Rykten i nästa patch (WoW)

Permalänk
Medlem

Rykten i nästa patch (WoW)

Tjenare, har hört rykten att i nästa patch kunna flytta från PVE till PVP. Bara jag som hört det eller är det flera? Vet dock inte om det är sant men man kan väll hoppas

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det finns en stor jävla WoW tråd i Multiplayer forumet!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=733...

Nej men se där!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Jag har hört att det finns en stor jävla WoW tråd i Multiplayer forumet!

Och jag har hört att man inte behöver använda den tråden om man inte vill: Se Klargörande ang. stora trådar

*Tråd flyttad* Spel > Multiplayer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Rykten i nästa patch (WoW)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigebo
Tjenare, har hört rykten att i nästa patch kunna flytta från PVE till PVP. Bara jag som hört det eller är det flera? Vet dock inte om det är sant men man kan väll hoppas

http://surl.se/pictures/20075/41831.png

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Avstängd

Rent rykte, kommer alldrig hända, någonsin.

Permalänk
Medlem

ok tack

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem

Tror inte heller det kommer hända. Då skulle ingen levla upp på PvP-servrarna utan bara köra PvE och sen flytta, går ju på halva tiden

Visa signatur
Permalänk

PVP är meningen med mmorpg's. Att bli ägd för att kämpa sig stark och sen äga tillbaka skitkul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Tror inte heller det kommer hända. Då skulle ingen levla upp på PvP-servrarna utan bara köra PvE och sen flytta, går ju på halva tiden

Jag tycker att det där är ett dumt argument. Ingen skulle lägga 250 kr på att levla på en PVE bara för att undvika att bli gankad i STV 5-10 gånger.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag tycker att det där är ett dumt argument. Ingen skulle lägga 250 kr på att levla på en PVE bara för att undvika att bli gankad i STV 5-10 gånger.

Precis, jag har questat klart i STV på min alt och blivit gankad 2 gånger totalt, det kan jag stå ut med utan problem.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det är absolut inget dumt argument. När jag spelade WoW så hade det varit toppen om det gick att köra upp karaktären på PvE, sen förflyttas till PvP. Vet inte hur många gånger jag har blivit gankad vid levlingprocessen. Eller fått vänta ut folk så man kan questa i området, alternativt göra någonting annat. Det beror helt på tillfälligheter, så att tycka det är ett dumt argument är dumt. Det finns så mycket ren och skär idioti bland spelarna.

Å andra sidan är det inte lika kul att veta om att man är konstant trygg, utan det var lite utav charmen att stöta på fiender i vildmarkerna, men det är en annan femma som man brukar säga.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Självklart kan det vara störande, men hur mycket tid förlorar man totalt på det i det långa loppet? 1 timma?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

En timme? Det är vad det kan ta för ett tillfälle beroende på hur dryga folk är, samt hur envis man själv är. Var det bara jag som råkade ut för de största puckona jämt?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
En timme? Det är vad det kan ta för ett tillfälle beroende på hur dryga folk är, samt hur envis man själv är. Var det bara jag som råkade ut för de största puckona jämt?

Självklart inte, det kan bli mycket extra tid (som det blev för min vän), jag klarade mig ganska bra dock. STV är värst, sen finns det en och annan dryg som ska ganka än i Hillsbrad, och Tanaris ibland.. Man får stå ut.. Typ.

Vill man så får man ge igen på högre level mot dom mindre om man mår bättre utav det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Dom skulle kunna göra en PvP server som bara PVE's kan migrerar. Men då skulle det nog bli förmånga som migrerade dit så då måste dom utöka servrarna -_-

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigebo
Dom skulle kunna göra en PvP server som bara PVE's kan migrerar. Men då skulle det nog bli förmånga som migrerade dit så då måste dom utöka servrarna -_-

Låter som en mindre bra idé...
En bra idé vore att behålla det som det är just nu.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Har själv nog blivit av med ca 2-3 timmars spel tid på en gång, så 1 timme under 1-70 är riktigt att ta i.

Hillsbrad är nog det värsta stället på min server, hela helgen, ca 4-5 timmar i rad brukar alal NPC's vara totalt gankade i t.ex. hord byn, speciellt fight mastern, att springa där ifrån efter att ha dött en gång år så got som omöjligt, enda settet är att kalla på +10 hord då det brukar va 10+ Alians vid lv 70 som står och gankar i all oändlighet.

Dock det jag alldrig fattat med WOW + PVP är hur kasst det är gjort, de vill ha ganking mer eller mindre, bara några få lv's skillnad och det kvittar hur bra en spelare kan sin klass då du inte enns kan göra skada. 20 st lv 3x har t.ex. inte en channs mot 1 70 då du inte ens gör någon skada alls.... riktigt sjukt dumt.

Själv önskar jag att de tar bort de förbaskade lv's droppen i skada mot högre lv personer, eller ge de tar honor points, så kanske PVP'n hade blivit en aning bättre då man kan PVP'a karaktärer vid sin egen level, och inte först vid lv 70.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

När jag blev gankad (flera gånger i rad), loggade jag in på polarens account och där hade jag en alliancegubbe som jag brukade hetsa lite med. Skrev några fina meningar till honom, och så gankade han mig inte mer

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Är det vista ni snakar om? (wow)

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
När jag blev gankad (flera gånger i rad), loggade jag in på polarens account och där hade jag en alliancegubbe som jag brukade hetsa lite med. Skrev några fina meningar till honom, och så gankade han mig inte mer

Fegis, i WoW tar man inte till med fredliga beslut!

Permalänk

Det rackarns finns inga gankers kvar om du frågar mig, varenda en spenderar all sin tid på att få bättre gear med sina mains nu för tiden.
Iaf på min server, det rackarns går ju inte ens och få ihop en grupp till Scarlet Monastery längre som folk vanligtvis spammar lfg chatten för.

Det ska va dom få personer som ännu inte har skaffat Burning Crusade och som fortfarande trallar runt crossroads ett par minuter tills nån lv70 tar dom.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt ok med ganka om de ändå kör "one on one". Men att komma 2-4 st och kötta ner en då blir man mer trött. Då loggar jag in på main och ger igen.

Senast det hände igår i Ungoro crater kom en dranei-allie med en lvl lägre än mig och ville testa lite. Visserligen hade han lite oflyt men pvp är ju pvp.
Allt var var ok och jag hälsade honom efteråt. Det kom fler lägre lvl allies sedan men jag lämnade dem ifred.

Stv är ett kapitel för sig, hög-lvl groups med allies eller horde gankar lvl ~30 spelare... haha vilket lågvattenmärke.

Ang, XR får gärna allies raida det hur mycket de vill, hela skiten är överfyllt med spelare som tjötar WC-boost så det går knappt att besöka barrens.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Precis, jag har questat klart i STV på min alt och blivit gankad 2 gånger totalt, det kan jag stå ut med utan problem.

efter TBC så är gankingen i Azeroth inte ett lika stort problem längre imho, eftersom att knappt en kotte är där ^^

innan vart man väl gankad ett 10tals ggr / dag där. nästan så dom borde göra stv till en BG, bara för charmens skull.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Ganking är en del av WoW, en av de roligaste delarna imo

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz

innan vart man väl gankad ett 10tals ggr / dag där. nästan så dom borde göra stv till en BG, bara för charmens skull.

Skojar du? STV är ju så tråkigt att bara springa i, tänk att bg:a då, BLÄ...
AB FTW

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"