Permalänk
Avstängd

Jag tror jag kommit på det ultimata kyl systemet...man tar ett kylskåp som man skär ett hål i dörren på för start knapparna och diskett m.m sedan så har man datorn i kylen? skulle inte de funka? kanske blir lite blött...men de e juh en rolig ide...

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

HEHE...men fans det inte såna där självkylande kylboxar som
går på 12V hos Clarre ? .. bygg in datorn i en så

Visa signatur

oooh yeah that's the spot !!!

Permalänk

Gör en sweclockare,
Idén om kyl/frys boxar är gammal, riktigt gammal

Permalänk
Medlem

Jag ska bygga kylsystem i projektarbetet Kopmressorkyl..
om inte annat så lär jag ju mej tillräckligt för att bygga ett kylsystem för datorn sen..

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kârhü
HEHE...men fans det inte såna där självkylande kylboxar som
går på 12V hos Clarre ? .. bygg in datorn i en så

Ursäkta, vad är en "självkylande kylbax" för något? Låter som en evighetsmaskin för mig...

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

För att göra en unik case så kanske man skulle gå ifrån den där fykantiga lådan. såg en som hadde byggt in en dator i ett chassi till en radiostyrd bil det var jävligt snyggt. själv har jag lekt lite med tanken på att ta en gammal jordglob och bygga in den i och gömma kontakter o dyl så gott det går. problemet skulle då bli cd spelaren den kunde man kanske ta en tunn till en bärbar och bygga in i sockeln eller ngt. nåväl skall nog gå ner till myrorna och se om jag kan få tag på en begagnad jordglob

Visa signatur

allt går fel, om inte förr så senare

Permalänk
Medlem

satt och funderade idag: om man har två 230VAC-fläktar och vill styra dem:

Helt genetaliskt! (öööh...)

Svart = Fas
Blå = Nolla
Brn = Vanlig sladd
M1 & M2 = Fläktarna
Grön mojäng = 2polig, 3-läges strömställare (t.ex. till-från-till)

Nu kan man välja halv fart, av, full fart!

*digga*

/$tiff

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff

Ursäkta, vad är en "självkylande kylbax" för något? Låter som en evighetsmaskin för mig...

Ok , jag medger att det där var slarvigt skrivet av mig
Jag menade en Kylbox som drivs med 12V och fungerar
ungefär likadant som ett kylskåp... Alltså håller den sig själv
kyld utan några yttre hjälpmedel , som tex. is.
(förutom el då, duh) Hoppas att det blev lite klarare nu;)

Visa signatur

oooh yeah that's the spot !!!

Permalänk
Medlem

Funkar inte alls som ett kylskåp/frys för den boxen använder en peltier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kârhü

Ok , jag medger att det där var slarvigt skrivet av mig
Jag menade en Kylbox som drivs med 12V och fungerar
ungefär likadant som ett kylskåp... Alltså håller den sig själv
kyld utan några yttre hjälpmedel , som tex. is.
(förutom el då, duh) Hoppas att det blev lite klarare nu;)

Jasså
Bara det att jag anser el vara ett "yttre hjälpmedel".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har byggt en glowpad...... jag har 3st röda lysdioder men den lyser inte så bra man ser det "nästan" bara om man lutar sig ner och tittar rakt in i glowpaden...... blir det bättre om jag använder blåa högintensitets *vette fan hur det stavas* lysdioder ??

Permalänk
Medlem

Jag har ett projekt/idé. Kommer med bilder/info senare.

Permalänk
Medlem

viktigt... mycket viktigt att du säger det Heimer, mYcKET viktigt delux plus plus...... nästan lika viktigt som detta inlägg

Visa signatur

[size="1"]För fri sprit och bredare trottoarer.[/size]

amd tb 1,40@1,52 Ghz (11x138) | asus a7v266 | asus Gf2 Gts 220/458 | 256mb pc2100

Permalänk
Medlem

Ehhh, sak samma. Ville släppa ut det bara.

Permalänk
Medlem

vent.

Tänkte bygga ett chassi av ett vetlilationsrör. Sen är det bara att sätta en 120 fläckt. kan bli lite svårt att få platts med moderkortet, men men.. en liten ide bara.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Ser fram emot bilder, Odin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeimeR
Ser fram emot bilder, Odin.

