Är Hiper verkligen så jäkla dåligt?

Permalänk

Hiper 580 Type-R, var bara dött en morgon för nån vecka sen. Använt i typ 4-5 månader. Sedan dess har jag praktiskt taget bytt hela min dator, del för del, i jakt på vad som är fel, eftersom jag inte kunde tro det var nätagget. Man lär så länge man lever. Nu beställde jag ett Corsair 620W, får hoppas det är bättre. Men aldrig mera HIPER!

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem

Har haft mitt hiper type-r 580w i över ett år nu fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem

Haft ett 20-tal type M och Type R utan problem..

Känns som att ni som får alla världens problem kanske inte riktigt vet hur man handskas med datorer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Du får inte glömma att Antec och Zalman (fsp) har bra agg också

Att säga att Antec har bra nätagg är ju inte riktigt rätt, dem har ju en RMA på ca 10%, dvs vart 10 nätagg går på rma och de innebär ju att dem dör ganska snabbt.

Har själv iaf haft Hiper och byggt datorer med Hiper, skulle tippa ca 10 st totalt, och ingen har strulat eller gått sönder. Så kanske man haft tur eller något. Däremot har jag haft 2 st antec som gått sönder och tagit med sig annan hårdvara i graven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Haft ett 20-tal type M och Type R utan problem..

ett 20-tal, borde ha vart som ett fyrverkeri då, poom, bang (ahhh) poom.

eller du kanske är tillräckligt gammal för att ha ägt 20 nätagg, om nätaggen klarar sig 2 år och du köpte ditt första ungefär när du var 15 (2*20) då måste du vara 55 år nu.

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
ett 20-tal, borde ha vart som ett fyrverkeri då, poom, bang (ahhh) poom.

eller du kanske är tillräckligt gammal för att ha ägt 20 nätagg, om nätaggen klarar sig 2 år och du köpte ditt första ungefär när du var 15 (2*20) då måste du vara 55 år nu.

//korven

Ja jo så skulle det kunna vara... eller så kanske han har haft mer än en dator och bytt ut nätagg pga andra skäl ;)?

Hur som helst, jag har ett HIPER 620w nätagg och so far so good, har haft det lite över ett år och är nöjd men får väll se vad som händer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
förmodligen mamelucker. jag tycker det är förjävligt när man betalar massa pengar och så har någon glömt sina underkläder i agget.

Absolut! Frågan är hur man returnerar ett nätagg pga. den orsaken?
Hursomhelst, har bytt från mitt Type-R 580W nu till ett gammalt Antec FSP300W som funkar hur bra som helst. Förra agget gjorde så att S.T.A.L.K.E.R blev helt ospelbart, något som åtgärdats nu. Har inte haft en skärmfrys eller konstig reboot sedans jag bytte...pinsamt dåligt för Hipers sida. Kommer knappast köpa Hiper igen...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

jag köpte ett blått hiper r 580w har haft det i elva månader o nu håller fläckten på att lägga av så jag tänkte höra med någon hur svårt det är att byta fläkten själv så jag kan få tyst på skitet d.v.s om inte det går under garantin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
ett 20-tal, borde ha vart som ett fyrverkeri då, poom, bang (ahhh) poom.

eller du kanske är tillräckligt gammal för att ha ägt 20 nätagg, om nätaggen klarar sig 2 år och du köpte ditt första ungefär när du var 15 (2*20) då måste du vara 55 år nu.

//korven

Jag bygger/säljer datorer åt folk och ingen av de jag har byggt har haft problem med strömmen.. Har gjort det i åratal..

Kom med något bättre nästa gång. Själv haft 6st i mina burkar, byter dator 2ggr per år ungefär och de jag haft funkar fortfarande..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jag bygger/säljer datorer åt folk och ingen av de jag har byggt har haft problem med strömmen.. Har gjort det i åratal..

Kom med något bättre nästa gång. Själv haft 6st i mina burkar, byter dator 2ggr per år ungefär och de jag haft funkar fortfarande..

Jag tror knappast alla som haft problem i den här tråden är kompletta amatörer när det gäller datorer, hur kommer det sig att det inte finns någon tråd för alla problem med FSP, Corsair, Seasonic-agg då kan man ju undra? Och att problemen försvunnit för de flesta när de bytt från Hiper till t.ex. Corsair? Hade folk fått felfria Hiper-agg från början så hade den här tråden inte existerat, ingen rök utan eld som det heter..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Mitt Hiper 580W gick sönder för någon månad sedan, har ett Tagan nu istället, mycket tystare och verkar fungera stabilt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Hiper hiper hiper ...

Har eller kanske ska säga hade en sån här PSU: Hiper Powersupply Modular Type R 580W - Blå.

Den dog igår, och nu när jag tänker efter och funderar tillbaka lite så inser jag ju att det har krånglat ett tag. Har varit svårt att få igång, när det varit avstängt. Men nu går det inte alls.

Har varit nöjd fram tills nu, ska försöka få det utbytt på garantin, 3 års, men frågan är ju hur mycket det kostar att skicka iväg det. Har kontaktat Hiper, men inte fått svar än.

Jaja ... köper nog ingen mer Hiper, men vill iaf ha en med modulärkontakter, så smidigt.