Permalänk
Medlem

Jo det var tider det. Kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för modell?
På mitt högstadie var det tradition att ha vattenkrig mellan klasserna som slutade på avslutningsdagen. Men det spårade ur lite och vi tog skolans brandsläckare och sköt med dom på varandra istället.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Bilder!

Ska fixa så fort jag hittar den. Kan vara på landet

Permalänk
Medlem

Haha japp hade både den 50 och 75 satans kul på den tiden.

Permalänk
Medlem

Jag hade en CPS 2000 när jag var mindre. Sjukt rolig när man kunde göra någon dyngblöt på bara någon sekund. ^^ Den gick tyvär sönder dock.

http://www.sscentral.org/reviews/cps2000.php

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

De jag minns bäst var 50-modellen och en med vridbar pipa där fram. Man vred med ett handtag som satt just under pipan. Tror det var en super soaker iaf, jag har för mig att de gick i gult och rött. Jag skaffade mig en ganska fet med redig tank och analog tryckmätare, men den läckte rätt bra när man pumpade för hårt.

Edit: En XP 105:a var det! http://www.sscentral.org/reviews/xp105.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Jag hade en CPS 2000 när jag var mindre. Sjukt rolig när man kunde göra någon dyngblöt på bara någon sekund. ^^ Den gick tyvär sönder dock.

http://www.sscentral.org/reviews/cps2000.php

CPS 2000 verkar vara den mest extrema och tuffaste soakern jag sett. Det vore kul att lägga vantarna på en sådan, onekligen!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

Ahh vilka gamla minnen. Själv var man ju tvungen att vara värst med den allra största puffran CPS 2000 Har den kvar i min garderob någonstans faktiskt. Ej använd på cirka 10 år. Kommer ihåg att den hade en riktigt tjock stråle iaf. Kung på slagfältet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade både en ss50 och en xp105
Minns att jag moddade dit en cykelventil på ss50:an och fick ett jävla tryck i den
Konstigt nog så gick den sönder

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk

Hade en CPS 2000 liknande. Fast större och med en stor ryggsäck.. Kommer ihåg att den kostade mig strax över 500 spänn som lite yngre knatte :S

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Avstängd

Har funderat mkt på olika kanoner att ha vid vattenkrig.

Infanteri

Tungt infanteri: har kraftfulla vapen där vars vattnet bla bärs i en slags "ryggsäck" etc.

Medel inf: medel av allting, en mix av snabbhet och rörlighet.

Lätt inf: Har små vapen oerhört rörliga, det till bekostnad av eldkraft.

Och så kan man ju såklart också ha andra enheter, som grenadjärer vilka är soldater utrustade med en massa vattenballonger.
etc.

Basförsvar, båda lagen har en bas vilken ska försvaras och för det behövs det försvar.

Gattlingcannon: har en massa pipor som roterar, skjuter vattenballonger, effektiv mot infanteri, luftburna fiender och lättare fordon.

Slang: en helt vanlig slang som sprutar vatten, effektiv mot infanteri.

Tyngre fordon används nog inte så därför behövs det knappast starkare kanoner.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

När jag läser alla era krigshistorier så känner jag att jag aldrig egentligen har lekt vattenkrig

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Vi hade ett rejält vattenkrig sista veckan i nian när vi va på en resa. vi var typ 5-10 pers med en varsin hink kallvatten som sprang å jagade rektorn:P

Permalänk
Medlem

Själv hade jag en dubbelpipig, finns dock inte med på sidan där, men får väl ta ett foto nästa gång jag är hemma hos föräldrarna

Permalänk
Inaktiv

Jag har en svingammal antingen ss60 eller ss50.

Den ser exact likadan ut som ss60
http://www.sscentral.org/reviews/ss60.php

Fast den har lite andra färger, är gjord av larami, fast i fram typ vid pipan så hade den et tlitet handtag som gjorde så man kunde vrida pipan åt olika håll

Målade dit handtaget i paint:

DOck så pajade skiten, o venne ritkigt vart dne ligger =/

Permalänk
Medlem

CPS 2000 kommer man ihåg, dock hade jag inte en sådan jag hade en ss60, så klassiska tider.
tråkigt att man inte "får" leka när man är gammal, får väll ta och skaffa någon unge så man får leka lite igen :).

men det skulle vara kul om x antal 20+are sprang runt i skogen och sköt vatten pistol på varandra!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Låter som ni borde börja med paintball ^^

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Låter som ni borde börja med paintball ^^

paintball utan skydd ftw!!

vattenpistoler med CO2-patroner vore najs, skulle ju spara massa tid då man slipper pumpa...eller då kanske man tar bort en stor del av hela kriget, ingen kommer ju kunna hamna i underläge då de slipper pumpa

Permalänk
Medlem

hade nån ond grej med en stor 5l tank bak på ryggen Fast den var inte så jäkla effektiv eftersom tanken läkte och de va lite som att skjuta sig själv i foten

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Jag minns en liten vidrig varelse som satte skräck i kvarteret när man var i 7-8 års åldern.

Jag minns det som igår.
Killen hade på sin 9års dag fått en Super Soaker av värsta modell (den där med ryggsäcken)

Medans vi fick sticka till vattenkranen och ladda våra budget gevär (fan morsan!!) utnyttjade monstret i äkta rambo-manér sina chanser och verkligen gjorde slarvsylta av oss.

Det var inte lätt att växa upp, men jag har för mig att vi pissade på hans farsas nya BMW som revanch.

Det var en kamp och den har ännu inte blivit avslutad.

