Permalänk

Jag och en bekant roade oss med att saxhoppa över ett staket i hans trädgård, typ 60 cm högt. Nåväl, jag gör mitt andra hopp och lyckas klanta till det SJUKT mycket, slår i framsidan på underbenet och drar upp all hud och kött så det lägger sig uppmot knät. Förlorade en halv liter blod och fick sy 36 stygn. Morfin i 3 veckor. Kunde inte bada på en hel sommar. Det är det dummaste jag nånsin lyckats med, och tillråga på allt så skall alla driva med en.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Fick mig att minnas en rätt rolig grej på mitt förra jobb som jag gjorde.

Vi hade en liten eldriven motviktstruck där, och jag jobbade på lagret så vi hade väl inte överdrivet med saker att göra på nätterna, utan körde mest runt i trucken för att jävlas med surgubben som kom dagen efter och då var batterierna helt slut.

Men i alla fall, jag och en kompis som också jobbade där bestämde oss för att köra lite race mellan pallställen. Dom var ca 80 meter långa och så stog dom på rad 4 st, så man kunde köra en slinga mellan dom och vända vid änden, ja ni fattar nog.

Jakten på den perfekta tiden började och det var en jämn kamp. Efter ett tag gick det inte köra mycket fortare än vi gjorde så vi tänkte göra det hela lite spännande.

Som några vet så är gummihjul + betonggolv + vatten inte en jättebra kombination, det blir ganska halt. Vi hällde lite vatten i varje krök på vardera sida så vi skulle kunna sladda lite.

Till en början gick det bra då vi tog det lungt, men så ökade farten och det slutade ju inte bättre än att jag får ett riktigt jäkla bredställ och trucken snurrar. Som tur var så välte den inte, men jag vet inte om det hade vart bättre för hela resan slutade med att de båda gafflarna stod rätt ut genom väggen (tunn plåtvägg alá industri).

Det var inte kul att förklara det för chefen på morgonen. Men det var bara ett sommarjobb så jag fick jobba kvar, men dom tog truckkortet av mig.

haha vatten + kyla + solida gummidäck på truckar = sant

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
haha vatten + kyla + solida gummidäck på truckar = sant

hehe dessutom kan det bli väldigt spännande och köra truck utomhus på vintern också. Inte helt omöjligt att få ställ med en Kalmar 20 tons truck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
låter som knallgas + gnista!

Ja, något var fel iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
"Klarar dom hastigheterna"? Med tanke på att du hunnit färdas närmare 50 meter innan du ens hunnit flytta foten till bromsen när du tvingas tvärnita i de hastigheterna är ingen fara menar du, bara man har en bil som är bra nog?

Vad tror du klarar bäst att åka i 200km/h en BMW M5 från 2006 eller en Volvo 240 från 1987? Vissa bilar är byggda för att klara höga hastigheter bättre. Dvs bättre stabilitet, bättre bromsar, bättre aerodynamik. Dvs du blir inte som citatet under.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Så sant så, men det är de bilarna som är roligast att köra fort med

En Toyota Starlet 80-tals modell t.ex. Jag maxade den i en rejäl nedförsbacke och kom upp i hela 140km/h. Fortare gick den inte, men det kändes som bilen skulle studsa av vägen vid varenda ojämnhet

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Jag och en bekant roade oss med att saxhoppa över ett staket i hans trädgård, typ 60 cm högt. Nåväl, jag gör mitt andra hopp och lyckas klanta till det SJUKT mycket, slår i framsidan på underbenet och drar upp all hud och kött så det lägger sig uppmot knät. Förlorade en halv liter blod och fick sy 36 stygn. Morfin i 3 veckor. Kunde inte bada på en hel sommar. Det är det dummaste jag nånsin lyckats med, och tillråga på allt så skall alla driva med en.

