Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

En stor anledning att folk handlar på komplett är ju kundresentionerna... (och snabb leverans) Har man soppiga grejer så får man veta det, men där tycker jag dom lyckats även med posetiva resentioner inge fel i det.
Då har man ju nått att gå på!
Det är inte alltid tex Sweklockers testar just den grej man är ute efter och då söker man info från div utlänska siter. Så där kan jag inte hålla med dig om att det skulle vara negativt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Hett tips: Ange ordentliga leveranstider istället för att gissa. Har beställt en 150 GB raptor (EJ gamer versionen) och först var datumet 13 Aug. Sen blev det 16 eller nåt....sen 20 och nu är det den 24:e som gäller....så hur kommer ni fram till dessa datum..? Börjar tro att ni sitter o gissar.

Har ni ett eget lager förresten eller kör ni med vad era leverantörer har i lager ?

Kundrecensioner känns som ett stort fel. Folk skriver mycket hellre när de har nåt o klaga över så varor som det råkar vara fel på kommer få mycket dåliga betyg även om det är postens fel. Sen har vi det att folk ljuger o skriver saker bara för att de kan. Jag litat iaf inte på kundrecensioner.

dbmannen har väl svarat på det tidigare i tråden om leveranstiderna?
Det är hämtat ifrån leverantören, som tyvärr de verkar sitta och gissa eller ha många problem med att hålla tiderna.
Alternativet mot det är väl att ha som DH, "i lager", "1-2 dagar", "Ej i lager". Ibland skriver de beräknad leveranstid också inne på produktsidan.

Ja de har eget lager... Därför det står "i lager" och de har ju även så man kan avhämta det själv i Staffanstorp (deras ort).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Aqualize.. "1-2 dagar" är troligtvis motsvarigheten till vår "I lager hos leverantör", och "Ej i lager" känns än mer luddigt än vår hyfsat säkra uppgift. Personligen kan jag ha svårt att förstå hur en ÅF som DH kan vara så "luddiga" i sin beskrivning, som "Ej i lager". Det säger ju absolut ingenting mer än att den troligtvis inte finns att uppbringa inom rikets gränser, eller?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt inne på DH:s produktsidor kan man se beräknad leverans. Jag antar det använder samma uppgifter som db.com gör. Men det är ändåså irriterande att leta. Men nu var det här inte en tråd att säga vad DH är dåliga på, det finns en annan för att förslå förbättringar för dem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

En sak jag upptäckte så här ikväll då jag skall bygga ihop en dator och sälja vidare senare.

NU har ni ändrat i erat ordersystem så att ni skall bekräfta det man beställt. Det ställer till det lite för oss som kund. Jag vet inte hur det ser ut för er? Men jag ändrade i min order förut. Insåg att jag ville ha en 250 GB hårddisk istället för en 160 gb. Problemet var att jag la till 250 gb före jag tog bort 160 gb. Så nu sitter jag på både 160 gb och en 250 gb. Iof skulle jag lösa det om ni skulle hinna skicka ordern snabbt imorrn på morron. men man skulle egentligen kunna ändra lite i ordern som man vill ända tills ni börjat packa grejena tycker jag.
Skall försöka vara uppe tidigt imorrn så ja kan fixa min egna lilla miss.
Men ni fick ett litet tips på nåt som kanske bör fixas.
MVH Speedo_4

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Hett tips: Ange ordentliga leveranstider istället för att gissa. Har beställt en 150 GB raptor (EJ gamer versionen) och först var datumet 13 Aug. Sen blev det 16 eller nåt....sen 20 och nu är det den 24:e som gäller....så hur kommer ni fram till dessa datum..? Börjar tro att ni sitter o gissar.

Kom in i lager idag, den 23e, från att ha varit prel. datum den 27e så det kan slå åt båda hållen tydligen
(Satt själv och väntade på disken)

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Inaktiv

hmmm det var ett antal dagar grejerna avbeställdes och har inte fått tillbaka pengarna ännu. ska man skicka iväg ett mail till kundtjänst?

Permalänk

Nuukeer - Rutinerna för återbetalning är under översyn, påpekade detta redan för ett par dagar sedan och fick besked från ekonomiavdelningen att detta skulle stramas upp. Maila mig med referens till ordernummer så tar jag din order som exempel på att saker och ting funkar som tänkt, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja de verkar inte vara de bästa, Avbeställde också en order pga uppskjuten lev. i helgen men fick skicka ett mail i ons för att något skulle hända fick tillbaka pengarna idag. Borde ju gå automatiskt och mer eller mindre direkt , speciellt på varor som inte finns i lager ändå .

Permalänk
Permalänk

HazZarD - Detta var tydligen fel i specifikation, inte placering. Nu fixat. Maila mig så får du en fraktfri leverans som tack!

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag som får meddelandet om att "webbplatsen med innehåll har ett säkerhetscertifikatsfel" i explorer's webbläsare och i informationsfältet? och som vill skydda mig från att visa dessa sidor. Märks ej på förstasidan, utan det dyker upp när jag går vidare in på olika produkter och deras sida. Då dyker det upp. Jag vet att det har hänt ett antal gånger tidigare, men då har det blivit åtgärdat ganska snabbt efter ett påpekande - tror jag?. Jag har fått detta meddelande sen i torsdags eftermiddag då jag vill se en produktsida. TEX:

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=WD7500A...

Mvh

Permalänk

RawXcellence - Vi jobbar på att lösa detta. Vi har inte ändrat sajten, men Microsoft har tydligen släppt någon fix till IE som exponerar detta. Det är bara att klicka bort tills vidare. Tack för ditt inlägg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com är det inte rimmligt nu när ni åter igen inte kan leverera en E6850 att ge någon sort av kompensation? Jag menar ni har sänkt priset på minst en av de delar jag redan beställt. Och jag vågar inte vänta med att beställa då det redan är 3 andra produkter jag beställt som tagit slut i lager sedan jag gjorde min beställning(23/8). Hur ska man då resonera? Beställa allt för ett högre pris, vänta 3-4 veckor på leverans. Eller vänta 1-2 månader tills allt finns i lager samtidigt och förhoppningsvis få det till ett bättre pris då?

Jag vet att det ligger hos leverantörer att leverera sin produkter. Men ni står ju ändå ansvariga för era kunder och ni får ju sedan sätta press på leverantören. Sedan förstår jag inte hur andra butiken, (komplett, alina) har lyckats få in denna vara innan er trotts att dem också har haft helt slut. Har du någon förklaring på det?

Jag är bara väldigt bitter då jag väntat över en månad nu på att ni ska få hem de saker jag behöver.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Jag tycker att ni ska göra er logotyp tydligare och större. Nu ser den liten och ihopklämd ut. Kolla hur komplett.se har satt sin logotyp, då vet man vilken sida man är inne på. Under menyn till vänster skulle jag tagit bort texten där det står "ator" lite defust. Sånt gör bara sidan fulare och det känns bara som ni vill fylla upp en tom yta. Jag tycker att menyn till vänster fungerar ypperligt bra men jag skulle vilja ha andra färger där, och för övrigt på hela sidan. En svart bakgrund skulle vara grymt snyggt men det är iofs krångligare att skapa en sån sida (jag är utbildad inom webdesign). Apple.com har en ny sida som är så sjukt snygg, det är inte förbjudet att snegla på andras sidor Den sidan är iofs vit men men.

Har ni funderat något på det jag skrev tidigare?

Permalänk

Zandon - "Off topic" - Maila mig med referens till ordernummer.

xavixavixavi - Vi har fullt upp med att få vår plattform integrerad med JMEs, och har lagt mycket av nyutveckling på is tills detta är klart. Svarta bakgrunder bakom produkter är en mardröm ur implementationshänseende, däremot logga etc som du har fört på tal kommer att ses över så snart vi fått ihop systemet i övrigt. Maila mig med referens till kundnummer, så har jag en referens inför ombyggnad också. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På en hel del grafikkort anges "Minne för klockfrekvens" - antar att det är omkastat och ska vara "Klockfrekvens för minne". Borde korrigeras.

ex.
https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Pro...
https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Pro...

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk

DennisL - Observant, maila mig ditt kundnummer så får du en fraktfri leverans som tack! Vi köper denna data från Cnet, får felrapportera dit..

Visa signatur

Permalänk

Appropå buggar... om man har ändrat sin useragent och använder Firefox fungerar inte menysystemet.

Visa signatur

"Can the maker repair what he makes?"

C2Q Q6600 (G0) @ 2,997 GHz (tills vidare) | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2 PC6400 4096M | MSI GeForce 8800GTX 768M | Corsair HX 620W | Antec P182B

Permalänk
Avstängd

Sega att skicka men snabba att packa.
För en vecka sedan beställde jag några saker till min htpc + en MP3.
Jag beställde på måndag,s kväll och på tisdan var paketet färdigt för leverans men nu har det gått en vecka och inte har ni skickat iväg något. Det står bara avvaktar leverans.
Jag skrev ett mail till kundtjänst och jag fick svar (efter 5 dagar) att ni ligger efter på utskickning.
Jag ringde även kundtjänst och där fick jag inte veta så mycket.
Han som jag pratade med sa att det var konstigt att dom inte hade skickat iväg paketet för det var pakat och klart. Men ni skulle skicka iväg det då men det gorde ni inte.
Visst jag bryr jag mig inte så mycket att ni ligger efter med ut skickningen men ni borde informera bättre om det.
Jag trodde att jag skulle få sakerna förra veckan men så blev det inte. Istället sitter jag en vecka senare och hoppas att sakerna ska skickas.

