Permalänk
Medlem

Vad klarar telefonen för bitrate på MP3? Spelar den upp 320 Kbit/s och VBR? Vad behöver man för adapter för att kunna använda egna hörsnäckor med 3,5 mm plugg?

Permalänk
Citat:

gallardo
Den har INTE Mega Bass!

Mega Bass funktionen är en riktigt värdelös funktion som ger riktigt dåligt ljud när man har det inställt. Det blir inte bra bas direkt iaf... Nä ställa in EQ'n är nog det enda rätta.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

japp gillar telefonen skarpt!
Men någon som vet om man kan ladda ner en handbok på svenska någonstans för har lyckats tappa bort min... och varför skicka de inte med en på engelska istället för finska^^, hade vart lite enklare för mig iaf:)

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
japp gillar telefonen skarpt!
Men någon som vet om man kan ladda ner en handbok på svenska någonstans för har lyckats tappa bort min... och varför skicka de inte med en på engelska istället för finska^^, hade vart lite enklare för mig iaf:)

På sonyericsson.se finns det för de mesta manualer..! kolla om det går att ladda ner:) har jag gjort.

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk

Nån som vet hur man låser upp operatörslåset på denna mobil?
Kommer gissningsvis åka till Tyskland nästa år under en längre tid och det känns inte speciellt ekonomiskt att ringa med mitt svenska abbonnemang då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fairyland
Nån som vet hur man låser upp operatörslåset på denna mobil?
Kommer gissningsvis åka till Tyskland nästa år under en längre tid och det känns inte speciellt ekonomiskt att ringa med mitt svenska abbonnemang då..

www.gsmteknik.se

Permalänk

sparkar lite liv i tråden igen...

vad tycker ni som haft telefonen ett tag nu då?
jag funderar på att köpa en sådan, antingen olåst för ca 2200, eller hos 3 med kontantkort för 2000 eftersom att jag redan har 3 som operatör.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av body_electric
sparkar lite liv i tråden igen...

vad tycker ni som haft telefonen ett tag nu då?
jag funderar på att köpa en sådan, antingen olåst för ca 2200, eller hos 3 med kontantkort för 2000 eftersom att jag redan har 3 som operatör.

En grym lur i ett riktigt smidigt format.....enda som den saknar enligt mig är autofocus på kameran!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
En grym lur i ett riktigt smidigt format.....enda som den saknar enligt mig är autofocus på kameran!

jag har bara sett den på bild, och har fått uppfattningen att den har ungefär samma storlek som t630?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag är också inne på att köpa k610i det som det rätta valet för mig. Den finns ju för hyffsat pris också. Tror jag ska slå till på den om ett antal veckor.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av body_electric
jag har bara sett den på bild, och har fått uppfattningen att den har ungefär samma storlek som t630?

Jag tror att den tom är lite lite mindre än T610. Tunnare är den iaf.
En grym lur om man inte saknar autofocus på kameran....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

tack för era svar...=)
en sista fråga:
någon som haft t630 och k750 och nu har en k610?
t630 tyckte jag var gedigen och inte "plastig". k750 var också gedigen, men vid viss knapptryckning kunde den upplevas som lite plastig. det knarrade och knakade i den när man tex skrev sms. hur är k610:an i knappsatsen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt min K610 kvar även om jag kör med en N73 just nu.....K610:an är lika gedigen (enligt mig) som T610 och T630, märkte inget knastrande eller nått på min. K750 ska man inte tala om, den knastrade mycket mer, iaf den jag hade....

Gott nytt år!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Jäkla bra telefon kan rekommenderas! Men är det nån som annan än en själv som upplever att den hänger sig några sek i menyerna ibland?
Gott nytt!

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

K610 är en schysst telefon tycker jag som haft min 2-3 månader.

Det negativa är:

* Den känns lite plastig

* Lite svårt att hitta volymknapparna under samtal

* Lite trångt mellan sifferknapparna så det tog ett tag att bli snabb på att skriva sms

* Om jag trycker "avbryt" på ett samtal lite för sent så att samtalet redan är nedkopplat så kommer jag in i menyn. Ett lite irriterande problem som kanske inte är en egentlig bug

* Kan inte använda den som usb-disk till min dator men jag har inte provat med den medföljande programvaran installerad

Annars är det mesta positivt, dock så tog ju jag ett ordentligt steg från min t39:a till denna telefon. Det som gjorde att jag valde k610 och som gör att jag tycker bra om den är främst:

* Litet format (tunn)

* Snabbt gränssnitt

* Alla funktioner man behöver

* Bra skärm

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Väcker lite liv i tråden igen..

