Permalänk
Medlem

Roskildefestivalen -07

Tja!

Såg att det fanns en tråd om Hultsfred men ingen om Roskildefestivalen som ändå är storebrorsan

Vilka ska dit?
Vilka spelningar ska ni absolut inte missa?

Mer info om festivalen hittar ni här:
www.roskildefestival.dk

Själv ska jag dit, första gången för mig men de jag åker med har varit där någon gång tidigare.

Jag kommer försöka hinna med dessa band iallafall:

Beastie Boys, Red Hot Chili Peppers, Muse, Basement Jaxx, Justice, Trentemöller och en hel del andra

Ska dit:
SunQ
jimjavel

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ska självklart dit, blir fjärde gången de får äran att besökas av mig.

Ska väl primärt se Beastie Boys, Basement Jaxx, Björk, Bonde do Role, Cult of Luna, Dizzee Rascal, Machine Head, Mastodon, Queens of the Stoneage, The Who och Trentemöller.

Oj, blev lite, fast de är väl dessa jag främst vill se, lär vill bli minst lika många till man kikar förbi. Är dock sur för att Eagles of Deathmetal inte ska spela.

Hoppas på fint väder bara så man kan dra och bada också!

Permalänk
Medlem

Lycka till i leran. Moahahahahaha!

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

ÄÄ, det kommer inte vara någon lera

Hoppas på det iallafall

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Synd att man varken fick tag på biljett eller ledigt ifrån jobbet Alla polare drar i väg imorgon

Hade velat se The Killers , Queens of The Stone Age , Roky Erickson och en massa annat.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt bitter för att jag inte kan åka förräns på Tisdag, fan. :/
Har alltid vart där Lör eller Sön alla år innan, det kommer kännas som att bli amputerad.
Och inte blir det bättre av att de jag ska bo med kom dit inatt.

Permalänk
Medlem

Helt underbar festival!

Dock lite klent med artister men fortfarande! Timbuktu, Basement Jaxx och Justice var sinnessjukt bra!

Synd bara på leran men inte fan hindrar den en från att ha trevligt!

Själv kom jag dit på Tisdag morgon kring 07:00 och bodde på Astoria P.
Inte mitt i smeten men det var fortfarande sjukt mycket party där!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
ÄÄ, det kommer inte vara någon lera

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Fy fan vad roligt det där är i efterhand.

Vädret sög bitvis, hela torsdagen var hemsk....

Men fan vad underbart allt var ändå!

Favoriterna var Beastie Boys, Against Me! och Muse.

Sjukt bra var det.

Ses roskilde 08!

Permalänk
Medlem

Var helt sjukt less på torsdagen, värsta födelsedagen i mitt liv, men fredagen var fan helt suverän! Ruggigt bra band som lirade fredagen må jag säga!

Men nästa år lutar det fan åt husvagn ändå, börjar nog bli gubbe.

Permalänk
Medlem

Apspektakel, det var ganska ironiskt sagt faktiskt

Vi hade ett asbra tält, läckte inte in för fem öre och hade ett utrymme för ca: 4-6 personer att sitta i ett litet förtält. Så vi satt inne och krökade hela torsdagen. Sen drog vi och kollade på några konserter, bl a Mapei.

Kommer absolut dra dit -08 och ha samma tält i högsta hugg. Dock kommer vi bli mer än dubbelt så många så det lär bli minst 2 partytält plus ett antal pressenningar!

Ses där!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Apspektakel, det var ganska ironiskt sagt faktiskt

Vi hade ett asbra tält, läckte inte in för fem öre och hade ett utrymme för ca: 4-6 personer att sitta i ett litet förtält. Så vi satt inne och krökade hela torsdagen. Sen drog vi och kollade på några konserter, bl a Mapei.

Kommer absolut dra dit -08 och ha samma tält i högsta hugg. Dock kommer vi bli mer än dubbelt så många så det lär bli minst 2 partytält plus ett antal pressenningar!

Ses där!

Mitt stora jävla "bastanta" tält gick i marken redan andra jävla dagen!! (måndagen) så jag fick köpa ett nytt jävla tält.
Och mot att jävla förmodan så överlevde det resten av festivalen.
Fan att allt som var sjukt drygt att bära dit gick sönder snabbt som fan.
T.ex min stereo (bilbatteri osv) och mitt sjukt stora tält

Ajja, till nästa år ska jag ha ett fett jävla lås på stereon så idioter till vänner inte kan kortsluta den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Mitt stora jävla "bastanta" tält gick i marken redan andra jävla dagen!! (måndagen) så jag fick köpa ett nytt jävla tält.
Och mot att jävla förmodan så överlevde det resten av festivalen.
Fan att allt som var sjukt drygt att bära dit gick sönder snabbt som fan.
T.ex min stereo (bilbatteri osv) och mitt sjukt stora tält

Ajja, till nästa år ska jag ha ett fett jävla lås på stereon så idioter till vänner inte kan kortsluta den..

Shit happens som man brukar säga

Vi klarade oss utan några som helst förluster. Eller en stol försvann men sen var det några töntiga grannar som drog hem och då fick vi två stolar av dem Så vi gick plus på våra saker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som var där både '04 och i år som kan komma med en rättvis jämförelse. Jag vägrar tro att det var värre i år än '04.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Nån som var där både '04 och i år som kan komma med en rättvis jämförelse. Jag vägrar tro att det var värre i år än '04.

Jag har vart där 03, 04, 05 och 07, och detta året så kom det mer regn på en dag än vad det kom under hela veckan 04.
Jag läste i nån tidning om att det kom 130(!)mm regn under roskildeveckan i år.

Det var illa 04, men helt ärligt så var det sju resor värre i år, har aldrig under alla mina festivaler nånstans vart med om nåt värre vädermässigt.

Denna bilden är ganska talande.

Eller denna...

Här är galleriet från i år http://festivalinfo.se/?sida=galleriet&gid=1753

Vid bron mellan East och West så var det en mindre knädjup sjö, och det var inte enda stället det var så djupt på faktiskt.

Haha, en grej till, tydligen så varnade de på radio om att man skulle passa sig för att inte drunka!