyter bra, i de flesta miljöer. Man får inte 50-60 fps kontinuerligt, snarare sällan eller aldrig, men det är fullt spelbart, precis som tecknad film är rörlig film, från 20-25 fps.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag antar att det är nya drivrutiner som behöver installeras.. ladda hem senaste på www.ati.com

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Du missade poängen. Eller snarare, det var just det som var poängen, men du kopplade inte det.

Det är helt enkelt så otroligt olika från person till person vad som är spelbart, eller inte. På en 1Ghz P3'a , 768Mb ram, och ett Radeon 9500Pro är det fullt möjligt att spela WoW med upplösning och grafikinställningar så att det ser (relativt) snyggt ut, och flyter bra, i de flesta miljöer. Man får inte 50-60 fps kontinuerligt, snarare sällan eller aldrig, men det är fullt spelbart, precis som tecknad film är rörlig film, från 20-25 fps.
B!

Tyckte att en länk är bättre än att bara skriva rakt ut då det är svårt att få en källhänvisning om faktan.

Oblivion har 512MB ram, 2ghz processor och ett 128MB direct3D med DX9 stöd som krav. Ändå måste jag köra med 1024x768, inget gräs, inga vattenreflektioner m.m. på min rigg och det hackar emellanåt.
Rekommendation och krav är två olika saker.

Trådskaparen vill köra i 1280x1024 med ett grafikkort som är likadant som hans förra (i princip). Vi vet inte vilka fler inställningar han har via drivrutinerna och vi har inte en aning om vad Packard Bell slänger med i datorn. Dock har du rätt i att en ominstallation borde ta hand om en hel del av folks ifrågasättande.

Trådskaparen borde få ungefär samma fps på samma inställningar som han hade på sin gamla rigg.
Fast vi vet inte vad han hade för dator innan. Vad hade han för CPU innan t.ex.?

Därför tycker jag att han ska kolla sin gamla dator och se om han kan köra med samma inställningar och se vad han får. Dessutom bör han köra några 3d mark program så vi får se så att hans dator verkligen inte är trasig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Oblivion har 512MB ram, 2ghz processor och ett 128MB direct3D med DX9 stöd som krav. Ändå måste jag köra med 1024x768, inget gräs, inga vattenreflektioner m.m. på min rigg och det hackar emellanåt.

Um, jag kör på en 1.8Ghz P4, iofs 2 Gb ram, med ett Klockat Radeon 9500Pro, med "lite" gräs" eller hur fasen man ska utrycka det, inga vattenreflektioner, och utan hack. Jag spelar dock väldigt distancerat, mycket magi, och andra avståndsvapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Rekommendation och krav är två olika saker.

Definitivt, men han ligger långt över minimikraven, så ett "hyfsat" resultat bör definitivt gå att nå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Trådskaparen borde få ungefär samma fps på samma inställningar som han hade på sin gamla rigg.
Fast vi vet inte vad han hade för dator innan. Vad hade han för CPU innan t.ex.?

Sanolikt lägre presterande, eftersom han ansåg sig behöva uppgradera till en ny burk. Slutresultatet bör definitivt inte vara sämre prestanda än tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Därför tycker jag att han ska kolla sin gamla dator och se om han kan köra med samma inställningar och se vad han får. Dessutom bör han köra några 3d mark program så vi får se så att hans dator verkligen inte är trasig.

Iofs en tanke, jag tror dock att 3Dmark kommer ge ungefär lika dåligt resultat, och att det beror på installationen.
Fast det har du ju redan sagt att du håller med om kan vara en god ide.
Nåja, jag önskar jeppen lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Hej och välkommen tillbaka till forumet
Jag ser att William fortfarande retar stackars Donna.
Att få höga fps i Stormwind är nog omöjligt vad får du i Elfswood?
Och spelet kan som sagt i bland lagga oberoende hur vass maskin man har, kanske pga AI:n, nätverket eller att servern inte orkar med.
För att testa ut grafiken kan du springa omkring på ställen där det inte är för mycket folk.
Jag skulle klicka i Vertical Sync och Tripple buffering.
ATI brukar ha lite problem med Skuggor så var försiktig med dom.
Ansitropisk filtrering är en stark sida hos ATI så där kan du testa att höja.
Tror också att Trilinjär filtrering inte kostar mycket fps testa att kryssa i det.
Testa också att köra samma upplösning som din bildskärm har (1280x1024?) brukar se mycket snyggare ut.
Om jag minns rätt kan du heller inte få mer än 60 fps i WoW.
Jag säger det igen, jag tycker 9000:- för en dator som din med skärm absolut inte är något överpris, 2GB minne är tex guld om man skall spela WoW.
Att ha köpt en färdigbyggd dator hos en handlare på orten är också otroligt skönt om något skulle krångla.

Att köra med vsync skulle jag inte rekommendera då det kan sänka prestandan upp till 50%.

Jag har en snitt fps i WoW på ungefär 100fps med mitt system i sign.
Det med maxade inställningar, 16x anisotropic filtering, 6x anti-aliasing i 1024 x 768.
Spelet är inte så lätt drivet som dom flesta här tycks tro...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Att köra med vsync skulle jag inte rekommendera då det kan sänka prestandan upp till 50%.

Jag har en snitt fps i WoW på ungefär 100fps med mitt system i sign.
Det med maxade inställningar, 16x anisotropic filtering, 6x anti-aliasing i 1024 x 768.
Spelet är inte så lätt drivet som dom flesta här tycks tro...

Upp till skärmens uppdateringsfrekvens, får du ingen prestandasänkning med både vsync och tripple buffering på, över det är det ointressant med högre framerates annat än ur testsynpunkt, enligt min mening.
Konstigt att man inte kan välja tripple buffering i Direct X.
Det verkar onekligen som om man måste ha ett ganska fint grafikkort om man skall spela med hög upplösning och allt godis på.
När jag började spela WoW hade jag ett Radeon 9600Pro och en athlon XP2400 med 768 MB arbetsminne, när jag uppgraderade till vad som står i signaturen (ungeför som ditt) log jag från öra till öra när jag märkte skillnaden
Jag har slutat nu tog för mycket tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |