Permalänk
Medlem

När jag bodde i uddevalla hade jag nästan samma nummer som någon firma som sysslade med betongborrning eller nåt sånt liknande arbete... mycket störande, fast jag brukar bara vara trevlig när någon ringer fel. Det värsta jag vet är de som inte är trevliga när de ringer fel.

"Johannes"
"Öh, jag vill prata med X"
"Då har du nog ringt fel"
*klick*

Jag menar, är det så svårt att be om ursäkt? Det är ju inte direkt så att jag inte skulle förlåta dem

Permalänk
Medlem

Fick ca. 4-5 olika personer som ringde och ville ha tag i min yngre bror på min mobil.
Lackar tillslut och skäller ut ej tjej som ringer och säger att nu har ni fan ringt mig ca. 5-6 gånger och förklarade därpå snabbt hur det ligger till och klickade sen av...

5 minuter senare...

Ring Ring

Ja?

blablabla vi söker "min bror"

Gissa om jag snetände då.

Sökte på detta nummer och fann att det var ett företag som arbetade med marknadsundersökningar. Förstå också att de trots att jag sa att det var min yngre bror och detta nummer var fel försökte övertala mig att få tag i han ändå och vägrade lyssna till att detta inte var hans mobil utan min.

EDIT:

Kom på ett till tillfälle, kanske inte är helt OT men let's go.

Sitter och spelar wow och kommunicerar genom teamspeak med guildet, då en av dem säger brb telefon.

Han har då glömt att hans microfon är ljudaktiverad och vi får höra hans konversation med sin "polare" där han verkar göra något fuffens, handlade om några saker de skulle sälja.

Alla satt och skrattade som galningar medans vi hör han fortsätta "deala". Sen när han kommer tillbaka så påpekar vi att vi hört hela samtalet till han och han blev smått orolig vilket stärker mina tankar på att det hela verkade underligt.

Sen har man väll tidigare lyckats kalla sin mor kärring och liknande då man TROTT att man stängt av mobilen...

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte få så många felringningar, men felskickade sms får jag lite då och då. Jag ska tydligen vara någon Emma och det ä troligtvis hennes kille som skickar fel då det kan stå mycket konstiga saker i meddelandena. Det räcker nog med att säja att jag inte kan skriva vad som står i dem p.g.a. många under 18år här på furumet så förstår ni nog.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Sådär får man inte göra. Tänk vad ledsen killen måste ha blivit =/ Jag blir fan ledsen bara jag tänker på att få en så dålig dator i födelsedagspresent.

Ja visst var nog allt elakt av polaren..

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hm, har inte direkt fått några skojiga felringningar, men jag o polarna busringde förut till random-nummer och presenterade oss som försäljare från sidan "rubberduck.com" (gummianka.com), och började föreslå en massa erbjudande på gummiankor. Busiga vi var

Annars så var de några från STHLM som hade fått för sig att jag var någon "Izzie" (eller nåt sånt) och skickade kanske 3-4 SMS om dygnet (oavsett tid). Det var lite småjobbigt...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

För 5 år sedan så var den någon som ringde till mig mitt i natten:
Jag: Ja, det är Henrik.
Utlänning:Börjar snattra på något främmande språk (persiska?) samtidigt som man hör ett pipande i luren var 5 sekund för varje markering som går för honom.
Jag: Hello, do you speak english?
Utlänning:Börjar snattra upprört
Jag: Sprechen sie deutch?
Utlänning: Börjar halvskrika i luren
jag lägger på luren, blir ju dyrt för stackarn

1 timma senare ringer samma snubbe igen, lika upprörd, försöker prata engelska med honom och lägger sen på

Samma sak upprepar sig 2 gånger till dagen efter

Stackars snubbe, måste fått fel nummer. Blir dyrt att ringa fel från utlandet.

Permalänk
Medlem

Ingen felringning, men en halvt pinsam sak på jobbet hände i dag... Det ringde till oss, och jag var upptagen med annat. Lackade ur på att telefonen ringde hela tiden... så sjöng högt och irriterat för mig själv "riiing riiiing.. skynda dig att svara, vem kan det vara" innan jag klickade "Ok" på telefonen, men upptäckte att jag redan hade kommit emot knappen så tanten i andra änden av luren hörde min lilla sång... lät nog inte så professionellt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ingen felringning, men en halvt pinsam sak på jobbet hände i dag... Det ringde till oss, och jag var upptagen med annat. Lackade ur på att telefonen ringde hela tiden... så sjöng högt och irriterat för mig själv "riiing riiiing.. skynda dig att svara, vem kan det vara" innan jag klickade "Ok" på telefonen, men upptäckte att jag redan hade kommit emot knappen så tanten i andra änden av luren hörde min lilla sång... lät nog inte så professionellt.

