Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera ens :S Hämtade mitt CE idag, men när jag ska installera kommer det upp nån securom errorskit. Någon som vet vad som kan orsaka det här?

Permalänk
Medlem

Jag körde igenom demon, men känslan som kom ingame var att: "blir det aldrig ljust?" och: "eh, är inte banan slut snart så jag kan lägga ner"

Jag tyckte spelet var ett bland de sämsta jag spelat, stelt och tråkiga miljöer, nästan i klass med HL1 eller nått. Det blir väll inte bättre när man kommit lite längre?

Gubbarna hade inte direkt dålig melee range attack heller, svingar över hela rummet eller nått...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag körde igenom demon, men känslan som kom ingame var att: "blir det aldrig ljust?" och: "eh, är inte banan slut snart så jag kan lägga ner"

Jag tyckte spelet var ett bland de sämsta jag spelat, stelt och tråkiga miljöer, nästan i klass med HL1 eller nått. Det blir väll inte bättre när man kommit lite längre?

Gubbarna hade inte direkt dålig melee range attack heller, svingar över hela rummet eller nått...

Så himla mörk är det ju inte :S
Där ser man, jag tycker det är ett av de bästa spelen. Det är verkligen en grym adrenalin pumpande känsla i spelet också. Jag hoppas det kommer nån slags multiplayer i framtiden.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Jag kan inte installera ens :S Hämtade mitt CE idag, men när jag ska installera kommer det upp nån securom errorskit. Någon som vet vad som kan orsaka det här?

Securom bestämmer vilka program du får och inte få köra och du kör tydligen nått securom anser att du inte får köra.

Du får kolla vad errormedelandet betyder, brukar finnas en link att klicka på, så står det hur du gör dig av med mjukvara ett företag bestämt åt dig att du inte ska använda

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

fick man pengar inatt så nu tankar man genom steam, mitt xbox fick ring of death så jag får köra på laptopen hoppas den klarar av det hyfsat iaf

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Måste man ha internet för att köra demot? Kan man rega på en annan dator och flytta det till en dator utan internet?

Nån som vet?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Citat:

Nån som vet?

Du behöver inte aktivera demot över internet. Om jag inte minns helt fel dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som vet?

Nej, demot behövs inte aktiveras på nåt sätt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tack, om jag blir kär i det och det mot förmodan funkar på min dator, kan man då göra som jag förslog?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Nej, demot behövs inte aktiveras på nåt sätt.

Dubbelbekräftar det, det enda som behövs är setupfilen.

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske, men hur aktiverar jag kantutjämning i spelet? Har tvingat kantutjämning i NVIDIA kontrollpanelen men det vill inte funka. Nån som kan hjälpa ?

Permalänk
Medlem

Hur fan får man VSYNC att förbli av?? Det spelar ingen roll hur många gånger jag ändrar det, varje gång jag startat upp spelet så är det på igen..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Lite OT kanske, men hur aktiverar jag kantutjämning i spelet? Har tvingat kantutjämning i NVIDIA kontrollpanelen men det vill inte funka. Nån som kan hjälpa ?

AA lirar inte tillsammans med DX10-läget tror jag. Kan inte testa själv.

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk
Medlem

AA finns inte i detta spel, har tagits upp hur många gånger som helst i tråden.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

EN fråga bara... Vafaan menas med "global lightning"??? Ser ingen skillnad på on eller off...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Om ni sitter med ett 8800-kort så kan ni använda nHancer för att haxxa till kantutjämning.

-tanka programmet @ http://www.nhancer.com/
-skapa en ny spelprofil, välj sedan profilen i listan och lägg till exefilen i listan nedanför
-välj multisampling som antialiasing-typ
-under fliken compatibility välj 00000045: Rainbow Six Vegas i första rull-listan

samma grej kan man även köra med MOH Airborne-demot, som använder samma motor. samma grej där, bara att man (även) lägger till moh-exe'n i listan med.

http://static.pici.se/pictures/uyDXpGODI.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ska man inte döpa på Bioshock.exe till R6Vegas_Game.exe också? Eller det behövs inte med det programmet?

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Entusiast

Precis klarat av bioshock å måste säga ett det är ett sjukt bra spel för alla er som fortfarande tvekar. Miljöerna, storyn, fiende AI osv var klockrena.

Även med securom å allt som följde med så ångrar jag inte en sekund att jag skaffade Bioshock.

Körde på medium dock, ville börja me hard men det får vänta tills nästa genomgång

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Ska man inte döpa på Bioshock.exe till R6Vegas_Game.exe också? Eller det behövs inte med det programmet?

näe behövs inte, iom att du lägger till bioshock.exe i listan där.

Firkraag
Klarade det precis här med Tänkte ta och lira igenom det en gång till, och denhär gången endast vara 'ond', samt ska se om man kan klara spelet utan att avfyra ett enda skott!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Hur brukar ni göra för att döda big dadysarna?

jag brukar stunna dom för att sedan köra några el-pangare med shotgunnen och blanda med lite eld;D .. hur brukar ni göra?

Dold text
Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn

jag brukar stunna dom för att sedan köra några el-pangare med shotgunnen och blanda med lite eld;D .. hur brukar ni göra?

Dold text

I början gick det klumpigt kommer inte 100% ihåg hur men mest shotgun+electric powern :). Sen fick man Crossbow, crossbow med explosiv ammo dödar en big daddy på 4 skott. Först hive för att skicka lite bin på han, sen ett hologram för att hålla honom upptagen, sen 4 explosiva crossbow skott.

Dold text

@ Kataana: Ska köra igenom spelet på hard nästa helg, och även jag testa å vara "Ond" denna gången

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vadå. kan man vara ond O...o

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Sötast

Dom små flickorna som skyddas av big daddy kan antingen "användas" eller räddas.... Ond/God antar jag

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag brukar döda big-daddygubbarna med

trap-pilen till armbågen. Sätter ut 3-4 st i förväg, sen skjuter ett skott på honom så han börjar springa mot mig.. FZZZZZZZZZZZT så faller han fint i sin tackling och glider fram och lägger sig död framför ens fötter

Dold text

Ifall ni redan klarat spelet så kan ni även läsa denna fortsättning på förra spoilern

armbåge-trap-grejen funkar även jävligt bra på slutbossen. sätt ut massa såna kors å tvärs framför hans stora maskin så tar han skada lagom snabbt när han kutar in i dom kan dock bero på att jag hade ett par crossbow-uppgraderingar

Dold text
Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Någon som klarat som kan säga hur långt jag har kommit när jag kommit till Tea Garden?

Permalänk
Medlem

Verkar vara utmärkt optimerat, flöt hur bra som helst med DX10 och högsta inställningarna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz

RB6:V använder samma motor som bioshock, så de har samma problem.

Permalänk
Medlem

lirar igenom spelet igen nu, ser/hör detaljer nu som man inte tänkte på tidigare. tex sånadär bandspelare med röstmeddelanden som ligger lite här å var innehåller lite kul ibland

tex ett på medical pavalion eller vad stället heter, där nån doktor gör experiment på Fontaine himself, så får man efter lite snack höra hur han går berserk och slaktar allt.. eller nått.. låter farligt iaf

Dold text

edit: btw, nån annan som tyckte att förpackningen var jävligt härlig den med? inte sådär blank å tråkig som vanliga dvdfodral, utan mer matt och med ett fräsigt "3d-tryck" på... och glöm för bövelen inte de avrundade hörnen!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn

Jag brukar använda armor piercing bullets på dom, brukar gå rätt fort att få ner dom på knäna då

Dold text
Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
lirar igenom spelet igen nu, ser/hör detaljer nu som man inte tänkte på tidigare. tex sånadär bandspelare med röstmeddelanden som ligger lite här å var innehåller lite kul ibland

tex ett på medical pavalion eller vad stället heter, där nån doktor gör experiment på Fontaine himself, så får man efter lite snack höra hur han går berserk och slaktar allt.. eller nått.. låter farligt iaf

Dold text

edit: btw, nån annan som tyckte att förpackningen var jävligt härlig den med? inte sådär blank å tråkig som vanliga dvdfodral, utan mer matt och med ett fräsigt "3d-tryck" på... och glöm för bövelen inte de avrundade hörnen!

Är du säkert att det verkligen var han,

mot slutet säger han ju över radion att han ångrar att han aldrig splicade upp sig tidigare

Dold text

Ett råd till alla som inte har kört spelet än, spela inte på någon annan svårighetsgrad än hard, spelet är inte nog svårt på hard, vill inte ens tänka mig hur lätt det måste vara på medium och easy