Muskampen 2025: Segraren korad!

Artister som inte kan sjunga för fem öre! (Lista)

Permalänk
Medlem

Håkan Hellström ja, helt klart.

Men sen ska vi inte döma band efter enstaka dåliga spelningar. Det är ju inte rättvist att leta på världens sämsta inspelning då sångaren är förkyld och ha det som referens.

Men Håkan är kass - varje dag i veckan.

Permalänk

Darin

eller visst han kan sjunga men texterna och musiken suger...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

BEP härregud va dåliga...

Hade tänkt att länka till enrique men den saken var avklarad rätt fort.

För övrigt sammanfattar jag det enkelt, alla spån som vunnit eller landat på top 10 i idol.

Permalänk
Medlem

Kanske ska hålla i åtanke att det gäller artister som är obegåvade/inte KAN sjunga. Jag tycker t.ex. inte om Iron Maiden, men det ändrar inte det faktum att Bruce Dickinson KAN sjunga.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Tyvärr system of a down, låter skit live =/

Hehe, kan hålla med om att Serj kunde gjort det bättre på BDO. Men om man kollar på videor från t.ex. Lowlands i Holland så låter det skitbra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Kanske ska hålla i åtanke att det gäller artister som är obegåvade/inte KAN sjunga. Jag tycker t.ex. inte om Iron Maiden, men det ändrar inte det faktum att Bruce Dickinson KAN sjunga.

Maiden är ju bra för fan

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Heh, är Håkan Hellström så dålig? Har bara hört någon enstaka låt.

Killen kan verkligen inte sjunga ens när han försöker, men enligt vissa så "ska det vara så", så han har ju lyckats på något vänster där ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Maiden är ju bra för fan

Jupp, men nu var det inte det tråden handlade om vad jag vet så är sångaren, vad han nu heter, i red hot chilipeppers rätt usel live också. Men han sjunger ju själv iaf och det låter ju bra på skiva så...

Permalänk
Medlem

Blümchen
http://www.youtube.com/watch?v=HM2r2Y3anMw
Lyssna 1:54 in i låten när hon råkar sjunga live.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Maiden är ju bra för fan

Varken dina eller någon annans ytterst subjektiva åsikter är intressanta, i den här tråden.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Du kanske inte gillar den sortens musik, men björk har en av världens bästa röster, det går inte att undvika det vare sig man gillar techno eller rap. =/

Mmmm måste vara så :).

Dock så kan hon verkligen puckla på reportrar.

Permalänk
Medlem

Håkan Hellström sjunger inte bra, det är väll ett faktum. Men hans texter, musik och känsla för det han gör överträffar många artister.

Jocke Berg sjunger bra för sin gerne tycker jag. Det ska låta lite dålig ångest bakom.

Permalänk
Medlem

Agnes Carlsson
Avril Lavigne

osv...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd

Avril Lavigne e fan inte dålig , avril lavigne akustiskt är fan bland de vackraste som finns

Förövrigt är denna tråden helt onödig då varenda jävel på denna planet har annorlund musiksmak och en individ kan inte säga vad som är bra och vad som är dåligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Förövrigt är denna tråden helt onödig då varenda jävel på denna planet har annorlund musiksmak och en individ kan inte säga vad som är bra och vad som är dåligt...

Vem som kan sjunga och vem som inte kan det är inte en subjektiv fråga och har ingenting med musiksmak att göra.

Topic: James Hetfield är en erkänt kass sångare.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

När jag läser denna tråden kom jag att tänka på att jag lyssnar på väldigt mycket musik med kassa sångare.. Bryr jag mig inte om en sångare kan sjunga eller inte, är mer fråga om texter, melodi och känsla i musik.

Bob Dylan, Håkan Hellström och Tom Waits t.ex är bland de jag lyssnar på mest..

Sen finns det ju röster man inte gillar, Lemmy klarar jag inte av och Jocke Berg likaså t.ex.. men om dom kan sjunga eller inte har jag inte så stor koll på.

-=FULLMOON=-: Där har du helt fel. Ola Salo är en av de bästa svenska sångarna någonsin.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Vem som kan sjunga och vem som inte kan det är inte en subjektiv fråga och har ingenting med musiksmak att göra.