Åh.. fan det kan inte ha varit skönt..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis gick en ordentlig pallningsrunda när vi var yngre 8-10 år någonting, och fyllde en kundvagn! Men av naturliga skäl så orkade vi inte äta upp allting, och beslutade oss därför att göra oss av med stöldgodset. "Konsumbacken" tyckte vi var en bra idé. Detta är en lång jävla backe som är rätt brant och inte så värst trafikerad nattetid. Så vi släppte ner kundvagnen från toppen och den accelererade rätt bra. Helt plötsligt kommer en tant ut i backen från en anslutande väg, med sig har hon en cykel. Vi lyckas göra henne uppmärksam på vad som händer, men cykeln... ja den var färdig för skroten.
Detta är absolut ingenting som jag är stolt över, då hon kunde ha dött.

Sen så sprang jag omkring och letade efter en duva en gång när jag var full... Jag letade i 4-5 timmar utan resultat. Var bara inne på "depåstopp" emellanåt. Behöver jag tillägga att HELA skolan kände till detta nästföljande måndag.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Krascha med cykeln förra helgen.. = knäckt revben

Skulle gena över en parkering.. dock hade dom som en "upphöjning" av gräset som ajg inte såg .. typ 50cm .. en mur.. såg att det var ett stup för sent.. och det i kombination med INGA bromsar så blev resultatet som det blev

Måste köpa en ny cykel.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Det jag har gjort skäms jag så mycket över så jag vet inte om jag ska berätta det.
Körde bil inte helt nykter...
Föll för grupptrycket och körde ungefär en mil. Glad att jag tog det lugnt för det kunde gått riktigt illa.
Skäms verkligen när jag tänker på det. Fattar inte att jag kunde vara så dum.

Dito

Permalänk

Kan bjuda på en trevlig som handlar om Blod + Laga middag + En väldigt vass kniv.

I alla fall så började det med att jag skulle laga middag åt mig och min flickvän (Vi hade vart tillsammans i ca tre månader och jag skulle såklart visa upp att jag är grabb nog att laga käk). Jag hade tänkt att bjuda på någon curry-räk-pasta rätt, och skulle hacka grönsakerna och nu var det paprika jag skulle hacka. Tidigare hade jag sett alla dessa kockar på TV 4 nyhetsmorgon hacka grönsaker sjukt fort och jag tänkte fan att jag också ska göra det (Självklart var det ungefär första gången jag lagade en hel middag själv). Det började bra, halva paprikan gick fort och det såg rätt proffsigt ut, men när jag kommer det andra halvan så ökar jag hastigheten och glömmer, eller ja hinner inte dra bort fingret i tid i alla fall, och vips så skär jag av ca 7 milimeter av ringfingret. Jag har aldrig trott att blod kan skvätta som i film men det var blod i taket, på golvet, ÖVER ALL MAT! Jag rusar till badrummet och tar en handuk och lindar runt fingret. I detta skede märker jag att jag har kraftig blodfobi och började måla illa och bli yr, vilket att resulterar i att jag sätter mig i soffan och inte gör ett piss på en en kvart mer än att hålla om mitt finger.

Senare ringer jag min mor och frågar spontant:
"Vad ska man göra om man har skurit sig i fingret?"
Hon svarar givitvist att man ska stoppa blödningen på ett eller annat vis. Vilket jag "typ" redan gjort.
Sen säger hon att hon har ringt min morfar som ska komma och kolla till mig. Bra, väldigt passande jag som hade tänkt att ha en romantisk middag med min flickvän för första gången.

Kvällen slutade med att jag fick dela nån äcklig pasta rätt med min flickvän och min morfar och avsluta med att torka rent köket från blod.

Damn you TV 4! Damn you!

EDIT: Vi åt inte maten som hade fått blod över sig

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

vad hände av de 7mm ringfinger? låg det bland maten.

jag gjorde en "proffsig" grej med en kniv engång. skulle skära hål i en tyg bit. så jag stoppar in tyg biten mellan mina fingrar som jag format som om man håller i en rund stång sen trycker jag på med kniven tills tyget briser och mina fingrar kramar den vassa eggen samtidigt som den skär....3 fingar blev hyfsat skadade, ett började blöda igen när jag tagit bort plåstren för att se på såret en vecka senare, kanske för att såret satt vid leden? aja inga ärr iallafall, bara skära sig i leden

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vad hände av de 7mm ringfinger? låg det bland maten.

