Grafikkorts problem. [Modem Killer]

Permalänk
Medlem

Grafikkorts problem. [Modem Killer]

Typ så här ser det ut i filmer. Mest på det svarta.. Jag ritade bara ett exempel här.. jag kan ju se filmerna men det hoppar runt röda, blåa och ibland lila prickar runt på de mörka i filmen..
Hade en gång för ett tag sen ett Geforce2 GTS.. Då hände detta felet. Tänkte att ja köper ett nytt o köte ett Gainward Geforce4 Ti4200... (GOLDEN SAMPLE) Samma problem fortfarande.. kan väll knappast vara så att jag fått ett defekt grafikkort igen? Börjar fundera på om det är AGP porten. Eller om det hände vid omflashning av BIOS för länge sedan.. NÅN som vet eller som har haft liknande problem? och NEJ, det är inget värmeproblem.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Sugripp av filmerna snarare

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Sugripp av filmerna snarare

haha LOL nej nej
Till o med när man installerat XP o filmen som spelas för första gången blir sådär.. det är på alla filmer.. men inget spel.. elelr nått annat.. blir cepe.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Då talar det mer och mer för att filmerna är sugrippade.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

ni behöver inte svara om ni skall hålla på jävlas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glapp i AGP-grejen?

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

om du har dvd läsare testa en dvd film som du vet är perfekt funkar den så funkar gfx kortet troligtvis och filmerna är dåligt gjorda. Se till så du har det senaste codecen till filmerna och testa i flera spelare bsplayer,powerdvd,windvd,powerdivx osv. och eftersom du inte har fel i något annat än just filmerna så verkar det som dåliga filmer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk

hmmm jag hadde samma problem.. jag fick installera en annan codex för som du beskriver så blev bilden helt lustig..
innan körde jag med NimoCodecpack 5.8
verkar som om dom har trasslat till nått så att det jiddrar.. ta kontakt med mig på icq så skall jag se om jag inte kan skicka filen till dig! jag är på praktiken just nu men efter 1700 så är jag hemma...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
om du har dvd läsare testa en dvd film som du vet är perfekt funkar den så funkar gfx kortet troligtvis och filmerna är dåligt gjorda. Se till så du har det senaste codecen till filmerna och testa i flera spelare bsplayer,powerdvd,windvd,powerdivx osv. och eftersom du inte har fel i något annat än just filmerna så verkar det som dåliga filmer.

NEJ och ÅTER NEJ! det är INGET fel på filmerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testa du ens det jag sa för i *** var inget påhopp ett tips och om det inte funkar så kan det ofta bero på dåliga filmer men om du nu testade det jag sa och inget funka har du testat med ett annat GFX kort för att se om fdet finns en liten chans i he**** att det är det behöver inte bli ohövlig över hjälp. Gå till doom9.org dra ner Gspot det kan se vad filmen kräver för codec om du har den installerad köra ett enkelt test för att se om filmen funkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
testa du ens det jag sa för i *** var inget påhopp ett tips och om det inte funkar så kan det ofta bero på dåliga filmer men om du nu testade det jag sa och inget funka har du testat med ett annat GFX kort för att se om fdet finns en liten chans i he**** att det är det behöver inte bli ohövlig över hjälp. Gå till doom9.org dra ner Gspot det kan se vad filmen kräver för codec om du har den installerad köra ett enkelt test för att se om filmen funkar.

Nej jag har ingen DVD spelare.
men som du kan läsa ovan så kan du se att jag sagt att det inte är fel på filmerna.

Visa signatur

Permalänk

d kan vara dålig kodec (t ex divX) dåliga drivare....massor...

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

Ger upp du ger ingen feedback har du IDAG kollat ALLA codec och sett till att ALLA är dem senaste och testat filmen på en annan dator OCH kollat vad för codec han har annars har du kollat om du kan låna ett kort av någon ev av en datorfirma OCH vad var RESULTATEN.(och vad sa GSPOT hade du alla codec enligt den?)(. Även updatera alla andra viktiga saker som drivrutiner os fixar och annat.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick precis samma problem när jag bytte grafikkort men det visade sig vara Firewire-kortet som orsakade IRQ-konflikt. Jag bytte plats på det och vips så var störningarna borta!

Permalänk
Slaget: Team SweC

Jag har precis samma problem, har prövat olika grafik kort.
Alla olika codecs, alla olika filmer blir likadana, xvid å x264 och dvd.
Kan det vara överhettnings problem eller????

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

japp, det är antagligen överhettning, råkade själv ut för det för ett par veckor sedan när datorn varit på länge (har ett passivt kylt grafikkort)