Permalänk
Medlem

Tips på Projektarbete!

Tjo

Jag hade en ide innan på vad jag skulle göra som projektarbete (80h+20h).

Min ide var då att: Skärmdumpar skickas upp direkt till ett FTP-konto, utan att man måste spara bilden i photoshop -> sen skicka upp den etc...

Men nu hittade jag 2 program av Delight (dump2ftp, Screenshooter 2.1) som täcker de funktionerna som jag var ute efter i mitt projektarbete, vilket gör att det känna ganska meningslöst att fortsätta på denna idéen.

Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra istället? Jag behärskar: C#, php, xhtml, css... i programmeringsväg. Jag är intresserad av att göra ett program som kan vara användbart (inte bara för mig.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shuu
Men nu hittade jag 2 program av Delight (dump2ftp, Screenshooter 2.1) som täcker de funktionerna som jag var ute efter i mitt projektarbete, vilket gör att det känna ganska meningslöst att fortsätta på denna idéen.

Har jag fel när jag tänker att meningen med projektarbetet inte är att du ska förbättra världen utan att du ska lära dig något?
Vem bryr sig om det redan finns, det är en kul idé, du kommer lära dig något och det är användbart. Vad mer vill du ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Har jag fel när jag tänker att meningen med projektarbetet inte är att du ska förbättra världen utan att du ska lära dig något?
Vem bryr sig om det redan finns, det är en kul idé, du kommer lära dig något och det är användbart. Vad mer vill du ha?

Jag är inte direkt ute efter att förbättra världen, men det hade varit en klar fördel att göra något lite mer "unikt". Någon som kan vara lönt att distrubuera/ vidareutveckla senare, om det nu finns något intresse för det.

Permalänk
Medlem

Jag tror du hängde med på vad jag menade med "unik"...

Jag har ingen aning längre vad som kan vara av intresse, Screenshot2ftp är det enda som jag har haft en genomtänkt ide på. Nej, jag antar att ingen skulle ge bort en toppenide, men någon ligger alltid på bra idéer men inte har kunskapen eller orken att genomföra det.

Permalänk
Medlem

Jag är mest ute efter idéer. Men jag tror att jag spånar vidare på something2something.

Tack för responsen iaf på min knas tråd