Permalänk
Medlem

HDMI kommer som sagt att komma till 6625an. Enda anledningen till att det inte finns redan nu är att du måste bli licensierad för att få lov att använda de, och tydligen så tar dom ganska god tid på sig innan dom beviljar licensen.

Jag har också fått svar angående Turbo Memory/Intel Robson. Detta kommer inte finnas tillgängligt till 6625, i alla fall inte som det ser ut nu. Främsta orsaken till detta är att du inte vinner någonting på de jämfört med en hybrid disk och hybrid diskarna är mycket billigare.

Edit: för TDP värdet för Go8600 kan jag tyvärr inte lämna någon länk eller liknande, det jag går efter är en PDF vi fått från nVidia men då den säger "NVIDIA confidentian information" så tror jag inte jag ska lägga ut den

Permalänk
Medlem

Jag har en analog projektor så jag vill gärna ha VGA

Visa signatur
Permalänk
Medlem

KSMB:

8600m GT har till och med lägre core clock än Go 7600 GT (475 vs. 500). Däremot körs enbart stream processorerna på en högre klockfrekvens (950), men det är en annan femma.

Ett själv till att en såpass avancerad krets kan dra mindre ström är ökad effektivitet och att den producerats i 80nm jfrt med 90 nm. Detta är inte så ovanligt, exempelvis drar ett 7800 GT inte mer än ett 6800 GS.

Permalänk
Avstängd

snackar du om. go8600 (både GS/GT) har högre klock en go7600. har även dubbelt så många pipes (ena t.o.m. nästan tredubbelt).
(och använder givetvis mer (W) en ett gammalt go7600).

tofen, (eller vem det nu va), jag har fortfarande inte fått svar vart ni har läst att go8600 bara använder 1 W mer. ? (känns som sagt jäkla osannolikt)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
snackar du om. go8600 (både GS/GT) har högre klock en go7600. har även dubbelt så många pipes.

tofen, (eller vem det nu va), jag har fortfarande inte fått svar vart ni har läst att go8600 bara använder 1 W mer. ?

jag skrev ju de innan.
"för TDP värdet för Go8600 kan jag tyvärr inte lämna någon länk eller liknande, det jag går efter är en PDF vi fått från nVidia men då den säger "NVIDIA confidentian information" så tror jag inte jag ska lägga ut den"

Jag vet inte vad du tar som en trovärdig källa men det är de ända jag vågar säga idag.

Permalänk
Avstängd

PDF från Nvidia, som inte får visas. (börjar bli lite halvlarvigt det här).

du jobbar inte för Nasa grabben. ha det.....

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om Nvidia officiellt har gått ut och angett TDP (antagligen inte eftersom ingen har kunnat länka till det här) och dom inte har de så har dom säkert någon tanke bakom de och de måste vi respektera. Jag har inte ens sett att de finns officiella TDP värden för 7600 ute.

Varför kan du inte bara för en gång skull tro på vad folk talar om för dig istället för att alltid behöva säga imot precis allting?

Permalänk
Medlem
Citat:

PDF från Nvidia, som inte får visas. (börjar bli lite halvlarvigt det här).

du jobbar inte för Nasa grabben. ha det.....

Herregud, varför skulle inte ett nyare grafikkort kunna dra tom mindre och nästan lika mycket w som ett av en äldre generation. De är gjorda för att dra så lite som möjligt, tror du inte tekniken går frammåt när det gäller att få ner strömkonsumptionen?

Låter mer som du är avundsjuk på tofen eftersom han råkar ha lite insider info som inte du vet nåt om och inte kan få reda på. Du verkar utgå från att alla andra har fel och du har alltid rätt,.
Läste din tråd om skärmbyte, rätt kul läsning ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Herregud, varför skulle inte ett nyare grafikkort kunna dra tom mindre och nästan lika mycket w som ett av en äldre generation. De är gjorda för att dra så lite som möjligt, tror du inte tekniken går frammåt när det gäller att få ner strömkonsumptionen?

Låter mer som du är avundsjuk på tofen eftersom han råkar ha lite insider info som inte du vet nåt om och inte kan få reda på. Du verkar utgå från att alla andra har fel och du har alltid rätt,.
Läste din tråd om skärmbyte, rätt kul läsning ;).

haha! håller till 100% med!

Har läst mängder av KSMBs inlägg och han verkar tämligen barnslig!
Han kanske iof inte är så gammal det vet ju inte jag å andra sidan, menmen... HEHE

Tar inte ifrån KSMB att han verkar ganska så kunnig! Men han har ALLTID rätt, enligt han!

Permalänk

På Danska Zepto så finns en länk till det första testet av 6625WD, visserligen en prototyp men intressant ändå.

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

Bl a får man förklaringen till varför den nya inte har mer värmeutveckling än den gamla.

MVH Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
På Danska Zepto så finns en länk till det första testet av 6625WD, visserligen en prototyp men intressant ändå.

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

Bl a får man förklaringen till varför den nya inte har mer värmeutveckling än den gamla.

MVH Tony

ja precis!