Ska köpa ny telefon, och jag står i valet och kvalet emellan en k750i och k610i. Den största nackdelen med k610i som jag ser det är att den saknar autofokus, men vad gör det för praktisk skillnad på bilderna? Blir de väldigt suddiga?

Permalänk
Medlem

Bilderna med k610 blir inte så bra. Dock har jag inte jämfört sida med sida med en k750...

Kan skicka exempel-bild om du skickar pm.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Har haft minK619i sen den släptes, kan säga att den är snabbare i menyerna, du slipper en seg trög och död joystick, framsidan på den är snygg men inte baksidan.
Kör till på en K610i har runt 70 spel på den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sumpan
Bilderna med k610 blir inte så bra. Dock har jag inte jämfört sida med sida med en k750...

Kan skicka exempel-bild om du skickar pm.

Du har pm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Har haft minK619i sen den släptes, kan säga att den är snabbare i menyerna, du slipper en seg trög och död joystick, framsidan på den är snygg men inte baksidan.
Kör till på en K610i har runt 70 spel på den

Snabbare än k750i tänkte du eller? Jo, just joysticken verkar ju vara dålig på k750i, och att sånt fungerar är ju ganska viktigt. Enda nackdelarna med k610i är ju att den är lite dyrare och att den saknar autofokus på kameran.

Permalänk

Skulle någon kunna lägga upp det svarta temat med blommor osv som finns standard på k610i'n?

På nått mystiskt sätt försvann det när jag förde över lite musik till telefonen tidigare idag, skumt...

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej! precis skaffat en k610i (den gråa) från tre.
I spec står det ju upp till 1gb minne... min fråga är fungerar det inte med ett 2gb-minne? nån som testat??

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Någon som vet hur man flashar om telefonen så man slipper 3's skitsaker i mobilen?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Beror lite på vilken operatör du har. Med Comviq tex är det gratis att lyssna på P1, P2, P3, P4. Andra kanaler kostar 5 kr per månad och då ingår obegränsat lyssnande, inga andra kostnader tillkommer.

Detta har jag försökt att ta reda på, och jag har inte lyckats få fram någon vettig information om det. På tele2 säger dom att det inte finns, och när man kollar på sr:s hemsida säger dom att tjänsten i sig är gratis, men att trafikavgifterna tillkommer.

Någon som har någon susning om vad som gäller i nuläget? Radio på min k610 (via 3g eller ej) skulle ju vara skoj :/

Edit1:

Okej, nu har jag lyckats hitta svaret efter att ha luskat runt en hel del; Tele2: All lyssning på ljud med 3g och gprs är kostnadsfritt till 31 mars 2007. Surfning debiteras enligt gällande prislista för datatrafik.

Således borde det vara gratis men, frågan är vad som kommer ske efter den 31:a :/
Utöver det vill jag nog säga att K610i är en fasligt trevlig mobil, det enda som verkligen saknas är detdär autofokuset på kameran och radion i min mening. Annars gillar jag den skarpt, både på hårdvaru och mjukvarufronten. Att skriva sms på den går som en dans jämfört med min gamla Z800i ;P

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk
Medlem

Kan meddela för de som undrar att 2gb minneskort fungerar utmärkt med k610i. har köpt ett sandisk för 405kr på sege import

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Fungerar HPM-82 stereohandsfree med k610i?
Den är inte med på SE site över Kompatibla telefoner.
Hur mycket kan man lita på det?
HPM-75 passar tydligen inte heller!?
Varför?

Endast HPM-65 och HPM-70 ska tydligen passa (märkligt)...

Permalänk

Har en k610i.. och tyvärr har jag "arbetartummar" vilket är en EXTREM nackdel när man har den då telefonen har en tendens att gå en på nerverna när man har bråttom och skall slå telenummer då man har tendens till att trycka på fler än en siffra....

Så.. k610i + Decepticon = funkar inte...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedpost
Fungerar HPM-82 stereohandsfree med k610i?
Den är inte med på SE site över Kompatibla telefoner.
Hur mycket kan man lita på det?
HPM-75 passar tydligen inte heller!?
Varför?

Endast HPM-65 och HPM-70 ska tydligen passa (märkligt)...

HPM-82 funkar på k610i.

Permalänk
Medlem

Fråga kring en funktion på MP3 spelaren:
Om man avbryter (stoppar spelning/stänger av telefonen) fortsätter k610i/k810i spela där man avslutade eller från början av låten?
(Jobbigt om man lyssnar på tex ljudbok att spola 10 minuter)

Permalänk
Medlem

Ja, den fortsätter. Den har också snabbare spolning än den tidigare SE-telefonen jag hade W810i.
Men jag saknar en GoTo-funktion.....