alltså GA är inte en counter, GA (google analytics) är en statistiktjänst. Okej att den har besökar- / träffräknare men det är ju bara en av många hundra funktioner.
Jag håller i stora drag med om det där som sägs att en publik counter är ganska B. Det finns några få undantag som jag gillar, och det är för t.ex. events och andra rätt mysko siter. Som t.ex. karln som sitter och räknar upp nummer och räknar till en miljon. Det kan vara kul att se hur många som hittat in på en sån site, men på en vanlig site är det bara inkompetent enligt min mening att visa räknaren.
MEEEN, du kanske inte menar en publik räknare.
Att göra en i php själv är väl inte så svårt. Lagra en cookie hos användaren så att du vet vilka du har räknat förut, så räknar du en per cookie per dag. Det kan du väl slänga ihop i php rätt snabbt. Att det sedan har en viss felmarginal och kommer räkna massor av gånger för t.ex. spindlar är smällar man får ta. Vill du lösa sådant så får du kanske skapa en textfil med ip-adresser också (för varje besökare) och kontrollera att aktuell ip inte har besökt siten tidigare idag, för då ökar du inte med +1. Sedan kan spara countern i en textfil eller nåt och inkludera var du vill.
Det är den enkla modellen som inte använder databaser etc.
Om jag orkade ge dig en kodsnutt så hade jag gjort det, men det är ingen svår grej att koda ihop, så det är bara att öppna php-manualen och börja.
Den största frågan på mina läppar nu är... Skulle inte ni starta företag inom webb? Då lär ni väl ha nån som kan koda en counter?