Förstår inte alls varför det skulle vara så konstigt att 8600 inte drar just något mer ström än 7600.

Sen att "tofen" ska kunna backa upp sina påstående genom att skicka officiella länkar som "KSMB" vill, tycker jag låter skrattretande.

Om man jobbar på ett datorföretag som "tofen" verkar göra, så är det väl klart att man kan ha tillgång till informations om ännu inte har offentliggjorts, och att han kanske inte heller kan avslöja alla detaljer i detta tidiga skede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
och det i en bärbar som får dubbelt så många poäng i 3dmark06 än min nuvarande stationära ;P (ja, i 1024x768)

Men det är fortfarande en äckel-PC

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

snackar du om. go8600 (både GS/GT) har högre klock en go7600. har även dubbelt så många pipes (ena t.o.m. nästan tredubbelt).
(och använder givetvis mer (W) en ett gammalt go7600).

8600M GT: 475 MHz core, 950 MHz stream processor
Go 7600 GT: 500 MHz core

Eftersom generation 7 och 8 är *helt* olika uppbyggda finns ingen relevans i att jämföra antal pipes. Kanske att man kan kika på antal TMU och render outputs, i det fallet blir det då:

8600M GT: 16 TMU, 8 render outputs
7600 GT: 12 TMU, 8 render outputs

Förvisso en ökning i komplexitet men inget banbrytande.
Jag förstår inte varför det ska vara så självskrivet att en modernare, snabbare kort inte *också* kan vara effektivare/strömsnålare.

Ett 6800 Ultra drar mer ström, både idle och load, än ett 7900 GTX. Det senare är högre klockat, mer komplext och mer än dubbel så snabbt.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl rätt självklart att modernare kort blir mer strömsnåla. Men nu jämförs väl ändå inte 2 lika kort, bara att utvecklingen har gått frammåt. Detta är väl ett bättre kort? Men innan man kallar någon barnslig kanske man kan peta fram bevis också. Är det så svårt, ja... då får man kanske man lägga ner tills det finns?... jag kanske också sitter på hemliga papper som säger saker, litar ni på det? (nä har jag inte... men ibland är folk rövhål, ni vet inget om personerna, ena kan ljuga och sen sitter ni pga det o kallar den andra idiot).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Det är väl rätt självklart att modernare kort blir mer strömsnåla. Men nu jämförs väl ändå inte 2 lika kort, bara att utvecklingen har gått frammåt. Detta är väl ett bättre kort? Men innan man kallar någon barnslig kanske man kan peta fram bevis också. Är det så svårt, ja... då får man kanske man lägga ner tills det finns?... jag kanske också sitter på hemliga papper som säger saker, litar ni på det? (nä har jag inte... men ibland är folk rövhål, ni vet inget om personerna, ena kan ljuga och sen sitter ni pga det o kallar den andra idiot).

Tror inte de skulle se så bra ut för Zepton, om det visade sig att en anställd ljög om sådana uppgifter.

Eller vad tror du?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bas Rutten
Tror inte de skulle se så bra ut för Zepton, om det visade sig att en anställd ljög om sådana uppgifter.

Eller vad tror du?

Nä jag säger inte att han ljuger heller... jag tror inte det. Men samtigt går ju inget att "bevisa", eller hur? Tycker inte man kan kalla KSMB idiot förrens folk vet mer än vad en person sett men inte kan visa. eller? (Kan ju va så enkelt som att man läst fel... eller siffrorna inte är det man tror det är osv osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Men det är fortfarande en äckel-PC

äh, 4-5 år gammal athlon xp med 512 mb minne ftw

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Nä jag säger inte att han ljuger heller... jag tror inte det. Men samtigt går ju inget att "bevisa", eller hur? Tycker inte man kan kalla KSMB idiot förrens folk vet mer än vad en person sett men inte kan visa. eller? (Kan ju va så enkelt som att man läst fel... eller siffrorna inte är det man tror det är osv osv)

Ibland här i livet så kan det vara läge att välja vad/vem man ska tro på, och varför.

I det läget så känns ju en person som faktiskt jobbar på aktuellt firma som t ex. tekniker, i alla fall i min värld betydligt mer trovärdig än någon annan förståsigpåare på ett forum. Och det även om det bara är rena uttalanden utan hård bevisning med dokument.

MVH Tony

Permalänk
Citat:

men snälla, hur många tror du har projektor, och hur många tror du har flatscreen (LCD TV med HD)...?
(säljs bra många mer LCD TV en projektorer).

borde som sagt va standard med DVi/HDMi

Ehh? Jag har? jag känner många som har en projektor till hemmabio.
En hyffad projje kostar ju inte mer än typ 10000 .. som en bra LCD TV.

MvH

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Ibland här i livet så kan det vara läge att välja vad/vem man ska tro på, och varför.

I det läget så känns ju en person som faktiskt jobbar på aktuellt firma som t ex. tekniker, i alla fall i min värld betydligt mer trovärdig än någon annan förståsigpåare på ett forum. Och det även om det bara är rena uttalanden utan hård bevisning med dokument.