Kommer nog inte att göra det, ska göra ett trä chassi först men vem vet, kanske gör det.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Kom på något jävligt snyggt. Man tar och gör egna 5.25 platser i plexi. Först skär man ut dom i rätt storlek osv etc etc. Sen så sprayar man i önskad färg, på BAKSIDAN. Då får de en blänkande yta. Har gjort så på min front på datorn. Snyggt blev det.

www.themis.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Themis
Kom på något jävligt snyggt. Man tar och gör egna 5.25 platser i plexi. Först skär man ut dom i rätt storlek osv etc etc. Sen så sprayar man i önskad färg, på BAKSIDAN. Då får de en blänkande yta. Har gjort så på min front på datorn. Snyggt blev det.

www.themis.tk

var e bilderna på din hemsida då? låter najjsigt annars...!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Themis

www.themis.tk

jag undrar oxo vart bilderna e på din sida ? ?

Visa signatur

Would you like some cheese to that whinne ;)

Permalänk
Medlem

Idé

vet inte om denna idén är så ny men berättar ändå.
Man tar ett UV lyse typ uv eller uv lampa för ca 200.. ska va ganska bra kvalite annars blir den för varm .. sen köper du även lite självlysnade UV färg[ca 30] som lyser skönt när den har en uv lampa i närheten [du vet sån stämpel färg man får på discon] sen är det det bara att sätta igång och måla typ fläktblad inne i chassit osv blir riktigt bra när du har ett UV lyssrör gömt inne i chassit. nån som har nån annan fräch idé ?

en fråga me: hur i H*lvet* får man själva hålen i chassin nån som vet nåt bra sätt .. pajade ett chassi för jag hade för brottom vill inte göra de me de nya nu så hur gör ni ? tips ?

Visa signatur

jag lever mitt liv på mitt sätt. komm inte och försök styr det som du vill att jag ska leva.

Permalänk
Medlem

^^ dremel, hålsåg eller sticksåg.....

Visa signatur

[size="1"]För fri sprit och bredare trottoarer.[/size]

amd tb 1,40@1,52 Ghz (11x138) | asus a7v266 | asus Gf2 Gts 220/458 | 256mb pc2100

Permalänk
Medlem

Re: Idé

Citat:

en fråga me: hur i H*lvet* får man själva hålen i chassin nån som vet nåt bra sätt .. pajade ett chassi för jag hade för brottom vill inte göra de me de nya nu så hur gör ni ? tips ?

hålsåg modell mindre och istället flera små hål

Visa signatur

Permalänk

UV Färg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke404
Man tar ett UV lyse typ uv eller uv lampa för ca 200.. ska va ganska bra kvalite annars blir den för varm .. sen köper du även lite självlysnade UV färg[ca 30] som lyser skönt när den har en uv lampa i närheten [du vet sån stämpel färg man får på discon] sen är det det bara att sätta igång och måla typ fläktblad inne i chassit osv blir riktigt bra när du har ett UV lyssrör gömt inne i chassit. nån som har nån annan fräch idé ?

Jo låter jävligt nice
Men vart kan man köpa UV färg, vet att man på ELFA kan köpa UV ljus, men färgen, vart köper man färgen.

Visa signatur

Drick en kopp kaffe, pissa två.....

Permalänk
Medlem

Jag hittade mitt på bauehouse [byggvarukedja]. Fanns några olika färger med. Men vet även att det finns som typ nagellack för tjejer om du vågar gå in och kolla sminket nånstans hehe.
Även Uv röret hittade jag på bauehouse

Visa signatur

jag lever mitt liv på mitt sätt. komm inte och försök styr det som du vill att jag ska leva.

Permalänk
Medlem

Hmm kan man inte köpa sån färg på en vanlig järnaffär?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

de märker du väll.. inte för att vara otrevlig men va fan ska man ha de får man väll leta lite inte fråga om allt kanske ;D glad midsommar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Idé

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke404

du menar så här ? http://www.coolcasemods.com/products.php?id=20

Visa signatur

Would you like some cheese to that whinne ;)

Permalänk
Medlem

ni vet den där batteri kaninen som håller på hela j*vla tiden den har man på toppen på datorn och så låter man den gå när det är trafik i nätverket

Visa signatur

| P4 1,5Ghz | 256mb RDRAM | Gforce2 MX400 | 40+120gb HDD | Processor @ 15^c Idle/18^c Full |

Permalänk
Medlem

ljusledare

Tänkte bara dela med mig av en sak jag gjorde natten innan Birdie12.

Visa signatur

Ursäkta min idioti.. men jag är ny här..