Den hängde kvar på fingret. Den satt fast av pyttelite skin, så den dinglade ganska bra ;P

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

Om ni missat länken till warpdrive i min signatur så är det verkligen dags att läsa den. Passar bra in i denna tråd xD

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Om ni missat länken till warpdrive i min signatur så är det verkligen dags att läsa den. Passar bra in i denna tråd xD

klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain

haha är det du?
i så fall, berätta c

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Kan bjuda på en trevlig som handlar om Blod + Laga middag + En väldigt vass kniv.

I alla fall så började det med att jag skulle laga middag åt mig och min flickvän (Vi hade vart tillsammans i ca tre månader och jag skulle såklart visa upp att jag är grabb nog att laga käk). Jag hade tänkt att bjuda på någon curry-räk-pasta rätt, och skulle hacka grönsakerna och nu var det paprika jag skulle hacka. Tidigare hade jag sett alla dessa kockar på TV 4 nyhetsmorgon hacka grönsaker sjukt fort och jag tänkte fan att jag också ska göra det (Självklart var det ungefär första gången jag lagade en hel middag själv). Det började bra, halva paprikan gick fort och det såg rätt proffsigt ut, men när jag kommer det andra halvan så ökar jag hastigheten och glömmer, eller ja hinner inte dra bort fingret i tid i alla fall, och vips så skär jag av ca 7 milimeter av ringfingret. Jag har aldrig trott att blod kan skvätta som i film men det var blod i taket, på golvet, ÖVER ALL MAT! Jag rusar till badrummet och tar en handuk och lindar runt fingret. I detta skede märker jag att jag har kraftig blodfobi och började måla illa och bli yr, vilket att resulterar i att jag sätter mig i soffan och inte gör ett piss på en en kvart mer än att hålla om mitt finger.

Senare ringer jag min mor och frågar spontant:
"Vad ska man göra om man har skurit sig i fingret?"
Hon svarar givitvist att man ska stoppa blödningen på ett eller annat vis. Vilket jag "typ" redan gjort.
Sen säger hon att hon har ringt min morfar som ska komma och kolla till mig. Bra, väldigt passande jag som hade tänkt att ha en romantisk middag med min flickvän för första gången.

Kvällen slutade med att jag fick dela nån äcklig pasta rätt med min flickvän och min morfar och avsluta med att torka rent köket från blod.

Damn you TV 4! Damn you!

EDIT: Vi åt inte maten som hade fått blod över sig

haha:D det där sög rätt hårt:p.. va sa din tjej och morfar:/?

budbrain: för att citera :<Giffler> HAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHAHAHHA!!!!!!!!!!!
Jag skrattar så jag gråter!! HAHAHAHAHAHA!!!!

var fan det bästa jag läst på hur länge somhelst:D:D:D

Permalänk
Medlem

Dummaste vet jag väl inte men iaf en grej som ploppade upp ihuvet.

Fick för mig att cykla med händerna i kors på en mountainbike i en liten uppförsbacke. Det slutade med att jag låg i ett dike fullt med brännässlor i shorts och tshirt.. :/

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
haha är det du?
i så fall, berätta c

HAHAHa nej, jag hade inte druckit så mycket kaffe om jag haft risig kista

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

* Vattenplaning med 4m hög pelartruck på 3m bred lagergolv

* Vält stapeltruck (som skall vara ovältbar, och lägger till att gafflar var nerfälda och jag körde åt rätt håll)

* klämt ner en x ton tung volvomotor till frontlastare på ringfingret (resulterade i spräkt finger och portad från fabriken under tillfrisknande då vi höll på med hydraloljor).

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Kan nästan sätta pengar på att jag vinner denna tråden, alla kategorier. Återkommer när jag käkat lite frulle..

Permalänk

skulle rutta ut bilen fråg garaget har dörren öppen och sitter med benet imellan

som tur var så klämde jag inte benet det hade nog fan gått av
blev en 2cm stor buckla längtner på dörren när den tog emot i dörren,
gick o banka ut men syns lite lätt.

jävligt dumt kan man säga men iaf pang sa det

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Kan nästan sätta pengar på att jag vinner denna tråden, alla kategorier. Återkommer när jag käkat lite frulle..

Jävlar vilken frukost du äter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon

klar snart, väntar med nyfikenhet!

trummaskinen börjar få slut batteri här...

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk

glömt köpa datterier till durrazellkaninen ju

annars finns det väl tabbar så som att sova med öppet fönster mitt i vintern inget o rekomendera på morgonen

Edit:: menade vintern

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
glömt köpa datterier till durrazellkaninen ju

annars finns det väl tabbar så som att sova med öppet fönster mitt i natten inget o rekomendera på morgonen

Huh? Det är klart att man sover med fönstret öppet, annars svettas man ju ihjäl. Jag har fönstret öppet året om, och jag är uppväxt i kalla norrland.

Brukar dock alltid placera sängen så att jag når fönstret med handen eller benet när jag ligger, så att jag kan justera kylan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Åh.. fan det kan inte ha varit skönt..

Det var inte det minsta skönt. Har ett ärr som jag får dras med hela livet och konstanta tankar om hur fummlig jag är.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd med att jag nästan eldade ner mitt staket.
Hade inte jag haft vattenslangen, då vette fan vad som hade hänt!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek

3. Lyckats sätta eld på lägenheten när man var en liten slemunge i pyromanåldern. Skönt att den fetischen lade sig tillslut.

Tilläggas bör att jag är dennes bror, och det var JAG som fick skulden för denna bedrift!

Permalänk
Medlem

Skära upp habanero, alltså frukter eller vad man ska kalla det inte torkade, och sen inte tvätta fingrarna är inte bra. Särskillt om man får för sig att röra något område nära ögonen eller näsborrarna. Det svider så in i helvete i ögonen och bränner i näsan när det rör sig längre in i näsan vid varje inandning. Detta lyckades jag med flera gånger en sommar för några år sen:(.

Att spela brännboll med en tjock krokig pinne och en halvstor sten i ett villaområde är inte heller någon bra idé, ni kan nog gissa hur det sluta:D.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

En ganska dum grej jag gjort är att skicka fel låt till fel person. Hade precis hört "Tampong Tomtarna - CP Barn", ganska flippad låt för er som inte hört den. I alla fall tyckte jag den var lite kul så skickade den till en vän, som jag för tillfället totalt glömt bort sitter i rullstol (jag känner honom IRL så borde ju tänkt på det).

Refrängen går såhär:

"Hejsan alla CP barn
rullstol, rullstol hela dan
Hejsan alla CP barn idag
Hejsan alla CP barn
cykelhjälm, cykelhjälm hela dan
Hejsan alla CP barn idag"

Men han tog det bra, tyckte själv den var rolig. Men fan vad jag skämdes...

Permalänk

Långt ifrån det dummaste jag har gjort.

Men hyffsat kul.

Både jag o min polare ligger i 1.75-1.80 meters klassen och väger en ungefär 80 kg var, och han vid den tidpunkten ett par kilo mer än mig.

Detta var i vintras, jag får den brilljanta idén att vi ska åka snowracer i en riktigt oslät pulkabacke med en skrämmande lutning. Självklart ska vi sitta på SAMMA racer.

Jag sitter med ratten bildligt talat i kulorn, de låg emot. Polaren har 2/3 av arslet utanför. Vi tar fart och åker ner, jag är ju ball och skriker. Håll i dig, nu tar vi guppet här. Som förövrigt vara ganska högt, 70 cm kanske. Sagt o gjort. I luften blir allt satans baktungt. Vid lyftet slår jag i kulorna i ratten. Polare håller kvar om mig. Han drar i backen, och jag landar med min kropp i mage/skrev på honom varav ett maffigt skri ljuder från honom.

Jag min dumme fan håller kvar i Snow racern, får den på näsan och bloder rinner likt vattnet ur en kran.

Ja, När den slår i min näsa ser den även till o sopa till polaren i huvet.

Satan vad kul vi hade, och ännu roligare hade resterande folket som var där.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.