MVH Tony

Ao håller med. Men sålänge man inte kan ge någon källa så tycker jag man kan lugna tonen med att den andra skulle ha "fel" iaf. Så du menar att tekniker aldrig har gjort fel eller tekniker inte kan ljuga?

jag ska inte säga mer här nu. Låter tråden fortsätta handla om den nya trevliga maskinen för det förtjänar den ^^

Permalänk
Medlem

HDMI i aug, men de vet inget om DVI :/...

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=706683&p=4

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

HDMI i aug, men de vet inget om DVI :/...

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=706683&p=4

Men HDMI är väl ändå bättre i vilket fall som? mindre uttag heldigitalt o klarar längre kabellängd, eller har jag fått allt bakom fel fot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men HDMI är väl ändå bättre i vilket fall som? mindre uttag heldigitalt o klarar längre kabellängd, eller har jag fått allt bakom fel fot?

HDMI kommer väl ersätta s-video ut och dvi istället för vga, eller tänker jag helt fel. Har ingen hd tv och har inte läst speciellt mycket om det, finns det hdmi -> dvi kablar?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

HDMI eller DVI är ett absolut MÅSTE för mig, eftersom jag använder det till att ansluta projektorn!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

HDMI kommer väl ersätta s-video ut och dvi istället för vga, eller tänker jag helt fel. Har ingen hd tv och har inte läst speciellt mycket om det, finns det hdmi -> dvi kablar?

ja hoppas det blir så. Men vad jag läst är HDMI bättre (pga det jag skrev) och även att det är mindre uttag. Så det är viktigast för min del att det kommer :). Så man kan koppla det till LCD-tvn man ska köpa

Permalänk
Citat:

Ao håller med. Men sålänge man inte kan ge någon källa så tycker jag man kan lugna tonen med att den andra skulle ha "fel" iaf. Så du menar att tekniker aldrig har gjort fel eller tekniker inte kan ljuga?

jag ska inte säga mer här nu. Låter tråden fortsätta handla om den nya trevliga maskinen för det förtjänar den ^^

Fast han gav ju faktiskt källa, en PDF från Nvidia. Det känns som det räcker långt för mig.

Sen kan man väl inte gå omkring och förutsätta att alla tekniker och annat kan ljuga, och därför antagligen gör det med.....

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Hoppar in i diskussionen lite då jag behöver lite svar. Har bärbar med go7600 i nu och är riktigt nöjd absolut med den men vill ha en ny dator med DX10 kort i.
Zapton ser ju verkligen intressant ut med go8600 kortet i. Skal detta vara ungefär som ett go7600 fast DX10 stöd? Eller presterar det verkligen 80% bättre som någon nämde? Länkar på lite sådana test vill jag isådana fall ha.
Finns det några andra kort än just go8600 i bärbar med DX10?
Är ingen hard gamer utan spelare lite då och då så jag har inget behov av något värsting kort.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Hoppar in i diskussionen lite då jag behöver lite svar. Har bärbar med go7600 i nu och är riktigt nöjd absolut med den men vill ha en ny dator med DX10 kort i.
Zapton ser ju verkligen intressant ut med go8600 kortet i. Skal detta vara ungefär som ett go7600 fast DX10 stöd? Eller presterar det verkligen 80% bättre som någon nämde? Länkar på lite sådana test vill jag isådana fall ha.
Är ingen hard gamer utan spelare lite då och då så jag har inget behov av något värsting kort.

Är ungefär lika bra som ett go7900gs, blir nog något bättre när det kommer ut bättre drivare och annat.
Vad jag vet så är zepton den enda som går att beställa än så länge, har inte kollat runt då jag är rätt inne på den.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha

3DMark Resultat
. . . . . . . . . . . . . . . 8600M . . . Go7600
3DMark05 (från sidan): 6029 . . . . 3400 (77% skillnad)
3DMark06 (från PCW): 3637 . . . . 1900 (91% skillnad)

Så 8600M presterar närmare ett Go7900GS kort ('05: 6300 / '06: 3800), som har nämnts innan i tråden är 8600M-värdena gjorda med buggiga drivrutiner, under Vista samt på ett provexemplar av datorn, så räkna med högre resultat när nVidia har fixat driversen

Hoppas det besvarar din fråga

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erlesand
3DMark Resultat
. . . . . . . . . . . . . . . 8600M . . . Go7600
3DMark05 (från sidan): 6029 . . . . 3400 (77% skillnad)
3DMark06 (från PCW): 3637 . . . . 1900 (91% skillnad)

Så 8600M presterar närmare ett Go7900GS kort ('05: 6300 / '06: 3800), som har nämnts innan i tråden är 8600M-värdena gjorda med buggiga drivrutiner, under Vista samt på ett provexemplar av datorn, så räkna med högre resultat när nVidia har fixat driversen

Hoppas det besvarar din fråga

Vad har du i matte? 91% skillnad mellan 3637 och 1900?? WTF??

1900/3637 = 0,522 = 52 %

MvH