Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk

Så va vi 97 HippHipp, fast vi har lägre och lägre ppd för varje dag som går verkar det som

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
Så va vi 97 HippHipp, fast vi har lägre och lägre ppd för varje dag som går verkar det som

Blir väl mindre och mindre folk som foldar

Permalänk

nån redaktör får slänga upp foldingnyheter varje gång vi passerar jämnt 10 tal så folk ser att vi är påväg upp och vill hjälpa till. Va nog rätt många som bara körde ett par WU´s direkt efter nyheten lagts upp men sen lagt ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
nån redaktör får slänga upp foldingnyheter varje gång vi passerar jämnt 10 tal så folk ser att vi är påväg upp och vill hjälpa till. Va nog rätt många som bara körde ett par WU´s direkt efter nyheten lagts upp men sen lagt ner.

Det tror jag med att det var
Ja hoppas någon redaktör slänger upp nyheter lite då och då så vi blir mer aktiva personer

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det inte vart en kortvarig hype för att vi passerade 100'de platsen :/.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hoppas verkligen att det inte vart en kortvarig hype för att vi passerade 100'de platsen :/.

det hoppas jag med att det inte var för vi passerade 100 men jag tror det var därför..

Permalänk
Medlem

Jag har just installerat Windows XP Service Pack 3 och kan konstatera att det ökar hastigheten en aning (tidigare 13 min mellan varje procent av en WU, med SP3 12min 30 sek). Ingen dramatisk ökning alltså, men många bäckar små...

Jag kör 2xSMP på en Q6600 med affinity changer vid ovanstående hastighet (per SMP instans).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Jag har just installerat Windows XP Service Pack 3 och kan konstatera att det ökar hastigheten en aning (tidigare 13 min mellan varje procent av en WU, med SP3 12min 30 sek). Ingen dramatisk ökning alltså, men många bäckar små...

Jag kör 2xSMP på en Q6600 med affinity changer vid ovanstående hastighet (per SMP instans).

samma här
förr tog det för min 6000+ (oc till 3.3 minnena ligger i 100x) ca 16min men nu tar det bara ca 10-11min

jag kör inte affinity changer då den fockar upp min smp av någon odd anledning.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet hur de nya 3870 korten foldar? Är de optimerade i närheten av X1900 korten?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Är det någon som vet hur de nya 3870 korten foldar? Är de optimerade i närheten av X1900 korten?

vet inte om de funkar ens... 2-serien funkade inte, gissar på att 3-serien inte heller gör det
bara gamla x18- oxh x19- som funkar tror jag

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Går det att se hur långt CD klienten har kommit? Det enda jag vet nu är att den jobbar, för att luften från utblåset är varm ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Går det att se hur långt CD klienten har kommit? Det enda jag vet nu är att den jobbar, för att luften från utblåset är varm ^^.

Diskless clienten ? Du skriver den folding-datorns IP i webläsaren så kan du se all info där.

Permalänk
Avstängd

Nu har man fått hem sin ps3:a så nu slipper man kanske stå o stampa på 43,44 och 45:e plats hela tiden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Diskless clienten ? Du skriver den folding-datorns IP i webläsaren så kan du se all info där.

ja, diskless klienten.

och det fungerade utmäkt

Permalänk

Går det inte att folda i bakgrunden på pc3an?

Permalänk
Medlem

Min maskin står på jämt så jag är med nu. Kör även på en annan dator som inte är på jämt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Skall nu sätta igång [Igen].
Men vad skall man ladda ner om man vill använda grafkkortet?

Är det bättre att använda graffe istället för CPU ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Skall nu sätta igång [Igen].
Men vad skall man ladda ner om man vill använda grafkkortet?

Är det bättre att använda graffe istället för CPU ?

Du får väl skriva vad du har för cpu och gpu

Permalänk
Medlem

SweC 97:de plats nu

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
Du får väl skriva vad du har för cpu och gpu

AMD 4600+
ATI HD3870

Laddade ner den som passade bäst till CPU. Men en WU tar 104 dar skall de det?

Permalänk
Hedersmedlem

él Mero: Vad har hänt med din folding? 0 ppd i flera dagar

Raxox: Du kör antagligen den grafiska klienten. I början har den en rätt dålig uppfattning om hur lång tid det kommer ta. Dessutom är det grafiska klienten långsammare än den console-baserade.
Du gör dock bäst i att köra med SMP-klienten. Den ger allra bäst poängutdelning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Raxox: Du kör antagligen den grafiska klienten. I början har den en rätt dålig uppfattning om hur lång tid det kommer ta. Dessutom är det grafiska klienten långsammare än den console-baserade.
Du gör dock bäst i att köra med SMP-klienten. Den ger allra bäst poängutdelning! [/B]

Ok. Ser nu att det tar en dag och 9h
Men GPU klienten fungerar inte för mitt grafikkort va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
SweC 97:de plats nu

Yepp går frammåt, 97 för två dar sen och denna uppdate blev det plats 96 HIPPHIPP!

Permalänk
Medlem

JAg har försvunnit från lista på extreme overklockers :S

hmm... hoppas man får poäng för ca 6h försenade WUS ^^ annars så ligger jag rätt illa till ^^.
Använder ju datorn mer till annat nu på jullovet.

Permalänk
Medlem

För min del är det tvärtom. Sitter "hemhemma" på en helt annan ort och dator, medan quaden tuggar på ensam i lägenheten

Permalänk
Medlem

hmm... Hur kan jag städa upp efter CD klienten? mitt lilla 64MB minne blir fullt ganska fort annars Är det bara att ta bort allting som slutar på 01 i work mappen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Ok. Ser nu att det tar en dag och 9h
Men GPU klienten fungerar inte för mitt grafikkort va?

Det stämmer, den fungerar inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
hmm... Hur kan jag städa upp efter CD klienten? mitt lilla 64MB minne blir fullt ganska fort annars Är det bara att ta bort allting som slutar på 01 i work mappen?

Ge dig själv en julklapp för 100:- och köp ett USB-minne på 1GB
Det är tyvärr det bästa tipset jag kan ge dig för jag har inte satt mig in i det där än. Heter det inte DC (som i Discless Client) förresten?

Permalänk
Medlem

jo, jag vet att det skulle vara praktiskt med ett större minne
Fast jag kommer inte in till stan förrens mellandagarna och det känns lite bortkastat att beställa på nätet då frakten kommer att kosta nästan lika mycket som stickan ^^

Permalänk
Medlem

Nu ser det bra ut för SweC, vi kommer nog troligtvis plocka 95e platsen till julafton med
FOLDA FOLDA!

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Nu ser det bra ut för SweC

Nej det gör det inte. Antalet foldare fortsätter att sjunka och senaste dygnets totalpoäng ligger nästan 14000 under föregånde dygn.

Vi får hoppas på att vi inte faller ihop för mycket nu när det är jul... och att det återhämtar sig något efter helgen.