Topic: James Hetfield är en erkänt kass sångare.

haha , jag dissar denna tråden ananrs är det risk att det blir pajkastning på hög nivå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Killen kan verkligen inte sjunga ens när han försöker, men enligt vissa så "ska det vara så", så han har ju lyckats på något vänster där ändå.

Där tycker jag att du har helt fel. Han kan sjunga. Han sjunger tillochmed rätt rent. Däremot är sångrösten bland de värsta som finns. Men det hindrar trots allt inte det faktum att han kan sjunga.

Permalänk
Medlem

Håkan HELLström, sen tycker jag kent suger (inte musiken, bara sången).

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så svårt för vissa att förstå? Att kunna träffa rätt toner och hålla dem handlar om teknik, inte om era respektiva åsikter.

Det känns som att vissa i den här tråden är sådana människor som dyker upp i program så som t.ex. "Idol".

Folk som inte har en aning om hur illa de sjunger och vägrar acceptera något annan än de få lovord som de fått från släktingar (av sympati).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*raderar ett längre stycke text och redigerar*

Tyckte Elite skrev riktigt bra, att om artisten kan sjunga eller inte har ingen betydelse så länge det är bra text, melodi, och känsla som levereras. För att dra ett exempel så älskar jag Dia Psalma, men sångarens röst är hes och väldigt annorlunda på sitt sätt. Har förståelse om folk anser att han har dålig sångröst, men i sammanhanget passar det utmärkt för mig.

Ska nog undvika liknande trådar i framtiden. Jag anser även att frågan är mycket mer subjektiv än vad man tror eller kan inse.

En miljon flugor kan inte ha fel, ät skit. Tycker det passar in rätt bra här, om någon förstår vad jag menar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Tomas Di leva eller vad fjanten kallar sig, Timbuktu alle grötrapparen.. texten hittar han i Steven Segals skit filmer "Alla vill till himmelen, men ingen vill dö" jiddrar "Screwface" i filmen jag glömt namnet på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men för guds skull, Tomas Di leva kanske inte har den bästa musikstilen. Men han Har en bra röst, tråden handlar om en artist som kan sjunga eller ej. Inte om man tycker om den musikstilen eller inte =/. Det handlar om teknik inte personligt tycke.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Tyvärr system of a down, låter skit live =/

När jag hörde dem live så lät det då bra iaf..

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Markoolio. Kommer ihåg när killen var på "Så ska det låta", så jävla dålig... lät som en knarkad apa.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

As I Lay Dying

http://www.youtube.com/watch?v=kf8uABqo8tE

Såg dem live i sommras på Rock am Ring, lät som han sjöng
BLAAA BLA BLAAAAAAAAAAA BLA BLAAAAAAAAAAAA hela tiden, lite som i det här klippet.
Men musiken är suverän och stenhård

Angående White stripes, han är ju så jävla bra Live, ex.

http://www.youtube.com/watch?v=9oGFpl87oJc
http://www.youtube.com/watch?v=PoSdmCoYLtA 2min20 sec in i clippet börjar det. Såg den konserten live och de är jävligt bra live

Permalänk
Medlem

Pontiak från hundra höjdare är väl inte så jättebra
http://youtube.com/watch?v=6yLCcPmrQ3U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Darin

eller visst han kan sjunga men texterna och musiken suger...

Men för helvete, tråden handlar om artister som inte kan sjunga, så varför skriver du något om musiken och texterna? Avsluta ditt konto och försvinn. Darin gör inte sin egen musik eller sina egna texter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Blümchen
http://www.youtube.com/watch?v=HM2r2Y3anMw
Lyssna 1:54 in i låten när hon råkar sjunga live.

Hörru nu ska vi inte vara såna. Det råkar bara vara så att blumchen är bäst.

Elite: ja han och joey tempest \m/,

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

tja,bara att välja och vraka mellan alla döds/svart metal sångare.
slå på en damsugare(som har sett sina bättra dagar) och du har den exakta sångrösten som dessa "sångare" har.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer