Permalänk
Medlem

Såg att datorn fanns i lager hos dustin nu, någon som beställt/tänkt köpa den?

Permalänk
Medlem

Oj, jag hade fått mail för typ två dagar sedan att Dustin skulle få in den den 31 augusti. Jag skall bara vänta på CSN sen köper jag en!

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

Hittade en liten snygg presentation av HP Pavilion dv2000-serien
http://www.compusa.com/products/product_info.asp?pfp=SEARCH&N...
Klicka sedan på länken "See product tour", strax till höger om bilden.

Enligt presentationen har dv200 serien s/pdif ut på den ena av hörlurskontakterna men men jag har inte sett någonstans att dv2500 har det? Nån som har nån mer info om detta? Har de kanske bara missat att skriva detta eller har de verkligen inte? underligt om dom skulle ha plockat bort detta. Jag utgår definitivt från att de fortfarande sänder ut digitalt ljud via HDMI-kontakten iaf.

Har någon koll på vad den har för batteritid?

EDIT: Hittade Själv

Battery

"The dv2500t with the standard 6-cell battery performed reasonably well in terms of battery life. With the screen brightness set to about half, wireless on, and Vista power settings set to maximize battery life, the dv2500t powered down in just above 3 hours (3 hours and 2 minutes). Using the same settings the 12-cell battery provided 5 hours and 41 minutes of battery life."

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Tack för det, har själv undrat över batteritiden. Men 3 h får väl ses som godkänt!

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Avstängd

Re: Ny bärbar från HP, DV2580

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Såg att Dustin fått in en helgrym bärbar till ett lågt pris.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113485

Verkar minst sagt super! Mycket billigare än dells m1330 med samma prestanda.

jovisst. men vart ser du borstat aluminium med magnesium chassi. (plus att den är 3 x så ful jämfört mot m1330). nej, hellre lägger jag på pengar och får m1330. (den såg riktigt HP-ful ut, m1330 har en helt annan cool design).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har lite problem med mitt ljud på DV2580.
JAg får inte S/pdif att fungera.
Först och främst. Vilket hörlursuttag är det som man ska använda för detta?

När jag köpte datorn har jag för mig att den var inställd på digitalt ljud ut (och att jag då såg att det lyst rött ur ena hörlursutgågnen). Sen ställde jag dock om ljudet till analogt.

Nu vill jag koppla in burken till min reciever, men det går inte så bra. Inget digitalt ljud (funkar via HDMI har jag för mig, men vill få det att lira via hörlursutgången.)

Jag har satt Spdif till standard i kontrollpanelen. Har testat att uppgradera drivrutin för ljudet.

Är det ngn annan inställning man ska ändra på? Ngt mer man behöver?

Tacksam för svar!
MVH
Jimmy

Permalänk
Medlem

Lyser det rött är det iaf en optisk anslutning så då behöver du en optisk/toslink kabel med 3,5mm kontakt i ena änden. För att det överhuvudtaget ska fungera måste du dock få det att lysa rött igen, men det kanske det gör när du kopplar in en optisk kabel, så är det på min.

Mvh//Daniel

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Jag är ganska övertygad om at jag har sett ett rött sken därinne ngn gång. Kan dock ha fel. Kabel har jag, men det lyser inget i andra änden på den heller när jag har kopplat in den. Kan vara så att kabeln kanske inte funkar? Ska kanske prova att köpa en ny. Denna köpte jag på Kjell & co.

Ngn som har ngn annan lösning?

MVH
Jimmy