Bildrättigheter i nyheter?

Permalänk
Medlem

Bildrättigheter i nyheter?

Blev lite fundersam nyss när jag läste nyheten om att Lian Li ska släppa ett nytt chassi. Tänkte mest på bilderna då.
Varför endast en bild?
När man klickar vidare till Hexus, där ni också skriver "För mer bilder", så möts man av väldigt många fler bilder.
Är det så att de har strikta regler för sina bilder och därför ni bara publicerar en bild, eller hur funkar det?

Visst, det är inte så svårt att klicka sig vidare men jag ville egentligen bara ha typ 2 bilder till, en bättre överblicks bild samt hur det ser i inuti. Om det funkar så tycker jag ni kan publicera fler bilder

Mvh/ Simon

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Simon,

Först och främst vill jag passa på att tacka för feedbacken! Det är alltid värdefullt för oss i redaktionen att få reda på vad våra läsare har för önskemål.

När det gäller bilderna har vi två smärre problem. Det första handlar om att allt för många bilder förstör upplägget i nyheten eftersom de måste sprängas in i texten. Vi arbetar med en funktion för att lösa detta problem så fort som bara möjligt. Det andra bekymret är att det inte hör till god sed att låna allt för många bilder av någon annan, såvida det inte är pressbilder eller liknande. Vi ska försöka att bli bättre på bildfronten ändå, det lovar vi!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Tack för mycket bra svar.

En liten idé om bilderna: Små thumbnails skulle kunna funka, bilderna öppnas sedan i en pop-up, ny flik eller så...
Aja tror ni klurar ut det där och kommer på något bra

Mvh/ Simon

Permalänk

Eller om man kan läsa mer i nyhetstråden.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!