Hej,
Jag sitter här med mitt Abit KN9 SLI mobo samt Vista Ultimate x64. Innan installationen av Vista så använde jag XP x86. Nyligen så formaterade jag datorn igen med planen att installera XP igen (för tillfället så flyter ju trots allt XP på bättre, samt att vissa spel fungerar långt ifrån bra i Vista), men när allt var färdigt och XP var startat för andra eller tredje gången (Installation av senaste drivisar kom först, inklusive senaste moderkortsdrivrutinerna), så märkte jag att jag inte hade något internet.
Direkt började jag titta närmare på det hela, och märkte då att något var rätt så fel, med tanke på att drivrutinerna för moderkortet tydligen var gjorda 2001. Lampan som visar att nätverkskabeln är inkopplad visade att "ja, kabeln finns", men indikerade ingen form av aktivitet, kunde inte ens hitta routern.
Nu är min fråga, vad kan ha gått fel? Blev tvungen att installera Vista igen, och då fungerade det direkt.
Första gången jag hade XP på datorn så installerade jag drivrutinerna från skivan som medföljde, och då minns jag att det fungerade efter lite strul, men nätverket hittades från första början. Jag skall testa igen med skivan, men har inte tillgång till den förrens om en vecka, så tills dess, har någon annan ett tips som är värt att försöka?