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk

modus operandi - Jag meddelar webansvarig.

dcfc - "Off topic", maila mig ordernummer.

Allmänt ber jag er alla att viga denna tråd till det den ämnats för, då dess syfte annars går förlorat. Jag har ingenting emot att hjälpa till i enskilda ärenden för de tillfällen detta anses lämpligt, men enskilda ärenden hanteras bäst via mail till i första hand Kundtjänst, och i andra hand mig. Tack!

Visa signatur

Permalänk

Jag har möblerat om lite i min liggande beställning, på borttagna varor så kommer dessa fortfarande med i orderbekräftelsen fast med antalet noll.

Det är lite svårt att få överblick över bekräftelsen när den innefattar många borttagna varor. Skulle inte posten kunnat tas bort helt istället så att bekräftelsen är lika med den orderinformation jag kan se på er hemsida?
Eller är det medvetet så det ska vara?

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk

Eric Josefsson - Poster vars antal är 0 skall inte finnas med i orderunderlag etc, det skall vi givetvis lösa. Tack för ditt inlägg, som tack mailar du mig med referens till ditt kundnummer så får du en fraktfri leverans till kommande ordertillfälle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den 25/8 beställde jag uppgradering av min dator utav sakerna jag beställde så fanns inte grafikkort och minne (Albatron 8800GTS & Corsair XMS2-5400 4-4-4-12 2x1024MB) i lager men det stog prel. 27/8 för grafikkortet och det står 29/8 för minnena men jag beställde ändå.

När jag sedan loggar in på "Ditt Konto" i måndags och kollar min order så står det att alla saker är leveransklara utom grafikkort och minne precis som väntat. Vid grafikkortet står det "Bekräftad, prel. 2007-08-27" och vid minnena står det "Bekräftad, prel. 2007-08-29" ser bra ut tänkte jag.

Men idag när jag loggar in och ser att grafikkortet inte står som leveransklart utan "Bekräftad, prel. 2007-09-10" blir jag irriterad. Det stod ju tidigare att det var bekräftat till idag hade det stått obekräftad eller bara prel. 2007-08-27 hade jag inte stört mig något på det eftersom jag inte blivit bekräftad att "få" det den 27/8.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

McZ - "Off topic", men av lite allmänintresse.. Det händer tyvärr ibland, dock sällan satt i relation till antalet varor vi levererar dagligen, att leveranser försenas. Ingenting är dock ristat i sten förrän varorna landat på vårt lager. Maila mig med referens till ordernummer och låt mig se hur detta kan leda till förbättringar i information. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
McZ - "Off topic", men av lite allmänintresse.. Det händer tyvärr ibland, dock sällan satt i relation till antalet varor vi levererar dagligen, att leveranser försenas. Ingenting är dock ristat i sten förrän varorna landat på vårt lager. Maila mig med referens till ordernummer och låt mig se hur detta kan leda till förbättringar i information. Tack!

Okej. missade kanske lite utav poängen, men det jag menar är att det inte borde stått att det är bekräftat förns det verkligen kan garanteras att jag kan få ett av grafikkorten som kommer med den leveransen. Men det kan ju alltid hända något och jag skulle förstå om en bekräftad vara blir uppskjuten några dagar, men nu har den blivit uppskjuten nästan 2 veckor vilket jag tycker är mycket för en "bekräftad" vara.

Med andra ord, det är sånna "smådetaljer" jag irriterar mig på som avgör vilken datorbutik jag har som förstahandsval nästa gång.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
dcfc - "Off topic", maila mig ordernummer.

Du har ett mail nu.
Jag ser att det är fler som har samma problem som jag att dom har nu suttit i en vecka och väntat på att det ska skickas

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Ni skulle kunna lägga till "Obs! Ordern kan ta x antal dagar längre vid montering"
På er information om montering av cpu å kylare på moderkort.

Permalänk

KaLinKa - Bra idé, det skall jag föra vidare. Maila mig med ditt kundnummer och referens till denna tråd, tack!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vill kunna köpa Red Hat Enterprise Linux, och SUSE Enterprise Linux på Datorbutiken.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!