Permalänk

Glossy skärmar, vilka?

Jahop då har min 19tums CRT skärm get upp efter 5 år och mitt hem försäkringsbolag ska punga ut med stålar för en ny film. Till skillnad från familjens 15tums TFT skärm så är min laptop skärm glossy vilket gör att bilder och filmer ser väldigt klara, levande och verklighets trogna ut. Självklart gillar jag det även om reflektioner är betydligt mindre problem än vad många tror att det är.

Efter att ha tagit en titt på skärmar ute på stan så har jag märkt att skärmar som är glossy är väldigt sällsynta. Min budget är 2300kr och vill ha bästa möjliga glossy 19-22 tums 16:10 skärm för cashen.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

tror det inte finns så många glossy skärmar till stationära utan mest till bärbara, jag kan ha fel,

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Medlem

Lite över din budget, men den ska vara bra om man kollar runt på forumet.

https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350

edit: Anledningen till att jag länkade till dustinhome, är för att den kostar 2 823,94 med studentrabatt där.

Permalänk

är det glossy på den?

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_Simon
är det glossy på den?

Japp.

Permalänk
Medlem

BrightView, tror jag HP kallar tekniken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beamy
Lite över din budget, men den ska vara bra om man kollar runt på forumet.

https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350

edit: Anledningen till att jag länkade till dustinhome, är för att den kostar 2 823,94 med studentrabatt där.

Har läst mycket bra om just den modellen. Fick även syn på 20 och 19 tummaren på dustin.se. Tråkigt nog kommer saknar de stöd för DVI och kommer bara med 1 års garanti vilket är väldigt snålt.

Följande Samsungen verkar vara den bästa en av de bäst glossy skärmarna då den har ett visar väldigt hög kontrast, har DVI-in gång och kommer med 3 års garanti(utbyte på plats)

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/Default.aspx?ProdID=5010...

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Följande Samsungen verkar vara den bästa en av de bäst glossy skärmarna då den har ett visar väldigt hög kontrast, har DVI-in gång och kommer med 3 års garanti(utbyte på plats)

Vet inte om du syftar på nuvarande samsungskärmar (som 206bw, 226bw etc) eller modeller som inte släppts än, men de nuvarande har åtminstone inte glossyskärm, det är endast ramen på dessa som är glossy.

Jag blev också lite irriterad över avsaknaden av dvi på hp w2007, slog till på en w2207 av just den anledningen. Ångrar mig inte iaf, skärmen är fullkomligt underbar. Att den bara har ett års garanti är förstås ett minus, men jag tycker nog priset (köpte på dustin med studentrabatt) och vad man får för pengarna uppväger det. (Fick ju ge samma för w2207 som jag hade fått ge för samsungs 206bw som då är mindre och troligtvis sämre).

Permalänk
Medlem

har oxå...

Hejsan...

Har oxå en w2207 och måste säga att den är helt fantastisk, funkar fin fint i spel har väldigt fin bild... Fick dock sänka contrast o brightness en hel del så det passade mig bättre... Den kan tiltas och roteras 90 grader, även höj o sänkbar... Den är faktiskt rätt snygg oxå om man tycker sånt är viktigt....

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Medlem

Har en 19" hp Glossy Skärm. Äckligt fina och klara färger.

Lägsta pris på prisjakt: 1400:- (ett kap)

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd jag med med min HP w2207.

Offtopic:
En bra funktion är att man med 2 tryck på Meny tangenten växlar mellan två datorer om man har en ansluten med DVI och den andra med VGA, inkopplade samtidigt.

Väldigt skarpa färger, mycket bra bild. Ingen ghosting har jag märkt eller eftersläpningar.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+