Gjorde ett riktigt "LOL" när jag läste det där XD

Permalänk
Medlem

Inte felringning men felsms:ing
Fick ett sms från någon i norge för några dagar sedan, Dom hade fått en bebis och så skulle några gifta sig. Så jag skickade tillbaka ett grattis, men ni har nog fått fel nummer.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Jag har själv ringt fel... faktiskt.

*ring* *ring*

Tjej: *säger nåt jag inte uppfattar*
Jag: Hmm, vart har jag kommit?
Tjejen: Du har nog ringt fel.
Jag: Öh.... okej... hej då.
Tjejen: Hej då.

Lite smått förvirrad blev jag... hur visste hon att jag ringde fel?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag har själv ringt fel... faktiskt.

*ring* *ring*

Tjej: *säger nåt jag inte uppfattar*
Jag: Hmm, vart har jag kommit?
Tjejen: Du har nog ringt fel.
Jag: Öh.... okej... hej då.
Tjejen: Hej då.

Lite smått förvirrad blev jag... hur visste hon att jag ringde fel?

Du lät förvirrad och frågade vart du hade kommit, sen lät inte din röst bekant kanske?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag har själv ringt fel... faktiskt.

*ring* *ring*

Tjej: *säger nåt jag inte uppfattar*
Jag: Hmm, vart har jag kommit?
Tjejen: Du har nog ringt fel.
Jag: Öh.... okej... hej då.
Tjejen: Hej då.

Lite smått förvirrad blev jag... hur visste hon att jag ringde fel?

sluta ringa till mitt X o stöna i telefonen
hon tycker ju det är jobbigt så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När jag bodde hemma hände det titt som tätt att folk ringde och sökte min pappa. Eftersom att vi (tydligen) låter väldigt lika på telefon, samt att våra namn kan uppfattas rätt snarlika om man säger dem snabbt (Hannes/Janne), så har många gånger ramlat rakt in i samtal om allt möjligt innan jag hunnit förklara att de nog söker min far. Men det har nog alltid stannat där, jag har aldrig spelat med, och det har aldrig rört sig om något speciellt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ingen felringning, men en halvt pinsam sak på jobbet hände i dag... Det ringde till oss, och jag var upptagen med annat. Lackade ur på att telefonen ringde hela tiden... så sjöng högt och irriterat för mig själv "riiing riiiing.. skynda dig att svara, vem kan det vara" innan jag klickade "Ok" på telefonen, men upptäckte att jag redan hade kommit emot knappen så tanten i andra änden av luren hörde min lilla sång... lät nog inte så professionellt.

Det brukar jag sjunga typ jämnt när det ringer och jag inte hittar telefonen

Permalänk
Medlem

Om man har Comviq och inte tankar på kortet efter ett visst tag så säljer de nummret som ett nytt kontantkort (eller nåt)

Jag fick 3-4 samtal tidigare om några som ville köpa min lägenhet..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag kan behöva lite tips om nått vettigt att göra, jag skaffade nytt nummer för ett tag sen tele2comviq, och förra ägaren heter Patrik och jobbade med nån skola eller nått i rinkeby.

så det ringer föräldrar och lärare och grejer HEEEELA tiden..minst 3 samtal om dan.. blir alltid väckt 8.30 varje morgon av att dom ringer (jobbar natt)
trodde det skulle försvinna me tiden men jag har haft mitt nummer minst 2 månader nu.

senast i förrgår ringde det en tant som frågade om nån skol pryl klockan 07.20 på morgonen, trött och irriterad som man var

Hon : ja hej jag heter blabla bla , jag undrar om du har tid att komma ner till avdelningen nånting nånting.

Jag : Alltså nu får ni fan ta och ge er han har bytt sitt jävla nummer ring å terrorisera nån annan för i helvete.

*klick*

men det fortsätter ringa.. ska jag fortsätta vara otrevlig och få folk att sluta ringa eller tror ni tele2 kan göra nånting?

/matte

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Inte någon felringning, men kanske platsar ändå.

Kompis: Hallå!
Jag: Hej, det är Ilja.
...
[Mycket lång tystnad]
...
Kompis: Ville du nåt?
Jag: Bara nyfiken på hur länge det skulle dröja innan du sade nåt eller lade på.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Nåt som är en gammal klassiker men alltid lika kul är ju att ringa upp någon med två telefoner på två olika linjer, sen lägga telefonerna omvänt emot varandra

Permalänk
Medlem

Är själv en mästare på att få ta emot massa kompisars samtal, umgås i flera kompisgäng så att gå ut på en helkväll på stadens krogar för att sedan lana med några andra kompisar i en omgång dota innan man somnar var inte ovanligt förr i tiden. Dock hade ju lanarpolarna, vilka ofta var nykterister av någon skum anledning, en tendens att gå på energidryck och därmed sova bra mycket längre än mig trots att man var bakis.

Oräknerliga gånger har man väckts av att nån polares telefon, vilken självklart ligger strategiskt placerad bakom femhundrafyrtiotolv saker under en stor metallkon som förstärker ljudet eller dylikt, ringer och det är deras föräldrar som undrar om det kommer hem till middag eller ej. Att då svara "Nån människas telefon som jag hittade här på golvet" med riktigt nyvaken bakisröst är tydligen inte så populärt eftersom personen i andra ändan alltid blir otroligt orolig >.<

Ännu roligare blir det om man har med sig någon tjejpolare som kan svara lite sådär lagom skumt med "Alltså vem fan är det här bredvid mig egentligen" också med nyvaken bakisröst, vet inte hur många föräldrar bästisen fått att gå i taket med den^^

Så: Svara i nykteristkompisars mobiler med bakisröst när deras familjer ringer = roligt ^^

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Nåt som är en gammal klassiker men alltid lika kul är ju att ringa upp någon med två telefoner på två olika linjer, sen lägga telefonerna omvänt emot varandra

Hehe, gjorde samma sak (fast på datorn - VOIP) med två pizzerior.. Så slänge man in ord ibland

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Hatar folk som ringer fel....

Var en idiot som ringde _FEL_ 5-6ggr och självklart så var det hem till mig...
Blev riktigt lack och sa att det fick vara nog, samma sak har hände när jag satt i bilen på g hem ifrån landstället så ringer någon 3-4ggr...
Händer inte nu för tiden och de gamla incedenterna kan man bara garva åt.

Permalänk
Medlem

Brukar inte få felringningar, men jag och min far har liknande röst vilket jag brukar ha lite kul med. För ett tag sen ringde en snubbe, vän till familjen och som jobbar åt ett bemanningsföretag, som brukar vilja att pappa kommer och jobbar åt dem.

ring ring
Jag: Jaaa *vårat efternamn*
Snubbe: Tja! Kan du komma och jobba i sthlm nästa vecka?
Jag: Jaaa, får jag 1000kr/tim?
Snubbe: Ne, det är lite väl mycket.
Jag: Nehe, då kan du få prata med pappa han kanske vill ha lite mindre. PAAAPAAA DU HAR TELEFON!!

Permalänk
Medlem

Jodå, felringningar har man haft sin beskärda del av. För några år sen så ringde det väldigt många och ville lämna in sin radio på reparation till exempel. Det visade sig att nåt radioföretag hade fått fel nummer i telefonkatalogen, vårt nummer.

Sen ringde det ganska ofta en senil gammal dam och klagade på att hon var så ensam och att ingen någonsin kommer hem till henne. Det var lite jobbigt.

En annan gång ringde det en man från Sundsvall och vrålade: "Jag ska slå ihjäl dig din jävel!". Vad svarar man på det? "Jaha, tack då!"

En kul grej som brukade hända på BBS-tiden var att familjemedlemmar till BBS-ägaren svarade i telefonen när man ringde. Detta hördes så klart i modemet. En gång svarade en kvinna med sitt namn, för att så fort hon kände igen modemsignalerna lacka ur fullständigt på han som förmodligen ockuperade telefonlinjen jämnt och ständigt. Mycket lustigt

Den fulaste felringningen hände dock en kompis när han skulle ringa till mig. Han slog numret som vanligt och när han kom fram så svarade en kvinna:

- Ja det är Johanna.
- öhm... Hej, är David (mitt namn) där?
- Nej, han är ute just nu. Du kan ringa lite senare.
- Okej, tack då

Senare gör han ett nytt försök. Denna gången svarar jag.

- Hej det är David
- Hej. Vem är Johanna?
- ... va?
- Hon svarade i din telefon??
- Vad yrar du om?

(med reservation för att dialogen är något förenklad )

Det visade sig att han hade slagit en siffra fel i telefonnumret första gången och således hamnat hos en annan David som inte bara bodde i samma stad, utan till och med i exakt samma område. What are the odds?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Jodå, felringningar har man haft sin beskärda del av. För några år sen så ringde det väldigt många och ville lämna in sin radio på reparation till exempel. Det visade sig att nåt radioföretag hade fått fel nummer i telefonkatalogen, vårt nummer.

Sen ringde det ganska ofta en senil gammal dam och klagade på att hon var så ensam och att ingen någonsin kommer hem till henne. Det var lite jobbigt.

En annan gång ringde det en man från Sundsvall och vrålade: "Jag ska slå ihjäl dig din jävel!". Vad svarar man på det? "Jaha, tack då!"

Den fulaste felringningen hände dock en kompis när han skulle ringa till mig. Han slog numret som vanligt och när han kom fram så svarade en kvinna:

- Ja det är Johanna.
- öhm... Hej, är David (mitt namn) där?
- Nej, han är ute just nu. Du kan ringa lite senare.
- Okej, tack då

Senare gör han ett nytt försök. Denna gången svarar jag.

- Hej det är David
- Hej. Vem är Johanna?
- ... va?
- Hon svarade i din telefon??
- Vad yrar du om?

(med reservation för att dialogen är något förenklad )

Det visade sig att han hade slagit en siffra fel i telefonnumret första gången och således hamnat hos en annan David som inte bara bodde i samma stad, utan till och med i exakt samma område. What are the odds?

Vad spännande det hade blivit om den andra killen hade varit innne när det ringde

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Hade en misstänkt felringning en gång det var någon som presenterade sig som johanna. Det blir lite OT men jag bjuder på den..

Hon: Hej Johan! (kan vi säga att jag heter) Jag heter Johanna.
Jag: Hej Johanna, vad kan jag hjälpa dig med då?
Hon: Är allt bra med dig?
Jag: Jo tack bara fint...
Hon: Jag hoppas jag inte stör, tittar du på tv kanske?
Jag: Nä det är lugnt... (vem fan är det som ringt? Känner jag henne?, brukar glömma namn snabbt snabbt nämligen så jag vill inte vara otrevlig)
Hon: Jag gillar Tv4 bäst..vilken kanal gillar du?
Jag: Tja det är lite blandat, slötittar på det mesta..(vad fan är detta?)
Hon: Du tittar på tv nu? Är du hemma i Kalmar?
Jag: Ja.....
Hon: Vad bra, jag skickar blanketten om TV-innehav till dig idag då.
Jag: Huh?
Hon: Ja, jag ringer nämligen från Radiotjänst i Kiruna.
Jag: mmmmmm gör du det.. (fan, helvetes, jävla skit!!!)
Hon: Hej så länge!
Jag: Hej........
Hon: *fnitter*

Hon lät så jävla käck o glad tösen.

Doh!

Sa upp tv-licensen efter en vecka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Hade en misstänkt felringning en gång det var någon som presenterade sig som johanna. Det blir lite OT men jag bjuder på den..

Hon: Hej Johan! (kan vi säga att jag heter) Jag heter Johanna.
Jag: Hej Johanna, vad kan jag hjälpa dig med då?
Hon: Är allt bra med dig?
Jag: Jo tack bara fint...
Hon: Jag hoppas jag inte stör, tittar du på tv kanske?
Jag: Nä det är lugnt... (vem fan är det som ringt? Känner jag henne?, brukar glömma namn snabbt snabbt nämligen så jag vill inte vara otrevlig)
Hon: Jag gillar Tv4 bäst..vilken kanal gillar du?
Jag: Tja det är lite blandat, slötittar på det mesta..(vad fan är detta?)
Hon: Du tittar på tv nu? Är du hemma i Kalmar?
Jag: Ja.....
Hon: Vad bra, jag skickar blanketten om TV-innehav till dig idag då.
Jag: Huh?
Hon: Ja, jag ringer nämligen från Radiotjänst i Kiruna.
Jag: mmmmmm gör du det.. (fan, helvetes, jävla skit!!!)
Hon: Hej så länge!
Jag: Hej........
Hon: *fnitter*

Hon lät så jävla käck o glad tösen.

Doh!

Sa upp tv-licensen efter en vecka..

Hahaha, helt underbart!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

det enda jag kan komma att tänka på är när jag för ett tag sedan skulle ringa till farsan och slog numret lite från huvudet bara, och det vart såklart någon siffra fel.

Var någon yngre tjej och sa liksom bara att det var fel nummer o la på. Det lite lustiga var att hon lyckades ringa tillbaks till min mobil, samt att jag lyckades slå samma felaktiga nummer igen, så sista gången la hon på så fort som jag presenterade mej.

Trodde väl jag var nåt psykfall som förföljde henne

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem

Värst vad många som ringer fel verkar heta Johanna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Värst vad många som ringer fel verkar heta Johanna.

jag ser en oroväckande trend. kanske dags för en undersökning
"Sveriges vanligaste felringare - Johanna"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Hade en misstänkt felringning en gång...

Haha, dem är ju bara för sköna! Åkte på samma skit själv strax efter jag flyttat. Skrattade bara åt det och grattade tjejen som ringde.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.