Permalänk
Medlem

[Officiell] Pepparkakshustävling 2007

Notis: Tråd godkänd av moderator, detta är nu den officiella tråden.

Många av oss minns väl pepparkakshustävlingen som var förra året och åren innan?
Varför inte i år likså?

Hänvisar till samma tråd år 2005. Länk

EDIT: Numera officiell tråd Hoppas på många bidrag. Skall försöka så gott det går själv. God Jul på er, och lycka till med pepparkakshusbyggandet!

Citat:

Regler
* Föremålet skall bakas/byggas under tidsperioden av personen som postar det. Föremål som bakats/byggts på grund av intressekontrollen accepteras.
* Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").
* Inga färdigköpta pepparkakshussatser (eller andra modeller) är tillåtna, färdig deg är dock tillåtet.
* Bilden skall helst kunna verifieras att det inte är fusk, en papperslapp eller liknande med ditt nick duger.
* Juldekoration så som tomtar, bomull och liknande är tillåtet.
* Ni kan posta bilder på era byggen i denna tråd (maxbredd på bilderna bör vara 640 pixlar). Skicka även era bidrag till Ubbe2@phreaker.net. Alla bidrag kommer senare att postas i en omröstningstråd.

I övrigt är det sunt förnuft som gäller, tävlingen är till för att ha roligt och det är meningen att Du skall baka hela verket.

Datum (samtliga datum är i december):

* 1-24: Bak- och anmälningsdagar. Skapa din kreation samt posta en bild på den här.
* 25-30: Omröstningstråden öppnas och den är nu öppen för din röst fram tills nyår.
* 31: Koring av vinnare.

Observera att tider, regler med mera kan komma att ändras i efterhand. Ha kul och God Jul på er!

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Haha man ska göra ett chassi av pepparkakor då vinner man nog:)

Permalänk

Jag är lätt på i år.. hann inte förra året.. Tro mig när jag säger att man kommer kunna bo i huset efteråt.. Nä, kanske inte men nått spec blir det iaf..

Reserverar denna plats för ett bidrag då eller ska man skicka dem direkt till coltrasten?

Permalänk

Hade vart kul o försöka.

Permalänk
Medlem

får man sammarbeta med en annan swecare? isf kommer ett bidrag innom kort

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Var bor du då på ett ungefär??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Var bor du då på ett ungefär??

vem jag? kil heter "staden"

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Hedersmedlem

Kul, vi kör på den här tråden. Klistrar den.

*tråd klistrad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
får man sammarbeta med en annan swecare? isf kommer ett bidrag innom kort

Klart man får.

Äntligen kom denna period! Nu måste jag bara komma på något att baka också...

Permalänk
Medlem

Min kommer efter helgen antar jag.

Permalänk
Medlem

Bara jag får tid så ska nog även jag gör ett. Men fasen vad svårt att komma på vad

Edit. Kom på att jag inte hade något att göra under eftermiddagen så det blev ett hus (eller vad man nu ska kalla det)

Klicka på länken i sing för att se dem i orginalupplösning

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Fint! Äntligen får vi se ett första bidrag i tävlingen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag skall vara med och jag kommer säkert vinna...nat (: gl hf

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

En riktigt miljövänlig dator
Vad är det för prestanda? Det kanske mäts i kalorier i dessa

Permalänk
Inaktiv

En fråga angående regeln * Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").
Hur definierar ni äta? Får man använda smält socker? Ja, det går att äta men frågan är hur många som gör det.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prognosis
En fråga angående regeln * Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").
Hur definierar ni äta? Får man använda smält socker? Ja, det går att äta men frågan är hur många som gör det.

Ptjah, använd sunt förnuft. Smält socker går att äta, smältlim går inte att äta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prognosis
En fråga angående regeln * Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").
Hur definierar ni äta? Får man använda smält socker? Ja, det går att äta men frågan är hur många som gör det.

Smält socker bör vara fullt tillåtet. Är det ovanligt att folk äter det? Det har jag alltid gjort när jag rivit pepparkakshus.

Får se om jag hinner baka ett bidrag. Har inte så mycket tid över för tillfället.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Fint nusse
Kommer nog ett bidrag av mig med!

God jul!

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Får man samarbeta med folk som inte är medlemmar här?

Permalänk
Medlem

Håller på att rita för fullt. Degen blir baserad på hemligt recept från 1800-talet. Den här tävligen vill jag vinna

Permalänk
Medlem

nice,dehär måste ja va me i undrar bara vad man ska baka ihop för planer ^^

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem

Tufft, blir till o sketchuppa nånting coolt då

Är det tillåtet med flera bidrag?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

MOhaha mitt kommer vinna!
Vänta och se bara!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Sparar tråden för att se bidrag/eventuellt göra eget

Permalänk
Medlem

Är det datorgrejer som gäller för folket här på swecare, eller går det med vad som helst? har några ideer ihopkokade:) ska ta hem segern, eller så!

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

WHO ARE THE CHALLANGE?

Kul att tävlingen är igång igen, blev nästan orolig där ett tag

Har suttit i 2-3 timmar med Chronos nu och funderat, här kommer en liten skiss

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

om något så irelevant som frihetsgudinnan kan vinna så borde väl en väl detaljerad Gallardo kunna vinna också va? Volvo 740 e iofs också rätt kantig.

Blir man bannad eller befordad om man försöker sig på att avbilda Swec's Chefsredaktör?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
WHO ARE THE CHALLANGE?

Kul att tävlingen är igång igen, blev nästan orolig där ett tag

Har suttit i 2-3 timmar med Chronos nu och funderat, här kommer en liten skiss

http://www.ludd.ltu.se/~js/misc/pkh/tt.png

Chronos? du menar Turning Torso som finns i Malmö!

Ont: Skulle vilja vara med, men har NOLL fantasi... Får kanske sno en ide från nån bild om det ska bli nått...

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Blir man bannad eller befordad om man försöker sig på att avbilda Swec's Chefsredaktör?

Blir det snyggt får du fortsätta att vara medlem, blir det fult blir du säkert avsängd . Nejdå, du kan ju säga att du avbildade någon som "liknade" honom :D.

Permalänk
Avstängd

det var den fulaste laptop jag sett nusse.
men utan tvekan bra jobbat!
fan jag är sugen på att vara med nu

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv