Resident Evil 4 "grafik probs pc"

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 "grafik probs pc"

Köpte det på vägen hem från ebgames för 149kr hade inte en susning om att det fanns till pc så slog till på en gång då jag aldrig spelat ett resident evil spel någonsin. Installerade och tutta igång spelet fick se en fin film när dom åkte bil, sen när spelet började såg man inte ett piss allt var nån grå/brun skalig gägga. Första jag tänkte på var kanske att det finns en patch sökte och hitta en på FZ där det också stog att spelet på pc har det svårt, installerade patchen och testade igen nu var det samma gråbrunna kladd fast jag kunde se vad jag tror är hur mycke skott man har och kan trycka esc för att se menyn men spelet är obrukbart iallafall.

Har updaterat drivisar samnt testat med och utan sli. Patchen var 1.1.0 eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Om det kostar 149:- till pc verkar detta vara förklaringen iaf. Tack för varningen, men jag kan ej hjälpa till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Köpte det på vägen hem från ebgames för 149kr hade inte en susning om att det fanns till pc så slog till på en gång då jag aldrig spelat ett resident evil spel någonsin. Installerade och tutta igång spelet fick se en fin film när dom åkte bil, sen när spelet började såg man inte ett piss allt var nån grå/brun skalig gägga. Första jag tänkte på var kanske att det finns en patch sökte och hitta en på FZ där det också stog att spelet på pc har det svårt, installerade patchen och testade igen nu var det samma gråbrunna kladd fast jag kunde se vad jag tror är hur mycke skott man har och kan trycka esc för att se menyn men spelet är obrukbart iallafall.

Har updaterat drivisar samnt testat med och utan sli. Patchen var 1.1.0 eller nåt sånt.

Du har inget problem med grafiken. Det är Resident Evil 4 som har ett stort problem med grafiken ( pc-versionen ).

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Om det kostar 149:- till pc verkar detta vara förklaringen iaf. Tack för varningen, men jag kan ej hjälpa till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Du har inget problem med grafiken. Det är Resident Evil 4 som har ett stort problem med grafiken ( pc-versionen ).

så det kanske inte var ett kapp ^^ men är jävligt sugen på att få det att funkar men det är kanske dömt att ej gör det :S

Permalänk
Medlem

Det släpptes ju en patch som fixar grafiken så det ser ut nästan i princip som ps2 versionen. dra till FZ och tanka den.

Permalänk
Medlem

Mmm patched så man kunde se lite konturer och sånt samnt hur mycke ammo och så Esc menyn funka den fixa inte mycke annat. ^^

Permalänk
Avstängd

Överklockning är oftast problem med vissa spel, specielt spel som hör hemma i konsolerna.. Tomb Raider, Resident Evil, Dino Crisis, Oni, Silent hill.. Halo.
Bara för att nämna några, men många har tur och slipper problem, jag är inte en av dom

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Överklockning är oftast problem med vissa spel, specielt spel som hör hemma i konsolerna.. Tomb Raider, Resident Evil, Dino Crisis, Oni, Silent hill.. Halo.
Bara för att nämna några, men många har tur och slipper problem, jag är inte en av dom

Har testat med orginal clock och att stänga av en kärna. Men det är precis som förut! en sten i gräset en kotte i handen.

Permalänk
Medlem

testat det hemma hos en kompis, det finns en mus patch så musen fungerar men det är så otroligt dåligt gjort och ooptimerat på PC att det var en fröjd att spela det på PS2, trodde jag aldrig skulle säga om ett spel där mus bör vara självklart. på pc versionen så är det oxå ALLTID dag eller om det vara natt, altså är det strul med grafiken...
skulle säkert vara kul om dom lagt ned lite tid på bättre optimering till PC.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Söker desperat efter någon form at tweak eller lösning på google, har dock min gamla gamecube värt att köpa till den?

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med RE4 på PC? :S
Inget lagg, ingenting... och jag sitter på ett gammalt 6800GT AGP :S

Visa signatur

---

Permalänk

lustigt, jag har inga problem alls med RE4.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller några som helst problem med PC-versionen. Då har jag inte ens patchat det. Och jag har spelat igenom det på Gamecuben så jag vet hur det "ska" vara.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Så här ser det det för mig iallafall.. inte alls lika bra som på ps2.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Ähhh ill make a long shot, testar lite nya drivisar med.

Permalänk

Ser ju ut som det ska? Kanske lite väl ljust - men det problemet borde patch 1.10 ha löst.

Har du ett Gamecube men inte RE4?! Tokiga människa. Spelar som en fröjd på den konsolen.

Är det någon som vet varför man portade PS2-versionen? Eller rättare sagt, varför man använde PS2-modellerna/texturerna iställer för de i GC-versionen? Verkar ju skitdumt.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokomander
Ser ju ut som det ska? Kanske lite väl ljust - men det problemet borde patch 1.10 ha löst.

Har du ett Gamecube men inte RE4?! Tokiga människa. Spelar som en fröjd på den konsolen.

Är det någon som vet varför man portade PS2-versionen? Eller rättare sagt, varför man använde PS2-modellerna/texturerna iställer för de i GC-versionen? Verkar ju skitdumt.

ÄHHH! skiter i detta nu Testa massa drivisar, har patchat 1.1.0/1.10 alla möjliga inställningar!

Permalänk
Medlem

komme rju till wii nummer, en remake av 4:an

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffeh
Så här ser det det för mig iallafall.. inte alls lika bra som på ps2.
http://i168.photobucket.com/albums/u190/Ztoffeh/Residentevil4...

Me 2

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
komme rju till wii nummer, en remake av 4:an

Mja, remake är väl ett lite för starkt ord för att beskriva Wii-versionen. Det som är nytt är väl bonusbanorna som ursprungligen fanns i PS2-versionen (som blivit uppdaterade till att använda GC-material, antar jag), Wii-kontrollstöd och "äkta" widescreen". Mycket mer än så är det inte som fixats till, fast spelet kommer ju släppas till ett ganska lågt pris. Sannerligen prisvärt för de som inte fått en chans att testa spelet än.

Tråkigt för er vars PC-versioner krånglar. Utvecklarna som skötte portningen borde få sina ringmuskler borttagna, som ett slags ironiskt straff.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen