Permalänk

intel med separata graffen

hoppas verkligen intel fortsätter mid sina öppna drivrutiner när dom släpper sepparata graffen
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.111133

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Jag kastar ut Nvidia nästa sommar verkar det som!

Permalänk
Medlem

Det verkar trevligt. Hoppas de e lite mer öppen sås vänliga :D, än andra grafikkortstillverkare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Det verkar trevligt. Hoppas de e lite mer öppen sås vänliga :D, än andra grafikkortstillverkare!

Det är de, intel släpper ju drivare till sina grafikkretsar som open source, så jag kan inte se varför dom inte skulle göra det med dessa

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det är de, intel släpper ju drivare till sina grafikkretsar som open source, så jag kan inte se varför dom inte skulle göra det med dessa

Bra fan!

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas de fortsätter med det också, nu när det handlar om prestandakretsar så de ska tävla lite. Dagens drivrutiner lär det väl inte vara något för nvidia och ati att hitta supersmarta saker som skulle förbättra deras kort eftersom intel inte gör prestandakort. Mellan Ati och nvidia finns ju dock denna orolighet - att konkurrenten lär sig något gratis så de kan konkurrera ut en själv.

Men med lite öppenhet och alla världens *nix-nördar strömmandes till affärerna för att köpa intel så kanske ati och nvidia kan tänka om gällande öppna drivrutiner till dessa OS.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Fast AMD skall väl också förbättra sina opensourcedrivrutiner? Och om de gör det är det väl bara en tidsfråga innan Nvidia gör detsamma.

Permalänk
Medlem

Varken AMD/ATI eller Nvidia har några fria drivrutiner.

Skulle vara gött ifall dom släppte kort strax över budgetsegmentet med två DVIanslutningar och hyffsad prestanda så att man kan plugga in två stora plattskärmar som går igång direkt i Ubuntu...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klaar
Varken AMD/ATI eller Nvidia har några fria drivrutiner.

Skulle vara gött ifall dom släppte kort strax över budgetsegmentet med två DVIanslutningar och hyffsad prestanda så att man kan plugga in två stora plattskärmar som går igång direkt i Ubuntu...

Precis. Jag vill ha 8500GT med dubbla DVI-D och utan fläkt för vettigt pris. Finns inget vettigt pris för dubbla dvi utan fläkt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG