Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Högtalare + Headset med ljudkort

Permalänk
Medlem

Högtalare + Headset med ljudkort

Hejsan!

Jag har tänkt köpa högtalare till min dator. Just nu så har jag ett Plantronics headset med inbyggt ljudkort som kopplas in genom USB-uttaget.

Högtalarna tänkte jag koppla in i mitt integrerade ljudkort. Men då måste jag ju ändra enhet för uppspelning av ljud varje gång jag vill använda högtalarna.

Så jag undrar om det är möjligt att på något sätt binda ett program som spelar upp musik till mitt integrerade ljudkort men samtidigt ha det så att allt annat som spelas upp utanför detta program spelas upp genom ljudkortet i headset, och på så vis hörs i headsettet och inte i högtalarna.

Så att jag slipper ändra enhet varje gång jag vill använda högtalarna, för jag hade ändå bara tänkt ha dom till uppspelning av musik.

Någon som vet om det finns ett sådant program? Vad heter det? Eller det kanske går att lösa på nåt annat sätt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Om du hittar något som omvandlar usb till rca så kan du använda 23-265 på Biltema

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Skulle det verkligen fungera?

Jag menar anledningen till att headsetet kopplas genom USB-uttaget är ju för att det inbyggda ljudkortet ska funka.

Permalänk
Medlem

Oj, jag läste visst lite slarvigt, då vet jag inte om det funkar

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

I Winamp kan du ställa in vart ljudet skall komma om du har flera ljudkort. Kan även fungera med andra program..

Option - Preferences - Plugins - Output

Dubbelklicka på "DirectSound output". Där kan du ändra.

Permalänk
Medlem