Permalänk
Medlem

Sidan kan inte visas Hjälp!

Jag har fått problem med internetuppkopplingen på sistonde (ca 4-5 dagar sedan). Det har varit väldigt frustrerande många gånger att det blir "Sidan kan inte visas" i firefox/internet explorer.Och när man högerklickar på nätverks ikonen och reparerar så blir det så här

Det brukar funka i någon timme ibland ,men ibland också inte.Och ifall man startar om datorn,routern & modemet så funkar det oftast igen.

Jag tror det kan bero på någon av dessa saker.

Router inställningarna

( Jag har testat att ta det till factory settings men det funkade inte. Jag har en belkin)

Modemet

Nätverkskortet ( Jag har testat att installera om det , utan resultat)

Virusprogrammet (Panda antivirus Platinum 2007 )

------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kan inte heller logga in på Msn messenger när problemet händer.

Jag behöver verkligen använda internet och msn , därför vänder jag mig till er som kan detta bättre än mig själv.

Behöver svar brådskande!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

Ring din internet leverantör och fråga om det är några störningar där du bor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Comhem.se , å NU står det att de har störningar idag iallafall. 17:00

Det är bara problem på den här datorn... Och vet någon hur jag rättar till det där netbt ?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis

Det är bara problem på den här datorn... Och vet någon hur jag rättar till det där netbt ?

hm snacka med comhem dom kanske kan.. annars vet jag inte :/

edit, aha salembor ftw:P

Permalänk

molis: Försök och se om du har låst mac addressen , testa annars med att ta bort nätverkskortet från datorn och sätt tillbaka det på nytt

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

eller ipconfig/release i cmd ??
sen ipconfig/renew efter ett litet ?
eller reboota modemet om det finns ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
molis: Försök och se om du har låst mac addressen , testa annars med att ta bort nätverkskortet från datorn och sätt tillbaka det på nytt

När jag loggar in på routern och går in på mac adress så står det så här
(vad är mac adress? )

Någonting jag ska ändra?

Visa signatur

Permalänk

molis du ska inte ändra Mac addressen i routern!!!!

du ska se om du har låst den på något märkligt sätt i ditt nätverkskort till den datorn du har problem med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hurdå ? Kontrollpanelen-->Nätverksanslutningar--->Anslutning till lokalt nätverk--->Egenskaper sen ?

Och vad är det där clone ?

Visa signatur

Permalänk

molis testat installera om windows ifall det är något typ av virus ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte försökt. Och jag vill verkligen inte att det ska behövas. Finns det inget annat sätt att lösa det på ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom det fungerar med annan dator är problemet med 99.99% sannolikhet i den som inte fungerar - och om jag gissar rätt kommer du inte få fler tips från bredbandssupporten än att installera om drivrutiner eller operativsystemet.

Är ingen expert men "nbtstat" i cmd ska hantera NetBT så vitt jag vet. Du kan ju prova pula med det på egen risk.

Permalänk
Medlem

drivrutinerna till ? routern ? Och vad är det där nbtstat ? antar att det är inget för nybörjare ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det bara är en dator som är drabbad så skulle jag nästan säja att problemet ligger i den och inte i router.

Har du provat byta port på routern? Provat reparera IP på den dator som fortfarande fungerar?

Permalänk
Medlem

Reparera ip ? högerklicka å sen reparera? Skriv lite mer detaljerat tack är inte så haj på det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis

Problemet ligger hos din Internetleverantör.

Personligen kör jag med samma leverantör efter att jag flyttat, Comhem per kabel eller övrig ADSL leverantör var valet. Hade Bredbandsbolaget fiber 10/10 innan :/.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andelor
Problemet ligger hos din Internetleverantör.

Den andra datorn funkar ju perfekt, hur kan det då vara internet leverantören ? Och hur ska jag göra nu ? Ringa support? Den är ju inte så speciellt bra precis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Andelor: Alltså, har man en router ikopplad mellan datorer och modem kommer den ju att agera DHCP - förstår inte hur du kan vara så säker på att felet ligger hos ISP.
ISPs har heller vad jag vet oftast inte support på routrar, vilket kommer att innebära att lösningen supporten antagligen föreslår är att koppla datorn direkt i modemet.

molis: Koppla in nätverkskabeln från dator 1 i dator 2 och dator 2s i dator 1 om möjligt - på så sätt kan du ju utesluta både kejk på kabeln och problem i routerns port. Skulle dock inte tro att det är fel på just kabeln, men det skadar inte att felsöka den.

Sedan skulle jag gärna vilja att du provar att bara starta om router, att bara starta om dator och att bara starta om modem för att hitta precis vad det är som får det att fungera igen.

Och jo, när ena datorn slutar fungera - gå då på den andra datorn in på kontrollpanelen -> Nätverksanslutningar (alternativt Nätverk och internetinställningar eller vad den nu heter i category view och sedan Nätverksanslutningar - beror på hur din kontrollpanel ser ut) -> högerklicka på Anslutning till lokalt nätverk och välj Reparera.

Permalänk
Medlem

Jag tror det har börjat fungera nu. Men nu är det andra problem , Jag får tillexempel ingen anslutning på vissa program fastän brandväggarna är avstängda och det där netbt grejen är fortfarande kvar :S , Installera om operativsystemet?

Visa signatur