Permalänk

Vad är "AMD Live!" för något?

På min moderkortsförpackning stod det något om "AMDLive! enabled" eller något. Och i BIOSen så kunde man enejbla eller disblejba den. När jag startartade datorn efter jag enejblade den så kom det fram "Ny maskinvara blabla" jag gick in i enhetshanteraren och där stod det "Okänd enhet" Hmm, müstiskt.....
Såå, jag gick till wikipedia och sökte på AMD Live! . Men man fattade inte vad det var iallafall. Det var något att det kunde bli snabbare uppstart än vanligt. Hmm,,

Är det någon som kan förklara vad det är och vilka fördelar den har, med egna ord?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

Det här fick jag efter ca. fem sekunder på Google.

"Med AMD Live! kan du bygga upp och utveckla sin digitala underhållning på ett enkelt och
användarvänligt sätt. Ordna upp dina digitala arkiv genom att alla dina foton, videofilmer, musik
och filmer finns på en enda plats. Du kan nå dem från de digitala enheter du redan har- från din
mobiltelefon, MP3-spelare, Xbox 360™- konsoler samt TV-apparater med lämplig digitalbox eller
DVD spelare – eller till och med på distans med AMD Live! On Demand powerd by Orb."

Permalänk

Hmm, vadå? Är det lite bättre drivrutiner som installerras till telefoner och detdär om man har ett moderkort som har AMD Live! ?? :S
eller hurdå?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

'*så kunde man enejbla eller disblejba den*???? hahahahaha:D

Permalänk
Medlem

AMD Live! är en feature som har krav som måste uppfyllas på en plattform. Det är precis som Intel's Viiv. Kraven är dualcore processor, CnQ, remote, drivers för quickboot osv samt krav på grafik och ljud.

http://www.amdlive.com/us-en/about_features.aspx

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]