Permalänk
Medlem

I morrgon blir det vattenkrig med gänget! Har t.om. köpt en elektrisk vattenpistol. Tänk att det finns liksom? Kommer ens egna ungar att ha lasersikte och nightvision på sina vattenpistoler eller?

Dock är det lite synd att super soaker inte verkar finnas längre.

Edit: Satt och funderade om man skulle rägga typ vattenkrig.nu och göra en officeill dag för vattenkrig. Så skulle det avra en årligen förekommande företeelse att folk i storstäderna sprang omkring mitt i stan och hadde officielt vattenkrig.

Permalänk
Medlem

Själv hade jag både två ss50 och en variant där man kopplade in laddningsdockan direkt till kranen. Vred på kranen så det blev jäkla tryck i laddningsdockan och sedan tryckte man bara ner pipan i dockan när man skulle ladda geväret. Gick på 10 sek att ladda geväret, dvs fylla det med både vatten och tryck. Krossade nog det mesta. Problemet var väl att jag knappt hade någon att leka med :(.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

jag har fortfarande kvar min cps1000
http://www.sscentral.org/reviews/cps1000.php

den är grymt bra

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

ss50 ) underbar sak.. året jag tog studenten åkte vi runt i centrum med bil och skjöt på allt och alla med våra ss50's i en gammal ful volvo =D .. ett fyllo vart apförbannat och slog på bilen med en falukorv minnen.

Super soaker - flame thrower http://www.youtube.com/watch?v=Nc3vcXp_7O8&mode=related&searc...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samiii
Satt och funderade om man skulle rägga typ vattenkrig.nu och göra en officeill dag för vattenkrig. Så skulle det avra en årligen förekommande företeelse att folk i storstäderna sprang omkring mitt i stan och hadde officielt vattenkrig.

Det låter som en ytterst bra idé!

Hm, man kan ju alltid undra om det inte finns några som har vattenkrig seriöst?
Kanske lite problem i hur mycket vatten som behövs för att vara "död", men man kan ju göra det lite mer "realistiskt" och säga att minsta lilla vattenstråle som träffar en direkt "dödar". Bra mycket billigare med vatten och vattengevär än paintball och liknande som kräver utrustning för tusentals kronor (nåja).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boney
jag har fortfarande kvar min cps1000
http://www.sscentral.org/reviews/cps1000.php

den är grymt bra

Fan alltså om det inte är en sån jag har... ähum... styckad i badrummet O.o

OnT: En kompis fick en idé om just vattenkrig häromdagen, och tänkte hur man skulle förverkliga denna idé: Man delar upp sig på två lag och hela skiten, sen har man 20 liters tankar på ryggen, som man ansluter till två bössor eller slangar eller vad som helst. 1/hand då givetvis, sen kommer trycket av sig själv med hjälp av något. Såg ett förslag på kompressor. Går ju att fixa, men blir kanske en aning jobbigt i längden?
Borde gå att fixa. Vore roligt någon sommar

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Gjorde en drive-by med vattengevär på en polare för bara någon dag sen faktiskt

Inspirerad av det varma vädret drog jag in på första bästa leksaksaffär och köpte ett billigt no-name vattengevär för en femtilapp. Fyllde det i en fontän och bar runt på det hela dagen i hopp om att få nytta av det, vilket ju inte inträffade. Under kvällen/natten insåg jag precis hur svårt det är att ha med ett vattengevär när man festar eftersom varenda kotte vill leka med det och ingen vill bli blöt.

Dagen efter var det baddags och nu fick jag äntligen användning för mitt, numera lite luggslitna, vattengevär Satt i bilen och såg en kompis komma gående på trottoaren så vi manade på föraren lite och åkte förbi polaren i lite lagom gangstermaner och gjorde honom dyngsur

Roligt var det och vattengeväret håller ännu och kommer följa med på fler fester och badutflykter.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
CPS 2000 verkar vara den mest extrema och tuffaste soakern jag sett. Det vore kul att lägga vantarna på en sådan, onekligen!

Jag ägde en CPS 2000 MK1 när jag var typ 12... blev skjuten på en halvmeters håll rakt i högerögat med den, av min klantiga kompis som fick låna den... Har sämre syn på höger öga än vänster, vet inte om det var pga CPS-en dock... nu är de död, den sprack i avtryckarenheten när jag var liten och kastades av nitiska förälrar... dock ville ingen leka vattenkrig med mig när jag hade den ^^ har för mig att polaren som skjöt mig i ögat hade CPS 3000 (gevär med 3-litersryggsäck i tyg a-la camelback) som han stoltserade med, tills han insåg att mitt 2000 skjöt längre än hans

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Jag hade en CPS1500: http://www.sscentral.org/reviews/cps1500.php

Det jobbiga va att dom var rätt tunga när man var liten. Det var inte så lätt att springa runt med sånna feta grejor. Men skulle man köra långdistans var dom stora bäst. Kom ihåg att vi sprang runt hela kvarteret och hoppade över till grannarnas tomter och skjöt :).

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

hittade faktiskt 2 helt fungerade soakers i 1 utav grovsoprummen på jobbet under 1 utav dessa tok varma dagarna,så,jag och en arbetskompis fyllde upp dom med iskallt vatten,satt oss i elbilen och brummade iväg.
åkte ner till en utav mina andra jobbarkompisars områden,lurade bakom hörnet på ett hus med elbilen och när han minst anade det,så tröck man gasen i botten och stormade fram mot honom och vi båda tömde vatten behållarna mot honom och sen åkte man kvckt därifrån:D....typ som en driveby shooting:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Vattenkrig!
Det var fan inte igår.
Ska se om man kan få lite polare till att dra med dom gamla gevären till roskilde så vi kan ställa till med lite djävulskap där ^^