Behöver man Play & Charge kit?

Permalänk

Behöver man Play & Charge kit?

Jag har sökt men inte fått något rakt svar. Behöver man play & charge kit när man har trådlösa kontroller till xbox360 eller klarar man sig utan det?

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Det är en fördel om du inte vill leva på batterier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Det är en fördel om du inte vill leva på batterier.

Är det vanliga batterier som sitter i kontrollerna?

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Avstängd

Lär ju vara trevligare att leva på ett par vanliga batterier än något specialbatteri om man nu har båda möjligheterna så jag förstår inte vad problemet skulle vara. Vem köper alkaliska batterier av standardstorlek och varför?

Permalänk
Medlem

Ja klart du ska ha laddare, inte ska du köpa väl batterier hela tiden ? den kostar väl under 200 nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja klart du ska ha laddare, inte ska du köpa väl batterier hela tiden ? den kostar väl under 200 nu.

Så du menar att man inte behöver Play & Charge utan istället skall man ha en laddare för vanliga batterier. Ok, det har jag hemma.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Så du menar att man inte behöver Play & Charge utan istället skall man ha en laddare för vanliga batterier. Ok, det har jag hemma.

Han menade nog att du borde köpa Play & Charge istället för att köpa vanliga alkaliska batterier i butik hela tiden. Men det senare är ju ett helt efterblivet alternativ och jag förvånas över hur dumma människor är om de verkligen gör det.

De rimliga alternativen är ju att antingen köpa play & charge eller att köpa laddningsbara ni-mh-batterier och en vanlig laddare för sådana, och då tycker jag ju personligen att det senare alternativet är mycket bättre eftersom de har längre livslängd (i år räknat) och fungerar med många fler elektroniska mojänger, dessutom kan man ju köpa fler laddningsbara batterier till sina andra prylar.

Jag skulle alltid välja generiska ni-mh-batterier över proprietära batterier.

Ett tips är väl även att välja ni-mh-batterier med så hög kapacitet som möjligt, jag vet inte vilken typ som används men om det är R06(AA?) så finns det väl på minst 2700-2800mah nuförtiden, mycket bättre val än några på typ 1300... Finns ju assnabba laddare som laddar upp dem på en kvart eller så nuförtiden med istället för ett dygn ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Han menade nog att du borde köpa Play & Charge istället för att köpa vanliga alkaliska batterier i butik hela tiden. Men det senare är ju ett helt efterblivet alternativ och jag förvånas över hur dumma människor är om de verkligen gör det.

De rimliga alternativen är ju att antingen köpa play & charge eller att köpa laddningsbara ni-mh-batterier och en vanlig laddare för sådana, och då tycker jag ju personligen att det senare alternativet är mycket bättre eftersom de har längre livslängd (i år räknat) och fungerar med många fler elektroniska mojänger, dessutom kan man ju köpa fler laddningsbara batterier till sina andra prylar.

Jag skulle alltid välja generiska ni-mh-batterier över proprietära batterier.

Ett tips är väl även att välja ni-mh-batterier med så hög kapacitet som möjligt, jag vet inte vilken typ som används men om det är R06(AA?) så finns det väl på minst 2700-2800mah nuförtiden, mycket bättre val än några på typ 1300... Finns ju assnabba laddare som laddar upp dem på en kvart eller så nuförtiden med istället för ett dygn ;D

Ok då har jag fått en bättre inblick i det hela. Det senare alternativet, med laddningsbara nimh batterier låter bäst. Är du säker på att alla trådlösa xbox kontroller använder sig av denna sorts batteri? Så att jag inte får en kontroll med fast mobilbatteri.

/Bon

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Det sitter R6 batterier i kontrollerna eller AA som de också kallas, jag kör på engångs och de räcker bra länge. har väl bytt 3ggr på 2 månader.

Permalänk

Okej. Tackar för svar

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Det sitter R6 batterier i kontrollerna eller AA som de också kallas, jag kör på engångs och de räcker bra länge. har väl bytt 3ggr på 2 månader.

Spelar ingen roll hur länge de räcker, i slutändan blir det ju dyrare hur som helst, köp en laddare med bra laddningsbara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Spelar ingen roll hur länge de räcker, i slutändan blir det ju dyrare hur som helst, köp en laddare med bra laddningsbara.

Och väljer man play&charge så slipper man dessutom böket med att byta batterier i tid och otid. (Och råkar man spela slut alla sina batterier så kan man ju ändå spela med sladd om man har P&C, medans man får sitta och vänta på batteriladdaren annars.)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Och väljer man play&charge så slipper man dessutom böket med att byta batterier i tid och otid. (Och råkar man spela slut alla sina batterier så kan man ju ändå spela med sladd om man har P&C, medans man får sitta och vänta på batteriladdaren annars.)

Fast är man lite smart sätter man sina batterier som är slut i laddaren direkt när man tar ur dem och lagrar dem fulladdade, visserligen tappar nimh-batterier rätt mycket laddning när de bara ligger och inte gör något också men lite kommer ju finnas kvar ändå.