Citat:
Ursprungligen inskrivet av DekiS
har läst en MASSA som rekomenderar Zepto datorerna ...
nu undrar jag vilka som ÄGER en sådan här på forumet ...
vore intressant att höra lite hur ni upplever den ... prestanda mässigt , känns den plastig osv osv ?
vore skoj att få höra lite...
men kan ju säga att man får ENORMT med prestanda för pengarna va ?
Har sedan en dryg månad en 6324W, den vita varianten av 6224W. Prestandamässigt är det grym. Har varit en del skrivet om temperaturen vid spel, men det är inget som jag märkt.
Tangentbordet har visst också gnällts på, och jag kan väl förstå det i viss mån - ibland missar det en bokstav. Personligen tror jag det beror på att mina fingrar inte är kalibrerade för det nya tangentbordet. Värre är den nollan som ibland dyker upp utan att jag varit i närheten av tangenten, eller ens tangentbordet. Händer mycket sällan.
Vad gäller höljet är det inte av den största elegansen, något jag trodde när jag såg produktbilderna. Så går det när man inte har chans att klämma på prylarna innan. Utsidan är stingent, med skärmen uppe lite mindre finessfull. I jämförelse med vissa VAIO:s och Macar här på skolan känns den nästan ful nära inpå. Plottrigt intyck, kan ha att göra med mina höga förväntningar.
Det jag tycker är tråkigast är skärmen. Inte särskillt ljusstark, lagom kontrastrik. Fungerar dock mycket bra i starkt dagsljus. Därtill tycker jag mig ha mätt att det är möjligt att smälla in en 15" i locket, istället tas lite för mycket plats upp av högtalare och någon slags 80-talsdesignat rutmönster, charmigt på sitt sätt. Lite för mycket widescreen för min smak. Att skärmen är matt har mycket med vad jag skrev tidigare - fulheten.
Hur som helst fungerar skärmen mycket bra, och mycket av de visuella intrycken tyder mest på avundsjuka på ovan nämnda modeller. Många säger spontant att de tycker den är mycket stilig och det håller jag i princip med om.
Mekaniskt, tekniskt och prestandamässigt är den ju grym för priset och håller generellt bra kvalitet. Skönheten sitter på insidan i min burk.
Det här skriver jag mest för att ge en annan bild än "jag har just öppnat paketet från posten och OJ vad snygg och bra den är!"-poster. Självklart blir man begeistrad av en ny dator, men för att se nyktert på saker och ting krävs kanske ett visst tålamod. Därför är det bra med din förfrågan.
Nu blev det kanske mest negativ0a saker, det är inte ritkigt meningen. Men nästa gång vill jag gärna se och känna när jag köper nytt. Fråga om du undrar övernågot speciellt.
/G.