Ultimate 64-bits med studentrabatt?

Permalänk
Medlem

Ultimate 64-bits med studentrabatt?

Hej,

Har tänkt beställa Vista ultimate genom Mecenat/studentkortet.

Enda problemet är att det står att det är 32-bits version. Har försökt finna ett rakt svar om man får med eller kan uppgradera till 64-bits versionen när man väl har studentlicensen. Är det någon som har gjort detta eller som vet att det går att göra?

Har verkligen försökt hitta ett svar på detta men det var mycket svårare än vad jag trodde.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Hmm prova att kontakta microsoft, eller maila mecenat och fråga om du kan få 64 bitars utgåvan istället.

MVH Wakkie

Permalänk
Medlem

Skrev ett mail till Mecenat men har inte fått svar ännu.

Tänkte mer se om det var någon här inne som gjort det jag ville göra. Dvs få tag på en 64-bits med studentrabatten.

Permalänk

Har ni testat att maila Inmeta (studentlicens@inmeta.se)?
Det är de som säljer licenserna.
Jag mailade själv till dem strax efter att de började sälja Office 2007 och fick svar inom någon timme en lördag kväll...

Permalänk
Medlem

Tack det var det jag gjorde och nu har jag fått svar!

Ok, om detta är intressant för någon annan så kan ni se svaret nedan. Beställer man Business så kan man sedan få tag på 64-bits men inte om man beställer ultimate... tråkigt.

Nu måste jag bara bestämma mig vad som är roligast att ha ultimate eller 64-bits.

Iaf här är svaret jag fick av Inmeta:

" I dagsläget finns endast 32-bit inom volymlicensprogrammen (dessa licenser lyder under ett Select Academic Agreement). Enda fallet då 64-bit medföljer är om man köper en s.k. retail, d.v.s. en kartong i butik.

Dock funkar det med våra Vista Business om man köper en svensk version. Då kan man beställa 64-bit från denna sida: http://www.microsoft.com/windowsvista/1053/ordermedia/sv-se/d...

Tanken var att samtliga skulle kunna beställa därifrån, men det blev interna diskussioner hos Microsoft som stoppade det hela och nu är det alltså bara den svenska Business som funkar (än så länge). Jag har inte fått några klara besked från Microsoft hur det kommer bli med övriga versioner i framtiden."

Tack för all hjälp!