Stänga av integrerat grafikort

Permalänk

Stänga av integrerat grafikort

Har precis fått hem mitt nya 8800gt och vill självklart använda detta nu. Men när jag stoppat in det och startar datorn så är det bara svart. Vad jag tror är anledningen är den att jag har ett integrerat grafikkort också. Som jag måste stänga av. Har letat i bios men hittar inget. Har valt pci-express som första val men det hjälpa inte. Kan ngn hjälpa mig? Vill testa nya kortet

Moderkortet jag har är ett abit ip-95

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd

står inget i din manual?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Inget alls, har kollat igenom den flera gånger nu

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort?

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk

abit ip-95

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

ge mig 2 sec, ska kolla upp det:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade din manual på nätet och det stod verkligen ingenting där. Helt värdelös manual.

Säker, säker på att ingenting står i BIOS?? Det enda andra alternativet är ju en hårdvaruswitch på själva moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hårdvaruswitch låter inte speciellt tråligt idag:/

Visa signatur

Permalänk

Ända jag hittar i bios är vilket som ska prioteras först. Och där finns pci, pci express och vga. Valde pci express men det gjorde ingen skillnad. Tycker dock att det är konstigt att jag ska måste stänga av det då jag inte behövt det innan med mitt 6800 eller 7600 :S

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chjp
Hårdvaruswitch låter inte speciellt tråligt idag:/

Klart det inte är troligt idag, men någonstans måste det stängas av och på...

Permalänk
Medlem

Hur kraftigt är ditt nättag?
Pci står först i mitt bios & funkar ändå. Så tror inte det är det.

Visa signatur

Permalänk

400watt, grafikkortet kör iaf igång.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Så, om du stoppar in ditt gamla kort så funkar det?

Då är det ju inte moderkortet som bråkar utan att du har ett defekt kort eller för klent Nätagg.

Permalänk
Medlem

Har du lcd eller crt skärm? har varit med om grafikkort som inte orkat dra igång crt-skärmar om man använder dvi- vga adapter.

Alternativt, dra ut allt utom hårddisken & grafikkort,cpu-fläkt så inget annat drar ström. Se om bilden kommer då.

Visa signatur

Permalänk

Mitt gamla kort slutade att fungera, därför köpte jag nytt nu. Körde senast i helgen med ett annat kort jag lånade av en polare och det fungerade bra. Tycker att 400watt borde räcka till grafikkortet? Det ska väl inte dra så mycket läste jag.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

400watt är minimum har jag för mig för det grafikkortet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

rensat drivrutiner innan montering?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Nä det har jag iof inte, men borde väl inte göra så att det inte blir ngn bild? Ska testa lite snabbt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Prova med att reseta bios.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chjp
Prova med att reseta bios.

Plocka batteriet? Eller köra grundinställningarna?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Haka inte upp dig på 400W. Vad agget kan prestera är oftast helt annorlunda, särskilt med billigare märken.

Drivrutiner i Windows ska ju inte påverka något som händer innan windows laddas.

I manualen fanns det instruktioner om hur man nollställer bios, pröva det. Pröva även tipset om att koppla ut allt utom cpu och grafiken. Du har väl kopplat in strömsladden till grafikkortet...?

Permalänk

Testade med drivrutinerna, fungerade inte. Koppla ut allt? Får testa med det. Nätagget jag har är detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=308900

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Bör funka med det nätagget. Prove med plocka ur batteriet. finns en hårdvaru resetning på ditt kort med. En liten 3pinnars kontakts som du bygglar. Står i manualen hur man gör. Läste det innan på ditt kort.
Men börja med batteriet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kan du se hur ett Chieftec 650W presterar:
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=134

"At 184 watts, it died. Seems a long way from 650 watts, doesn't it"

Du svarade inte på frågan om du har kopplat in PCIE strömsladden till kortet!

Permalänk

Testade med att koppla ut allt annat, fungerade inte. Tänkte på det. Ska jag köra med medföljande strömsladd till grafikkortet ist för det som är orginal på nätagget? Ska testa reseta nu.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag har ett chieftec 500w & har klockat min cpu ordentligt, 5st hårddiskar
& ett 7800gt extreme,cd-rom. ja massa lull lull. 3st extra fläktar & har inga som helst problem med att strömmen inte räcker till.

Visa signatur

Permalänk

vad finns det mer som kan vara fel? det ända jag kommer på är att det tjaffsar med det integrerade kortet. men det är konstigt då inget annat grafikkort har gjord det :S

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

lcd eller crt-skärm?

Visa signatur

Permalänk

lcd

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Hmm, väldigt konstigt. Antingen tar du hem kortet till din kompis, testar det där, eller lånar ett annat nätagg. Funkar det hos din kompis så är det troligt ändå att ditt nätagg inte orkar med:S

Visa signatur